*pinsamt* jag luktar....
hjälp! jag luktar i underlivet.. nån mer med samma problem? jag har just träffat en kille och vi har bra sex, men han har sagt att det luktar.. =/
några fina råd skulle sitta på sin plats :)
Thanks!
hjälp! jag luktar i underlivet.. nån mer med samma problem? jag har just träffat en kille och vi har bra sex, men han har sagt att det luktar.. =/
några fina råd skulle sitta på sin plats :)
Thanks!
Hehe. Men det är sant. Jag tappar känseln med hår. Inte helt kanske men jag har betydligt mer känsel om jag är rakad. Testa själv så får du se på mirakel Jonnes brud.
Ei saa peitää: känsel i vaddå?
Är 30 år och har rakt mig sedan jag var strax över 20.. Tänker ibland att jag ska låta det växa ett tag som omväxling, men känner mig väldigt osexig (inget min kille gnällt om utan helt mina egna känslor)! *S*
Blir även förfärad av att inse att jag var SÅ hårig (har säkert blivit värre efter 10 års rakande)! *S*
Ett ex till mig föredrog dock när det var långt, då han tyckte att "det kändes som att kyssa en skäggig gubbe" när stubben var på utväxt..
Känseln i underlivet. Kan t o m tycka att det känns obehagligt när det är för mycket hår där för det vet ju alla att försöker man tvinga ett hår som ligger åt ett visst håll att ligga åt det andra hållet så känns det obehagligt.
Sen känner jag också mig väldigt osexig med en stor hårbuske.
Ei saa peitää: ja jag undrade för det är ju ändå inte där det växer hår som jag vill bli smekt mest och helst.. så känseln där känns mindre betydande.
betydande?! betydelsefull heter det.
Ja, jag är nog onormal, för det växer inte hår där på mig heller.
Tant Pernilla, du är ute på djupt vatten om du försöker göra skillnad på kvinnlig och manlig omskärelse. Vilka "mekanismer" det beror på struntar barnet i. I bägge fallen handlar det om att förldrarna gör det som deras kultur förväntar sig av dem.
Tillbaka till hårväxten: Jag förstår inte varför det är så hemskt att olika män och kvinnor gillar olika frisyrer, både uppe och nere om man så säger. Och jag vågar påstå att båda frisyrerna följer ett visst mode, och att smaken växlar. Minns ni frisyrerna på 80-talet, vem skulle vilja ha en sådan pudelfrissa idag.
Det kanske är jag som är onormal för på mig växer håret ganska långt in på de yttre blygdläpparna och då kommer det ivägen för de inre på nåt sätt. Hur som helst. I vägen är det så bort ska det.
Kan tillägga att jag har rätt köttiga yttre blygdläppar så jag skulle inte våga raka med hyvel utan använder rakapparat.
Varför kan inte alla bara få göra som de själva vill?
Omskärelse? Visst, men vänta tills du är över 18.
Rakad? Ja vill du det så.
Det enda jag INTE tycker är ok är att tjata sig till föändringar åt det ena eller andra hållet. Låt folk vara ifred.
Väl talat Plastgroda! Eller väl skrivet kanske :)
Ei saa peitää...
Har en mindre trevlig upplevelse av att raka mig mellan benen med rakapparat, kanske var det fel på eländet, men den nöp sig fast rätt bra i ena blygläppen..*aj,aj,aj*
Föredrar engångshyvlar på det stället, känns mest hygieniskt så!
ja fast engångshyvlar kan slinta och ge lustiga rivsår på blygdläpparna istället =)
För de intresserade kan jag meddela att man INTE skall raka pungen med rakapparat.
Annars kan ni alltid be er respektive om hjälp, kanske uppskattas?
Hade ett liknande problem i höstas, men jag bokade tid hos gyn redan dagen efter och fick reda på att det var en bakterieinfektion. Antibiotika i 10dagar, sedan var problemet ur världen! Jag är såå glad att min kille tog mod till sig och berättade hur det låg till, för själv märkte jag ingenting....
Ärligt är härligt! =D
Viktigt att skilja på omskärelse av såväl män som kvinnor i traditionellt syfte och omskärelse i medicinskt syfte. Min kille är omskuren av medicinskt skäl.
Vill Pöjk så gärna diskutera detta så skapa en ny forumtråd för just detta. istället.
visst finns det medicinska skal for omskarelse, precis som eva2 sager, sa var aven mitt ex delvis omskuren av medicinska skal.
Jo, och det finns medicinska skäl för att operera bort livomdern, men det gör ju inte saken roligare.
Kan det vara förhudsförträngning, har själv blivit opererad för det, dock bara ett litet snitt.
Gud vad alldeles för mycket information man fick i den här tråden.....
Selda hoppas det ordnar sig för dig!