• Hej baberiba

Cheerful gift (bilder)

Hej alla,

Vi gifte oss den 13/8-05.

Vår dag var helt underbar, när jag såg min brudbukett så visste jag att allt kommer att bli så toppenbra.

Det blev bara bättre och bättre när jag såg min frisyr växa fram. Sen åkte sminket på och sen klänningen och skor och ja självklart underkläder.:D

Min m2b kom in till frisören som en stormvind´....wow vad fin han var....jag tappade andan totalt....jag kände bara hur mina känslor för honom bara vällde fram....ojoj.... han fick en chock när han såg mig också....

Sen bar det iväg till fotografen och trots regn så bestämde vi oss för att fotas ute.....vi ville så gärna ha utebilder.

Vigseln var klockan 17:00 i kyrkan och när vi kom ut därifrån så hade det slutat regna. När vi kom till Herrgården så sken solen.

Vi fick så god tre rätters middag och efter det så blev det fyrverkerier av dunder och brak. Vi hade anlitat en pyrotekniker. Efter detta så blev det kaffe och tårta med presentöppning.

När klockan var 01:30 så begav vi oss till rummet på herrgården där vi skulle sova över. När vi kom till rummet så var inte vår väska kommen så det vara bara till att ge oss ut och leta efter den.

När allt fallit på plats så var det bara att hoppa i säng helt utmattade av vår fantastiska stora dag.

Ni ser bilder här:

groups.msn.com/CheerfulandHappy/vrtbrllop13augusti2005.msnw

• Svar på tråden Cheerful gift (bilder)
  • madelyn

Cheerful,

Hur länge var ni i Thailand?
    Visst e det härligt att resa runt sådär!

Koh Saumi är en blandning av familjeställe och turistställe- i positiv mening alltså. En ganska stor ö- vi var bara där i 2 dagar. Nåt som jag inte rekommenderar, som vi iof skrattar åt ordenligt idag, är en safaritur med elefantridning, bad i vattenfall och nån konstig slags åktur med bufflar... jag orkar inte berätta allt som hände men en av grejerna var att guiden som var med oss satt å rökte på i bilen
    Inte helt ok..
    Jag tror att det finns mkt att se på Koh Samui- vi hade alldeles för lite tid.

• Hej baberiba

oslo brud 6/5/6

Tack så mycket !!

Min mans kläder hyrde vi där jag köpte min klänning och det är märket Cavaliere (osäker på stavningen) det är ett bra och välkänt märke så Ni hittar säkert dessa i bröllopsbutiker.

Lycka till och tack än en gång !

• madelyn

Hmm, tråden dog lite.. var e ni?

• Annica_B

Åååh, Cheerful!!! Vad FINA ni var!! Gud vad roligt att få se era bilder, jag har tittat på allihop. Du är så söt och ser så himla lycklig ut!!! Får bara stämma in i klacken här som gillade din klänning. Som sagt, det var verkligen DU! Jag hoppas också kunna få till alltihopa sådär klockrent...
    Din Peter var också så himla fin. Supersnyggt med frockcoat, det är liiite synd att min m2b är lite kort i rocken... Hade varit så snyggt annars! Men han kommer att bli snyggast i världen ändå!

GRATTIS OCH JÄTTEKRAMAR TILL ER BÅDA!!!

Madelyn: Du ska bli fru en vecka efter jag ser jag! Då lär vi väl följas åt här inne, gissar jag...? Åtminstone se mycket av varann.

• madelyn

Annica_B,

Var gifter ni er?

• Annica_B

i Blekinge, vi bor där. Ni då?

• madelyn

Annica_B,

I Stockholm, där vi bor
    Hur långt har ni kommit planeringen då? *nyfiken*

• Annica_B

Cheerful, sorry, vi lånar din tråd lite. Men då kanske fler tittar på dina fina bilder också? Om tråden ligger högt, menar jag..? *fjäskar lite*

madelyn:

Vi (läs JAG) har bokat de "viktigaste" bitarna som kyrka, festlokal, fotograf och frisör. Dessutom några lite mindre saker som bara kändes bra, och då är det ju lika bra att boka! Tex Coverband till festen, stråkkvartett till festen och sång och musik till kyrkan. Sen har vi skrivit en prel gästlista, talat med mamma o pappa om att vara värdpar, valt tärna o marskalk, valt klänningsmodell (mamma ska sy!) och brudbukettens utseende. Vi har bestämt att vi ska ha buffé, men inte vem som ska göra den och vad vi ska ha.
    Sen köper jag alla bröllopstidningar jag kommer över och sparar alla bilder på trycksaker, blommor, hår, klänningar etc. jag tycker om på nätet. Bra att bunkra upp!

Jaa...typ så. Vad har ni/du gjort då?

• Hej baberiba

Hej hopp...

Ni får stjäla min tråd MEN bara "lite"...:D:D:D

Annica_B

Tack tack för alla fina ord....Jag längtar att få se era bilder. När gifter ni er?

• madelyn

Annica_B,

Haha, ja VI (mest jag)har bokat kyrka, festlokal, fotograf, pratat klänning och modell med skräddaren/designern (ska sy upp brudklänningen), har inte talat med mina föräldrar om att de ska vara värdpar men jag hoppas de vill vara det , vi har gjort ett utkast på gästlista, valt ut tärnor och bestman, pratat lite med en resebyrå ang bröllopsresa, gjort en bröllopshemsida och jag har börjat skissa lite på inbjudningarna (kan inte låta bli, det är så roligt!!!)

Hmm, det tror jag var allt

Svar på tråden Cheerful gift (bilder)