• f.d. Svart brud

"Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)

Jag är övertygad om att det finns många här på BT som har kommit på vissa knep för att göra vardagen lättare vad gäller t ex hälsa, skönhet eller mentala knep när dagen känns tung.

Jag vill dela med mig några av mina "knep" och hoppas att fler också vill göra detta till en stor och användbar tråd!

• Svar på tråden "Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)
  • f.d. Svart brud

Luka

Nu har jag inte haft så mycket problem med finnar själv (förutom vid hormonomställningar pga nya p-piller), men annars när jag haft finnar, så har det varit för att jag ätit och druckit dåligt och jag reagerar även på choklad. Då har det funkat om jag ätit nyttigare med mycket frukt, grönsaker framför allt VATTEN.

Silicea som jag nämde i första inlägget borde kunna hjälpa, men det kan ta upp till en månad innan du ser om det hjälper!

Tonidraine är ett hälsokostpreparat som ska funka istället för fasta och rensa kroppen på slaggprodukter. Den ska också hjälpa vid t ex hudproblem!
    Den tar jag ibland. Inte vet jag om det funkar som så, men jag får i alla fall i mig ordentligt med vatten under kuren. :D

• Miracle

Lever enligt följande:
    "Gå fort och le stort så ser ingen hur ful du är"

• Tant Pernilla

Miracle: Mycket bra tips! Ska börja med det igen, så snart jag kan gå fort! (Är på smällen nu... )

• f.d. Svart brud

Pernilla
    Du kan ju "vanka" fort istället. :D
    Det funkar rätt bra det med.
    (Det gjorde jag!)

Grattis till "det lilla underverket", förresten! :)

• Tant Pernilla

Jo, vanka kan man ju göra, men det får man visst inte för foglossningens skull... Små, korta steg och knipa med stjärten... Blir svårt att le då, dessutom...

Och tack! Ja, det är ett underverk, fast ibland känner jag mig mest som ett "värddjur"...

• f.d. Svart brud

Pernilla
    Ja, lider du under dessa betingelser så får du nog vänta lite med att gå fort och le! ;) *aj, aj*

Värddjur... den var bra. Själv såg jag mig som ett växthus, för jag blev stor som ett hus när jag väntade min son. :D

Fler tips, någon? :)

• marian

Jo, man kan värma upp lite olivolja i en liten skål och stoppa fingrarna i dem. Det stärker naglarna och mjukar upp nagelbanden.

Och man kan sätta vaselin på tänderna om man behöver hjälp med att le! :D

• augusti2005

sova med öppet fönster! om någon av oss sovit dåligt brukar det oftast bero på att vi glömt att öppna fönstret...(eller att jag har snarkat!)

• annaglitter

Ställ ut ett fat ättiksprit när du har rökt cigarr och druckit baileys s¨å försvinner lukten.
    Mmmm... mycket bra för själen

Svar på tråden "Husmorsknep" för hälsa, skönhet och överlevnad... :)