• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Förresten - måste ju avlägga rapport!

För er som svårligen har undgått att jag började med GI-metoden förra söndagen, så har jag hållt på en vecka nu. Fast det har ju knappast kännts som jag går på diet. Har varit mätt hela veckan och igår delade jag och TOmas på en fläskfilé, med hemmagjord bearneissås och grekisk sallad (med mycket fetaost och oliver).

Så idag - moment of truth - ställde jag mig på vågen och tog fram måttbandet. 3(!!!) kg borta!! + 4,5 cm i midjan, 1 cm på stussen och 3 cm på låren! Det bästa var att jag krymt på de bästa ställena - brösten har jag behållt! (Till Tomas stora glädje )
    Så nu går jag vidare in i andra veckan, fortsätter det så här, kommer jag ha nått mitt mål på 5 veckor!

• yrvädret

Hm, jag vet inte hur många dagar det är kvar - undviker numera att hålla räkningen. Få bara panik och blir superstressad över allt jag tänkt göra men inte hunnit. Hm, kanske ska skicka iväg ett mail till Kungsbacka värdshus idag...

• yrvädret

Tack så mycket, Princess!
    Inte behöver du vara avundssjuk!

• yrvädret

Jag menar ju det! Jag har bara 9 månader kvar! Igår hade jag 12 månader på mig, och idag helt plötsligt är det bara 9 kvar!!! *hypotetiskt sett*

• yrvädret

Princess förresten. Om du menar allvar med att gå ned så har jag ett tips. Styk allt vad bröd, pasta, potatis, socker, kakor, godis och glass heter i din meny. Ät kött, ägg, grönsaker och såser gjorda på smör och cremefraiche. Jag lovar det funkar! som jag skrev innan, kilona rinner av - och man kan leva normalt! Ingen mer svält, eller hunger, man kan äta hur mycket man vill - men inte av kolhydrater (speciellt vitt bröd och raffinierat socker). Mitt sötsug som jag haft innan har försvunnit och bröd saknar jag inte ens. (fast jag har ätit en halv grov brödskiva till frukost 2 mornar under veckan, tillsammans med ägg och ost)

• yrvädret

Uj, vad har jag kvar att göra... Allt utom att boka lokal, kyrka och bröllopsnatt... Fast jag mailar cateringfirmor och fotografer. Har inte fått a-slet ur vagnen och ringa till quirbach ännu.

• yrvädret

Nehe, smaken är som baken

• yrvädret

Vårbrud

Ja, det kan jag göra! Tar med mig boken som gett mig motivation. Sedan kan jag inte påstå att jag lagt om kosten speciellt radikalt, mycket grönsaker åt jag redan innan, brödet har jag dragit ned på och jag älskar kött och sås. Det enda som jag egentligen inte äter nu som jag mycket av förut är pasta, kakor och chips. Men efter ett par dagar saknade jag inte ens det. Fast å andra sidan var jag som sagt motiverad. Är man inte det funkar det inte.

• yrvädret

Nu har jag mailat Eironora med bilder på klänningen som jag vill sy upp. Hm, undrar hur mycket hon tar för att sy upp den....

• yrvädret

Lindha

Hur mycket tar Ciprian för bilderna?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2