• Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 6!!
  • feb05

Jag ska också opereras...ska ta bort en visdomstand på käkkirurgen om 2 veckor. Gruvar mig en hel del då jag är väldigt rädd för sprutor och smärta...

• Meddelande borttaget
  • Billa

Helle74, jag har funderat på att göra en sådan operation...men jag är lite skraj! Vad kostar det?!

Jga är 20...snart 21, så jag är väl yngst här!

Är Köpingsbo i grunden! Flyttade hit till V-ås i juni i år!

Jag jobbar bara där en vecka till. Men har två jobb på G! Ska till det ena stället idag å träffa bossen där! *nervös* Men det är ett fabriksbageri...inte så kul..men det är ett jobb! Det andra är ett litet konditori i Sala!

• feb05

Vad roligt med intervjuer! Lycka till Billa!

Jag söker själv jobb och hoppas få napp snart, men det är som sagt inte så lätt...

• Billa

feb05, Tack! gäller bara att hitta dit! Men jag ska kolla på en karta så det ska nog gå!

hur länge har du vicket då?!

• Helle74

Billa: Jag har varit på undersökning på 2 olika ställen på den ena kostade det 30.000 kr för båda ögonen och på den som jag nu har valt kostar det 23.000 kr för båda ögonen. Jag var först inställd på att göra en LASIK operation (den som inte gör något ont) men flera har rekommenderat mig att göra en LASEK operation (den gör ont efterråt och man kan bara göra ett öga i taget) istället så jag har bestämt mig för den. Den operationen är det mindre risker med och mindre komplikationer efteråt. Kan vara värt att ha lite smärta känner jag. Det är också den senaste metoden på marknaden.

• Billa

Helle74, lång tid tar en sådan operation då?!

• Helle74

Den går lika snabbt som LASIK operationen. Skillnaden är att istället för att skära upp ett lock som man gör med LASIK så får man en alkohollösning i ögat så att man kan flytta översta delen av hornhinnan, sen skjuter man med laser och sedan läggs hornhinnan tillbaka. Har du hört talas om PRK (den operationen ska göra jätteont). Det här är ett mellanting mellan LASIK och PRK. Jag är också lite skraj men jag har flera kompisar som gjort operationen och ingen ångrar sig. Det är ju inte så stora risker heller med operationen, man kan inte bli blind eller något sådant.

• Billa

Helle74 , Ok! Låter ju himmla bra det där! Kanske ska börja spara pengar då! Skulle va skönt att slippa glasögon! Linser kan jag inte ha...min ögon är så känsliga så det går inte någe bra! Å eftersom jag är bagare så är det opraktiskt med glasögon...har en hinna med mjöl på dom efter dagens slut!

• Billa

feb05, jag fick jobbet!
    Men jag ska kolla ett annat bageri imorrn, å om jag får det tar jag hellre det! Men ändå! Jag har ett jobb! *glad*

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 6!!