• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Jag ska sola kl 12.30 nere i stan, men jag ska shoppa lite innan dess. Förresten, jobbar du på Chalmers upp vid Guldheden? För i sådana fall kan jag ta 6:an upp från korsvägen.

• yrvädret

Hm, jag funderar allvarligt på att göra en hårförlängning hos fakermaker till bröllopet. För en gångs skull skulle jag vilja ha det där svallande långa TJOCKA håret, som jag aldrig någonsin kommer kunna odla själv... *drömmer mig bort*

• yrvädret

Trollvinter - jag ringer dig i morgon bitti när jag vet mer om hur min dag kommer se ut. Men jag kan tänka mig att jag åker hemifrån någon gång mellan 10-11. Det beror lite på dig - är du nere i stan runt 12-tiden, tror du? För då skulle vi kunna träffas någonstans där.

• yrvädret

Trollvinter - jag åker hemifrån vid kl. 10.14 och tar vägen upp förbi chalmers.

• yrvädret

Trollvinter - tack för enjoyhäftet! Det lär jag ha mycket glädje av!

ujuj, jag borde börja städa, men vem orkar. Jag kanske ska sitta på min rumpa fram tills det att T kommer hem och hjälper till. Då kommer han bli jätteglad över att jag inte har gjort någonting hemma under min lediga dag. Jag borde kanske ta och hänga upp gardiner i vardagsrummet - ser ganska kalt ut...
    Och så ska jag göra inbjudningskort till nyår - ska ha nyårs-supé hemma hos oss och har bestämt mig för att ha temat midnattsblått och silver. Så idag har jag varit och inhandlat material. Det kommer nog bli bra, tror jag.

• yrvädret

princess_edition och Moriawe

Jag bor precis vid Råda kyrka i Mölnlycke. Den ligger jättevackert! Grönt och ingen stor väg i närheten nej. Sjön ligger en bit ifrån och jag tror inte att man kan se den från kyrkan (är en massa träd i vägen) och det är en bit att gå (kanske inte att rekommendera om man har brudklänning). Den enda stora väg som finns i närheten är säterivägen men den ser man inte från kyrkan. Om vi inte bestämt oss för S:t Birgittas och inte bodde så himla nära så skulle jag absolut kunnat tänka mig att gifta mig där - kyrkan är jättemysig. Råda är min hemförsamling numera och vi kommer få vår präst därifrån också

Det finns en fin och populär hembygdsgård här i mölnlycke - kommer inte ihåg vad den heter men den ser himla mysig ut på bilderna

• yrvädret

nice - ser jättemysigt ut!

• yrvädret

hmm, på julbordet finns morotslåda och kålrotslåda som ni tidigare nämnt, annars har T:s familj allt det som tillhör ett svenskt julbord. Annorlunda är det till påsk då det ska ätas finska piroger och drickas sima.

• yrvädret

T:s båda föräldrar är från finland, även om han själv är född i sverige. Han pratade dock bara finska fram tills dess att han började skolan. Men han har inte glömt bort sin barnfinska.

mämmi har jag aldrig hört talas om, måste fråga om vi har det på påskbordet! Sima är helt okej - är sött som bara den och det är lite kolsyrigt så det sticker på tungan Färgen är väl inte så snygg - som simmig äppeljuice och de överjästa russinen kan man vara utan (fast de ska man inte äta).

• yrvädret

Nu e jag här igen!

T fyllde år igår Hade ingen aning om vad jag skulle köpa för present. Men efter att funderat noga så kom jag på vad han har velat ha länge men som vi inte haft råd att köpa; Sagan om ringen-trilogin, extended version. Eftersom den kostar en hel del så hade han inte önskat sig den i födelsedagspresent, men en mer överlycklig min har jag inte sett honom få sedan jag friade
    (att jag sedan gjort smörgåstårta och en vanlig princesstårta, gjorde ju inte saken sämre...)

Annars sitter vi just nu och registrerar ett domännamn så nu ÄNTLIGEN får vi en egen hemsida... Nu fattas det bara en digitalkamera så kan vi lägga in bilder!!

• yrvädret

Vårbrud

Consider it done!

Princessdiamond

Vad trista de är när de ska hålla på och käbbla. Förstår mycket väl varför ni överväger att skippa festen, men som du sa; 99% av de övriga gästerna är ju glada. Skit i dem och var glada för att de visade sitt rätta jag innan festen istället för under den. Det är nog värre med bråk då, än nu...

• yrvädret

Tentor... jag är så himla glad att jag slipper det! Längtar inte tillbaka

Nämde jag att jag har fått mer jobb, förresten? Ska upp i 100% efter jul - mer pengar är mer bröllop

• yrvädret

Jo, det är synd på mina fredagar (men det väger de extra tusenlapparna upp ).

okej, vilken låt då?

• yrvädret

haha, jag VISSTE det!!! Jag visste att det bara var en fråga om tid innan någon BT-fanat skulle ta upp idén om att ta idol-vinnar-låten som bröllopslåt!!!

• yrvädret

Ha, det går fortfarande att skriv!!

• yrvädret

hm, jo det funkar fortfarande...

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2