• LivingNight

Celibat fram till bröllopet...

Vi har bestämt att vi ska låta bli "sånt" fram till bröllopsnatten. Nu är det bara det att det är 1,5 år dit!! :D

Är det någon som är/har varit i samma sits? gick det eller borde jag ge upp? är på god väg att göra det...

• Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...
  • Lady o Lufsen

Hahaha!!! Förlåt att jag skrattar men jag kan också bli väldigt fundersam över "påhittet" som sådant, som ändå spelar en sån himla stor central roll i allas våra liv!

anne på grönkulla skrev 2007-11-22 19:29:05 följande:

Nja, det där är väl individuellt - men åtminstone jag funkar som så att ju mindre sex jag har, desto mindre sugen blir jag. Och om allt utom penetration är ok ändå så blir jag mest bara förbryllad över påhittet. Zozo o vickan har sagt det mesta som jag hade tänkt, så jag kan bara konstatera att det verkar märkligt - av en hel massa skäl. Men visst, tror ni att ni blir glada av det så kommer ingen att hindra er från att försöka!
  • pickolina78

Uppehåll som vissa har kan jag nog förstå.. Då blir man ju helt galen av åtrå och k*thet.. *s* Men 1,5år.. Om jag hade en kille som jag skulle kunna vara tillsammans med i 1,5år utan sex så skulle jag inte vara tillsammans med honom.. Men alla är ju olika..

• Tuss78

ok....men det har ju inte framkommit om både TS och den tilltänkte inte har "gjort det" tidigare. För i sådana fall så är det ju inte mycket att jiddra om.
    Men om de redan har gjort det, så fine, de har tagit detta beslut och de märker ju själva hur länge det kommer att funka.

Och de verkar ju vara medvetna om att man är ganska så trött den kvällen när man ramlar i säng. Jag och maken min hade absolut ingen lång sexakt, utan det vart mest ett snabbskjut om man säger så....

• Krystal

Vi ska också vänta med "sånt" till bröllopsnatten, som förmodligen blir nån gång sommaren 2009
    Men har man redan "väntat med sånt" i 4,5 år, så ska väl 1,5 år gå ganska fort

• Tuss78

Krystal

Ja, det är ju en annan femma lixom. Jag tycker att det är stor skillnad på om man redan har väntat eller inte.

• pickolina78

Jag skulle aldrig klara mig utan, vilket är anledningen till att jag inte är oskuld.. Och jag skulle aldrig klara mig utan så länge, inte ens om jag var singel..

Jag sållar mig till dom sexgalna som skrivit!

Sedan håller jag med dom som skrivit att lusten minskar när dom är utan sex och ökar när dom har sex.. Vilket gör att jag personligen skulle få bäst sex om jag var aktiv och sämre sex om jag varit utan så länge.. *fniss*

Med det sagt så är det ju upp till var och en och inget val är fel. Om det känns rätt så är det väl bara att köra på det!

• bambibloggagratisse

Min första tanke var att det kanske inte blir så romantiskt när akten är över på 4 sekunder (risken är ju ganska stor efter 1,5 års uppehåll).

Sen så vet jag att när min m2b friade så blev vi som nykära och "gosade" hur mycket som helst... trist att missa den nytändningen!

• girl in love

TS - vilken orginell idé, har aldrig hört om något liknande.

Personligen skulle jag inte leva i självvalt celibat och att återuppleva "första gången" - nej tack

• MajoJonas

Hahaha, kan inte låta bli att skratta!

Här blir det inte celibat en längre period iallafall, möjligtvis en månad innan eller så, men det är nog mer så det inte blir några bebisar innan bröllopet. Då får jag inte på mig min klänning!

• kalaskarin2

Oj, då! Det var värst. Vill ni verkligen det? Klarar ni det så all heder! Lycka till!

• LivingNight

Tanken är att klara det. :)

• Jonna83

jag får nog hålla med det någon annan redan har skrivit; jag skulle inte VILJA att jag o min m2b skulle kunna hålla sig ifrån varandra så länge!

Jag tycker om det här eviga pillandet på varandra och skulle inte vilja vara utan det för allt i världen ;)

• Tosa

Jag måste bara få komma in i den här diskussionen...

Jag tycker det är en jätte mysig idé, tror dock inte att jag skulle klara av det och då är jag ingen sexgalning det kan jag lova... Men min m2b fick vänta 1 år på mig och då var det dessutom min första gång så att säga och nu är varje gång väldigt viktig för mig... om det går för länge mellan varje gång så börjar jag fundera om hans känslor försvunnit eller om han hittat nån annan vilket jag vet att han inte gjort
    Jag vet också att min m2b blir väldigt grinig om han inte få komma till så att säga men om ni klarar av det så ska ni självklart köra på det alla är vi ju olika

Jag tänker iställe för att hålla upp kanske klä mig i lite sexigare kläder på bröllopsnatten eller nåt sånt så det blir något nytt...

Lycka till...

• Zozo

Hmmm.. jag maste säga att bröllopsnatten var nagot speciellt ända.. (även om den var nagot kort för var del). För TROTS att man var trött efter stress, resa, inte ha sovit pa tva nätter, festat till kl 6 pa morgonen, hade druckit lite.. sa kunde vi inte halla fingrarna ifran varandra! (Jag menar, i den situationen skulle vi annars STUPAT i säng och börjat snarka efter 2 sek.) Vi behövde alls inget uppehall. Och jag skulle heller inte vilja vara utan den närheten i 1.5 ar! Bläh! Men det är ju vi det

• yoko

Vi har klarat av att leva i avhållsamhet under 2,5 års tid, vill inte fuska innan bröllopet...men nu sker det snart och vi håller båda på att spricka av nervositet!

• Tuss78

Ja, men om man har gjort så som Yoko så är det ju en annan sak. Då finns det ju ingen anledning att INTE vänta lixom...

• Tooticki

Jag är en sexgalning, jag erkänner villigt! För mig ligger mycket av ömhet, närhet, bekräftelse och glädje i att ha sex med min blivande. För tillfället håller vi ett snitt på 2-3 gånger i vecken vilket vi båda tycker är för lite, det har dock varit mycket runt omkring det senaste.

Ingen har sagt det här och kanske är jag ensam om att känna så, men mina känslor för min m2b behöver underhållas. Skulle vi inte ha sex på 1,5 år och det inte fanns något verkligt hinder för det skulle nog mina känslor svalna. Hur mycket vi än älskar varandra så är sexualiteten en stor del av vår relation och det håller lågan uppe!

• Yllo

Ja, det är ju bra att det hände innan bröllopet och inte att det uppdagades efter bröllopet... men visst sved det rejält att ställa in allting när allt var klart och färdigplanerat

LivingNight skrev 2007-11-23 17:22:11 följande:
    Yllo: Ja, det är ju skräckscenariot. Men hände det inte innan äktenskapet så skulle det nog sannolikt hända under tyvärr. :(
    [/citat]

I den frågan är jag nog lite osäker när det gäller just den här killen... Han har aldrig varit otrogen före eller efter.. Vi diskuterade igenom allting och han erkände att han inte hade några känslor för den där andra kvinnan, förutom att det var skönt att ha sex. Han sa också att han aldrig kysst henne utan att när dom träffades så var det "pang på rödbettan". Han såg på henne som en prostituerad som han bara gick till för att få utlopp för sina behov... Annars hade vi ett underbart förhållande där vi aldrig bråkade eller var oense. Vi var helt på samma våglängd. Helt ärligt så har jag aldrig varit i ett mer harmoniskt förhållande än det där... inte ens nu med min man
    malous skrev 2007-11-23 17:36:37 följande:
    [citat]
    Hm, ja, för otrohet brukar ju inte direkt vara ensidigt kopplat till just behovet utan snarare till förhållandet i sig.
  • Hammerman

Jag inser nu att den enda fråga jag egentligen tycker är relevant i detta är vad ni tänker göra om en av er plötsligt säger att "nej, nu jävlar går inte det här längre"? Vad är Plan B så att säga?

• pickolina78
    Tooticki skrev 2007-11-27 07:59:23 följande:
    Ingen har sagt det här och kanske är jag ensam om att känna så, men mina känslor för min m2b behöver underhållas. Skulle vi inte ha sex på 1,5 år och det inte fanns något verkligt hinder för det skulle nog mina känslor svalna. Hur mycket vi än älskar varandra så är sexualiteten en stor del av vår relation och det håller lågan uppe!
    Jag håller med till 100% Jag med många andra här har väl skrivit precis det i olika former.. Det är nog rätt vanligt att känna så.
Svar på tråden Celibat fram till bröllopet...