Körkortstråd!
Hej!
Det här är tråden för oss som tänker ta körkort snart! Här kan vi tipsa, informera, beklaga oss och framför allt - peppa varandra!
I vilken stad tänker du ta ditt körkort och hur långt har du kommit?
Hej!
Det här är tråden för oss som tänker ta körkort snart! Här kan vi tipsa, informera, beklaga oss och framför allt - peppa varandra!
I vilken stad tänker du ta ditt körkort och hur långt har du kommit?
Jättebra, Gumsigos! Kämpa på!
Tack så mycket! Ibland behöver man en spark i rumpan så man får tummarna loss! :D
Man får lite inspiration när man läser era inlägg, o lite go'
Jag har fått mitt körkortstillstånd och ska iväg och boka tider för lektion. Typiskt bara attSemestern börjar nästa vecka, det betyder inga tider förrän i augusti...
Vad synd Karin78, men har du ingen du kan övningsköra med privat så länge? Jag har kört mycket privat och hunnit lära mig grunderna innan jag började på skolan.
Det har jag sparat en hel del lektioner på, tror ja.
jo, min sambo har semester från idag så nu ska det köras! Han ville mest att jag skulle få en lektion innan vi började köra så att jag kan grunderna.
Jag har fått förnya mitt lämp, o det har inte kommit än :( hoppas det kommer innan hans semester e slut så ja hinner öva innan jag tar slutspurten på körskolan! :)
Jag blir knäpp på trafikskolorna i Umeå... Alla har typ en månads semesterstängt! Och jag vill ju försöka få så stor del som möjligt av körkortet fixat i sommar, eftersom jag har fullt upp med plugget under terminerna.
Nu har jag hittat en som har öppet iaf, som jag ska ta en eller ett par lektioner hos och förhoppningsvid göra halkbanan hos också. Om de är bättre än de jag varit hos hittills kanske jag byter.
Jag har inte varit så nöjd med mina körlektioner, jag tycker att läraren varit dålig. Har fått höra i efterhand att han tydligen är ökänd i Umeå. Är ni andra nöjda med era lärare?
Han jag har haft har varit superbra. E så himla gla för honom. Även om han e traggig och gnatig i bland, e det ju bara för att jag ska göra rätt när jag kör upp.
Nu drar jag mig dock för att gå dit igen eftersom det är två år sen säkert sen jag var där sist.... De tror väl ja e knäpp!! som inte tagit kortet än. Men vad gör man när man inte har varken tid eller pengar??
Åh, jag är jättenöjd med den körlektion jag hade idag! Han var så himla rar, läraren. En riktig stor nallebjörn.
När jag sa att han var mycket bättre än min förra lärare sa han "Men, vad snäll du är, nu blev jag jätteglad! Det här ska jag leva på i flera dagar!"
Så jag byter trafikskola nu.
E det nån som vet nåt om de där körkortfrågorna som Bonniers eller nån har?? E de bra, lär man sig nåt på dem??
Tänkte jag skulle prova, kanske har lättare att lära sig teorin på det sättet. Jag är inget läshuvud precis...