• selda

*pinsamt* jag luktar....

hjälp! jag luktar i underlivet.. nån mer med samma problem? jag har just träffat en kille och vi har bra sex, men han har sagt att det luktar.. =/
    några fina råd skulle sitta på sin plats :)
    Thanks!

• Svar på tråden *pinsamt* jag luktar....
  • Pöjk

Tant Pernilla, där kvinnlig omsk*relse sker är det ibland kvinnorna som tar initativet. Spelar det någon roll för barnets skull?

Det finns olika former av kvinnlig omsk*relse, en form är när man tar bort det som motsvarar mannens f*rhud, och får ung. samma konsekvenser.

"Olika sorters omsk*relse

a) Borttagandet av huden ovanför kl*toris (f*rhuden). Detta förfarande är i viss mån jämförbart med manlig omsk*relse, då det i båda fallen inte är någon del av k*nsorganet som tas bort. I båda fallen är det bara f*rhuden, eller det yttre hudvecket som skärs bort."

Manlig omsk*relse av icke-religiösa skäl, började förresten på 1800-talet för att "bota" on*ni.

Om vuxna män och kvinnor vill omsk*ra sig, får de för mig.

• NokGroda

Pöjk: den här diskussionen handlar inte om att förespråka omskärelse utan om alla möjliga saker från ett ämne till ett annat och så vidare. har du verkligen läst hela tråden?

ditt lilla utbrott om att killar måste stoppa ansiktet i håriga muttor går inte hem. många av oss inser faktiskt precis vad det innebär och resten har säkert sugit av en mängd mer eller mindre sugiga manliga könsorgan.

det finns inga som helst problem med att gå ner på en hårig tjej. om man rakar sig eller inte förblir en framför allt estetisk fråga. tyvärr gäller inte riktigt samma sak för omskärelse där det finns medicinska/hygieniska fördelar men även bieffekter som nedsatt känslighet (allt det här finns i tråden du troligtvis inte läst). en stor del av männen i världen är omskurna. din inställning mot det är förmodligen en direkt följd av att du är uppvuxen här i en kultur där det är ovanligt ovanligt.

• Ei saa peitää

Ni som inte rakar er, hur långt blir erat könshår? Mitt blir flera cm vilket medför att jag tappar känseln där nere. Alltså föredrar jag att vara rakad. Sen att maken också föredrar det gör ju inte saken sämre.

• Pöjk

Grodan, den här diskussionen gick över till att bland annat handla om hur mycket fräschar det är med omskurna män. Och då täntke jag att en manlig infallsvinkel kunde vara intressant.

Jag ber nu om ursäkt för detta "utbrott", och låter kvinnorna - som givetvis är experter på detta med omskärelse - fortsätta att tala om för mig allt jag behöver veta om min snopp.

Grodan, det finns inga medicinska skäl för omskärelse som överväger riskerna. Varken för kvinnor eller män.

Att acceptera omskärelse men fördömma rakning är att sila mygg och svälja könshår...

Rakat är bäst.

• NokGroda

Ei saa peitää: det trimmas ner till en halv centimeter.

• blivande fru J

Pöjk: Jag tycker omskärelse är förkastligt (om det nu inte sker av medicinska skäl då det är nödvändigt). Jag gillar mitt könshår och tänker fortsätta gå omkring med det trots att det, ve och fasa(!) kan bli upp till 3-4 cm om man mäter när man drar ut det. Ska till gynekologen nu och höra om det är normalt 8)

• NokGroda

blivande fru J: asg! tjoho!!

• Tant Pernilla

pöjk: Om du läser lite fler inlägg bakåt så ser du dessutom att jag tidigare har skrivit att jag inte har märkt någon påtaglig skillnad på fräschheten hos omskurna och oomskurna män...

Att det är många kvinnor som vill låta omskära sina flickor i de kulturer där det görs, beror på helt andra mekanismer än den manliga omskärelse som förekommer på andra ställen. Men det är en _heeeelt_ annan diskussion.

När det gäller att raka eller inte raka, så är ju smaken som baken där också. Det finns massor av män som tycker att det är mycket sexigare med en buske än slätrakat. Sen finns de dem som tycker att det kvittar, både rakat och rufsigt är sexigt. Och så finns de dem som är som pöjk, som vill att det ska vara rakat.

Detsamma kan ju sägas gälla för killarna. Det kan ju vara rätt trevligt med en rakad eller trimmad kille också.

Det är ju till syvende och sist så, att det är nåt man får komma underfund med i sitt förhållande med sin partner.

---

Apropå hårlängd - nu när jag är gravid har jag inte trimmat alls egentligen, eftersom risken för svamp är så stor, och för ett tag sen upptäckte jag hårstrån som var nästan tio centimeter! Då åkte saxen fram och kalufsen blev några centimeter kortare.

• Jonnes brud

Ei saa peitää
    Jag tror jag skrattar ihjäl mig!!! Jag måste vara onormal som har känsel därnere trots att jag inte ansar mig och mina hårstrån säkert är 3 cm långa. Jag är snart 50 år och har haft det så här i hela mitt vuxna liv. Hur onormal är jag?

Jag blir så trött på att allt det här pratet om normal-onormalt. Kvinnor som hela tidne granskar sig själva och sin kropp tycks ta för givet att allt hos dem själva är onormalt. Tack och lov att alla inte ser likadana ut, samma hårfärg, skostorlek, ögonfärg, behåring (gillar lurviga män ), längd osv.

• NokGroda

gillar också lurviga män

Svar på tråden *pinsamt* jag luktar....