• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006

Här är jag! Helt slut efter en hel dags planerande och 'kick-off' nu på kvällen!
    Tomas fick jobbet (fast anställning 100%) OCH en fetingslön, så nu blir det ett sagobröllop!

Vet ni vad vi fick göra på kick-offen?! Något bland det löjligaste jag varit med på, nämligen "skratt-terapi" - ja, seriöst! det var två kvinnor i medelåldern som hade regrederat i ålder och låtsades "släppa fram barnet" i dem och höll på och larva. Jag satt hela tiden och undrade vad det var som var så roligt.... Kan ju tillägga att jag i hela mitt liv, ända sedan jag var bebis, har haft skräck för vuxna som låtsas vara barn (på typ barnprogram osv).
    Sedan fick vi göra en massa övningar, där vi skulle gå som pingviner och skratta, prata bebisspråk osv - stört löjligt och inte kul alls. Kände ingen glädje för fem öre - måste vara något fel på mig... :-/
    Någon annan som testat något liknande?!

Jättefin bröllopssida, princess! (Jag hoppas att du kommer ihåg att tacka dina gamla vapendragare här på BT )

majbruttan - jag ska ha vitguldsring till min rödguldsförlovningsring, det kommer bli gôrläckert!

Lindha - jag har samma problem. Har också provat endel och ingen har känns riktigt 100% rätt. Funderar på att låta sy upp mina drömmars klänning, men det kan ju vara bra och se hur man ser ut i liknande klänningar... De var fina allihop förresten, tycker jag (ur stånd att ta ställning för tillfället)

• yrvädret

ska jag göra!

Nu ska jag gå och sussa, börjar kl 0800 imorgon och måste åka kl 0700. Ska bli skönt när riktiga schemat kommer igång, då kommer jag kunna åka kl 0730 istället och är ledig fredagar!

Just det - fika nästa fredag kl 17 med Lindha, princess mig och någon mer??

• yrvädret

Äsch, det blev något fel med BT just som jag skulle skicka mitt inlägg så det kom inte in... nåja jag får skriva nytt...

Välkommen, makemeup! Alltid kul med nya nics här på tråden

Äch, va jag är TRÖTT, totalt slut, att det ska ta så mycket på krafterna att börja på nytt jobb... och så ska jag toastmastra i helgen och känner mig totalt oförberedd (tur att jag är någorlunda på att ljuga så bruden tror att jag har allt under kontroll... )

Ska bli så himla kul att träffa er alla. LOVA att ni inte bangar! Jag har skrivit upp nästa fredag i kalenderna så snälla snälla, inte avboka!

Vi kanske ska dra i ordning lite afterwork varje månad och ha typ sista fredagen i varje månad som "vår" fredag?

• yrvädret

Så där ja, nu är ja tebax!! Kom just hem från Uppsala och ett UNDERBART bröllop!! Hade så himla kul, och toastmasteriet blev otroligt lyckat - fick mycket beröm från både Jan och Emma, deras släkt och vänner (vissa av dem trodde till och med att jag var en professionell toastmaster som brudparet hyrt in *stolt* )
    Så nu är vi hemma och möttes av en syn för gudar när vi öppnade dörren. På golvet sitter två "oskyldiga" små fröknar, jätteglada att matte och husse är hemma - matte ser sig lite omkring och konstaterar att de små fröknarna har lekt "hela havet stormar" fast med sand.... Kan ju säga att det är såååå roligt att ställa sig och sopa hela vardagsrumsgolvet, hallen och köket med en sopborste, sedan dammsuga och tillsist tvätta (för självklart har de grävt ut bajsklumpar också), speciellt när man suttit i en varm bil i sex timmar... Men självklart förlåter matte de små liven, för efter tre dagar saknar matte sina små bebisar något fruktansvärt

Lindha - ta det från någon som precis varit toastmaster på en sittning för 50 gäster: För dina grannars egen skull så tycker jag inte att de ska ta på sig uppdraget, det kräver mer jobb och förberedelser än vad man tror - om det ska bli bra. Det är liksom inte bara att dyka upp på festen och dela ut tal till höger och vänster och sjunga en liten trudelutt, utan det kräver bar mycket mer. Har de dessutom en liten bebis som kräver uppmärksamhet så är risken att de är mer frånvarande vid bordet än närvarande. Och en toastmaster måste vara närvarande i högsta grad! Tex hinner man knappt gå på toa under middagen, att starta en lång konversation hinner man inte för att man hela tiden måste vara beredd att rycka in med sånger, tal eller spex ifall stämningen falnar vid borden.
    Eftersom du själv redan är orolig, så ska du INTE ha dem som toastmastrar - risken för att du blir besviken på att de inte kan ge 100% är överhängande (även om du förstår att de inte kan det) och risken är då att du helt enkelt blir osams med dem. Titta runt i bekantskapskretsen och se om det inte finns någon annan som kan uppskatta uppdraget och göra sitt allra bästa för er skull (och som ni kan ställa krav på utan att få dåligt samvete)

• yrvädret

Lindha... surt att den var så dyr. Kan du inte tänka dig att sy upp hos eironora? Sömmerskan där är toppen!

Princess
    hehe... om du hellre vill ha den andra klänningen så sats på den. Den där människan i Kina verkar ju vara lite.. koko....

Själv ska jag sy upp hos eironora, det får kosta

Idag har jag träffat "mina" barn! ska bli jätteroligt att jobba med dem - fast jag känner mig bra osäker ändå...

• yrvädret

Lindha

osäkerheten ligger snarare i förmågan att lära ut och förmedla kunskaper. Gör jag på rätt sått, liksom...

Jag frågade på eironora hur mycket hon skulle ha för att sy upp en klänning som jag provade när jag var där. (samma som princess visade på kortet från eironora) Halterneck, jättesläp och en massa broderier. Sammanlagt skulle det kosta mellan 5-7000 kr för den. vill man ha enklare så blir det själklart billigare. Från 2000 kr och uppåt tar hon.
    Hur mycket kan du tänka dig att betala för din klänning?

Princess - hur ser ditt schema ut på fredag? Lust att träffas lite tidigare och gå till Ramona? Måste testa fler klänningar innan jag börjar fila på min egen....

• yrvädret

hej på er! nu är jag här... har jobbat och är trött (som vanligt )

princess - ska vi bestämma på fredag då? Jag ska tvätta på morgonen, och städa och lite sådant. Men om vi träffas vid 14-tiden då? Tänkte prova MASSOR av klänningar Funderar också på att kolla lite prissuppgifter på brudbuketter, om du har lust att hänga på

Vilka läckra tiaror hon hade på dreambride... om än dyyyra...
    Vad ville du att jag skulle kolla på marsalkar?? *är lite lost*

Fika i trädgårdsföreningen kl 17 låter finfint!!
    Lindha - bra att det löste sig med toastisarna - det är inget roligt att behöva gå omkring och oroa sig, när man minst av allt behöver det...

Slutligen: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!! (lärarnas motto)

ohhh, please, varje dag föds en ny lärare, använd k*ndom!

• yrvädret

princess

aha!!! jag glömmer alltid bort hälften av vad jag sagt när jag träffar folk, så det är bra att du påminner mig *tankspridd*

• yrvädret

Klänningen var jättefin, princess. Tyvärr inte riktigt vad jag är ute efter är jag rädd, har tänkt mig en annan ringning på halternecken och mindre tyg. Men som alla andra har sagt - den sitter riktigt fint på dig!

• yrvädret

Lindha

Synd på klänningen... På något sätt får jag känslan av att vi är ganska lika i det avseendet, att vi har den perfekta bilden i huvudet och att vi är så envisa att vi inte kommer ge oss förrän vi hittat drömbilden i praktiken. Jag känner mig själv så väl att jag gett upp hoppet om att hitta drömklänningen sydd och klar, innan jag ens börjat leta på allvar. Jag låter sy upp den istället så slipper jag detta letande och känslan av att aldrig vara nöjd

Kul med bokföring!! Ska du läsa program eller är det en fristående kurs?

Och ja just det, ska bli jättekul på fredag!!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006