• Hej baberiba

Cheerful gift (bilder)

Hej alla,

Vi gifte oss den 13/8-05.

Vår dag var helt underbar, när jag såg min brudbukett så visste jag att allt kommer att bli så toppenbra.

Det blev bara bättre och bättre när jag såg min frisyr växa fram. Sen åkte sminket på och sen klänningen och skor och ja självklart underkläder.:D

Min m2b kom in till frisören som en stormvind´....wow vad fin han var....jag tappade andan totalt....jag kände bara hur mina känslor för honom bara vällde fram....ojoj.... han fick en chock när han såg mig också....

Sen bar det iväg till fotografen och trots regn så bestämde vi oss för att fotas ute.....vi ville så gärna ha utebilder.

Vigseln var klockan 17:00 i kyrkan och när vi kom ut därifrån så hade det slutat regna. När vi kom till Herrgården så sken solen.

Vi fick så god tre rätters middag och efter det så blev det fyrverkerier av dunder och brak. Vi hade anlitat en pyrotekniker. Efter detta så blev det kaffe och tårta med presentöppning.

När klockan var 01:30 så begav vi oss till rummet på herrgården där vi skulle sova över. När vi kom till rummet så var inte vår väska kommen så det vara bara till att ge oss ut och leta efter den.

När allt fallit på plats så var det bara att hoppa i säng helt utmattade av vår fantastiska stora dag.

Ni ser bilder här:

groups.msn.com/CheerfulandHappy/vrtbrllop13augusti2005.msnw

• Svar på tråden Cheerful gift (bilder)
  • Hej baberiba

Blue Topaz

På bilden ser klänningen superfin ut !! hoppas att det stämmer mot verkligheten också.

Kul att du svarade här istället...:D

• Hej baberiba

Blue Topaz

Förresten Tack !! glömde det......;)

• Sunshine Girl

*skamsen* jag försökte lämna kommentarer på msn sidan

Det har varit så roligt att följa dig och din klänning från "så här blir min klänning-tråden" till det fantastiska färdiga resultatet!!! Era bilder är några som gör att jag får ett leende öra till öra varje gång jag ser på dem. Ni ser så härligt underbart lyckliga ut!!! Min favoritbild blev "kyssen" man kan verkligen se kärleken mellan er!

• Hej baberiba

Sunshine Girl

Tack !! kul att vi kan glädja dig med ett leende.....:D

Vilken kyss?? den i kyrkan eller den vid trädet?? ähh....spela eg. ingen roll för vi är superlyckliga.....men vill gärna veta.....är nyfiken.....:D

Kortet vid trädet där vi tittar fram in i kameran blir tackkort till de som uppvaktat med telegram. Blir det bra tror du? gillar när det är lite annorlunda.....

Nu är jag i farten igen med att vara noga......men det är viktigt med ett fint tackkort.......

Till de som var på bröllopet så skickar vi tackkort som vår fotograf tog.

• Sunshine Girl

Jag tänkte på den i kyrkan :)
    Åh ja det blir ett perfekt kort att skicka!! Jag tycker också om när det är lite annorlunda bilder - förvånande va? :D

• madelyn

Cheerful,

Jag tittade på era kort nu igen och jag måste säga att ni är så fina! Jag gillar oxå bilden med "kyssen" i kyrkan!

• Hej baberiba

Sunshine Girl

Kul att du gillade vårt val av tackkort ! för vi har nämligen beställt av detta ett antal kort.

Jag gillar det kortet där vi kysser varandra vid trädet.

• Hej baberiba

madelyn

Tack igen !!

Som jag skrev till Sunshine Girl så gillar jag kyssen vid trädet. Men det är självklart kul att ha kort på kyssen i kyrkan.

• madelyn

Cheerful,

En kanske lite dum fråga men du borde ju veta vid det här laget..
    Är det vanligt att brudparet kysser varandra i kyrkan? Vet inte varför jag fått för mig att det inte gillas av kyrkan riktigt? Jag vill dock gärna att prästen ska säga att nu får du kyssa bruden Helst skulle jag vilja att alla får applådera oxå

• Hej baberiba

madelyn

Finns inga dumma frågor.....

Vår präst vi hade tog för givet att man skulle kyssas i kyrkan. Han sa att han inte säger: "nu får du kyssa bruden" utan han talade om för oss när vi skulle kyssas när vi träffade honom några veckor innan bröllopet. Men sen på vår Stora dag så hade vi glömt det där så vår präst började nästan att pluta med munnen för att vi skulle fatta men tillslut så fick han säga: "nu får du kyssa bruden".....då gick det upp ett ljus för oss....:D lite kul episod faktiskt.

Du märker när ni träffar er präst hur han ställer sig till det hela. Däremot applåder tror jag inte de går med på. Man får ju inte applådera i kyrkan. Men det kan ni fråga om ni nu vill ha det så.

Svar på tråden Cheerful gift (bilder)