• myrkur

vad väger ni som är 170 cm?

och vad har ni i midjemått?

• Svar på tråden vad väger ni som är 170 cm?
  • Bride M

men vill tillägga att jag har mer hull på rumpan och lår än överdelen.
    Dvs väldigt liten överdel till större underdel...vilket är svårt då man ska köpa klänningar(små bröst med "stor" rumpa).

Flera här som jag?

• EhjärtaK = sant

Bride M:
    nej, men jag har det omvända problemet. Stor byst och betydligt smalare underkropp (skiljer 3-4 storlekar mellan största och minsta stället) så jag köper av naturliga skäl aldrig klänning . Är mycket nöjd med min kropp, men proportionerna är nog inte de "vanligaste" precis .

Funderar på att börja ta kurser i sömnad och på sikt även lära mig att rita mönster för att kunna göra mina egendesignade klänningar .

• Bröllopstokiig

Jag :D

XS och 34 pa overkroppen, S och 36 pa underkroppen...

• evelina.

ca xs och 32-34 på överkroppen
    ca xs och 32-34 på underkroppen
    känns lagom. även fast jag (som ni förstår) inte har några jättebröst direkt..

• PollyJean

Yrvädret: exakt samma sak här. Hade känts bra att vara bara liiiite smalare

Tullo: är avis på din viktnedgång, hur lyckas man?

• Stjärna

Jag är 168 cm och brukar väga mellan 58-60 kg. Midjemått 68cm.

Är ganska nöjd med hur jag ser ut. Har tjockat på mig lite på sista tiden, för mycket kakor o ingen träning. Så jag vill bli lite slankare och lite fastare, även om jag inte vill gå ner i vikt.

• rocketqueen

171 lång, 56-57 kg. Midjemått 69 cm.

• baghera

Det här e nåt som jag funderat på men kommer aldrig fram till nåt... Jag är 161 cm, väger ca 52-53.

I öronen så låter det helt normalt. MEN, i spegeln så ser jag bara hur spinkig jag är!

På jeans har jag 26-32 på de allra flesta. Tröjor o sånt stl S oftast, på nån XS. I bh stl har jag 70-75B.

När jag tex skriver ner det så här så ser det bra ut, därför undrar jag om jag e typ sjuk?? Tex när en som har anorexia bara ser hur fet hon/han är, fast det inte stämmer... Fast jag då tvärtom... På riktigt, det här tänker jag liksom dagligen på, varje varje dag!!

Allt på min kropp ser jag som väldigt välformat, men välformat och snyggt(faktiskt), bara det såg ut så men i större stl... Någon som förstår hur jag menar och kanske har en smartare förklaring... ? För jag börjar allvarligt tro att jag kan ha nån sjukdom då jag inte har nån som helst normal uppfattning om min egen spegelbild...

• uppsalabo

Bride M
    Jag känner igen mig..

Är 170 cm lång, väger 54 kg och har 68 cm i midjemått.

• July

Jag är också 170 och brukar väga mellan 59-62 beroende på hur vätränad jag är. De gånger jag gått ner till under 58 kg har jag mått riktigt dåligt och ser inte vidare fräsch ut heller. Detta är alltså ingen kritik till de som väger mycket mindre utan ett konstaterande att min "må-bra-vikt" måste ligga runt 60 kg.

Sedan har jag nog lite störd kroppsuppfattning för jag brukar tycka jag ser fet ut- tills jag ser bilder på mig själv- då tycker jag att jag ser mycket smalare ut än i verkligenheten?!

Midjemåttet brukar ligga runt 69 tror jag. Det är spännande att man kan vara lika långa och ändå väga så olika tycker jag, beroende på benstomme, kroppsform etc.

Svar på tråden vad väger ni som är 170 cm?