Hur bröllopet är kanske kan vara lite avgörande också. Om brudparet inte önskar sig presenter och majoriteten av gäster bor i närheten och brudparet fixar transporter och betalar för tärnornas klänningar och kläder till bestman mm finns ju mer pengar för brudparets omgivning att spendera på dem i form av svensexor och möhippor?!
Om man har en heldag ikbk kväll med tjejerna i vanliga fall lär man ju inte komma undan med någrahunda så för mig är det svårt att se att det skulle gå om man vill ha en lite mer speciell möhippa eller svensexa?!
Har för mig att jag läste någonstans att killars svensexor i genomsnitt kostar runt 2500, möhippor ligger under det. I relation till vad brudparet lägger ut för sina gäster är det inte överdrivet mycet pengar då deltagarna dessutom får en toppenkväll själva. Men visst det är mycket pengar och så mycket skulle jag aldrig förvänta mig att folk lägger på min möhippa heller. Hur mycket är "lagom" för en möhippa eller svensexa? Jag vet inte alls, har bara varit med på en och då ville vi göra nått "extra"
www.maxiander.se