South Beach - mot vintern
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Respons:
Det beror helt på hur mycket du har att gå ner. Jag är 1.68 cm och väger 56 kg (ska ner till 55)sist jag körde SB skulle jag ner från 60 till 55 och gick ner till 54 på ca 2,5 månader. Alltså 6 kg på 2 och en halv månad. Det innebär ju mindre än 1kg i veckan. Hade jag haft mer att "ta av" hade kilona antagligen rasat fortfarande, men det är inte hälsosamt att gå ner mer än 1 kg i veckan så det är väl ett bra mål om man har mycket övervikt att bli av med. Annars tycker jag att man ska satsa på 1/2 kg i veckan. Just nu har jag iofs gått ner 1 kg på tre dagar men det är just för att jag befinner mig i fas ett och har tappat mycket vätska.
Tror att det är viktigt att man sätter upp ett realistiskt mål så att man inte blir besviken för då kanske man ger upp och det viktigaste är ju att man går ner i vikt och inte hur lång tid det tar.
Just det: Drick massa vatten så kanske du mår lite bättre, du ska se att det snart gå över.
Hej tjejer!
Ny vecka - nya möjligheter! Hoppas er helg har varit bra! Själv har jag försökt ta till vara det härliga höstvädret, och det har blivit flera mera och mindre ansträngande promenader. På lördag tog jag ett riktigt ordentligt pass på gymmet, och det känns ännu idag. På nåt sätt känner man sig ändå bra då man har träningsvärk :) .
Lite onyttigheter har det blivit, men tycker det är ok sålänge onyttigheterna inte resulterar i nåt sötsug.
Går allt bra för er som nyss inlett fas 1? Precis som thevovvergang påpekat är det jätte viktigt att dricka massor!
Kerran och tarz - hur har helgen varit för er?
Godmorgon!!!
Tillbaka efter en härlig helg. Jag har tagit en långpromenad innan frukost både lördag och söndag. Det är så härligt att bli sådär tokhungrig och göra en stor omelett med massa goda indegredienser. Mums.
Annars så har jag i det stora hela klarat mig rätt så bra med att undvika kolhydraterna förutom lite chips på lördagen, men jag åt bara en handfull. I vanliga fall är jag typen som äter en hel påse i ett nafs.
Tarz:
Jag har också varit med om en liknande upplevelse. Förra gången då jag var klar med SBs första fas proppade jag i mig kolhydrater och socker på ett kalas. Dagen efter både kräktes jag och kunde inte ta mig upp från sängen. Min mage var som en stor balong. Den spände och gjorde skitont. Man kan säga att jag lärde mig en läxa.
Kram på er tjejer /Kerstin
hallå!
långa promenader har det blivit även för min del men som vanligt även en del onyttigheter.. är det helg så är det;) mådde riktigt kasst i lördags morse efter pastan men det blev som tur bättre under eftermiddagen. Nu har man som sagt lärt sig en läxa..
I övrigt en mysig helg, umgicks mkt m min pojkvän vilket var underbart- båda har haft så mkt på sistone att vi bara setts på kvällarna vid 22- tiden då båda varit trötta så att äta långa middagar och mysa var väldigt efterlängtat!
I eftermiddag ska jag nog ut och springa eftersom vädret är så fint...
Hoppas ni får en toppen dag!
kramar!
Hej Sanne-06, jag blir lite nyfiken. Vad är det för onyttigheter du äter som inte ger sötsug?
Hallå!
Här var det tyst idag- hur går det för er?
Har själv en mardrömsvecka pluggmässigt m tenta på fredag o massor m seminarier, laborationer osv och håller dessutom på att dra på mig en förkylning.. lite deppigt alltså (nedstämdheten kan oxå bero på att det är DEN veckan och att det enda jag tänker på är choklad)...
Men efter regn kommer sol som det så fint heter!
Var ute och gick imorse, det har nästintill blivit en vana numer känner mig så mkt bättre när jag väl kommit upp ur sängen. Imorn blir det dock en jogging tur..
Har börjat äta frukt varje dag nu men i övrigt försöker jag hålla mig borta från allt annat.
Kerran: Äter du fortfarande fas 1 mat under veckorna?
Nu ska jag läsa vidare men hoppas att ni alla får en riktigt trevlig kväll
kramar!
Hej hopp!
Lite tyst kan det vara här ibland, men ändring på det nu!
Snyggt jobbat tarz att ha infört morgonpromenader som vana! Hoppas förkylningen inte blir så långvarig! Och håll ut - chokladbegäret brukar försvinna ganska hastigt sen (åtminstone för mig)!
Katten - när jag skrev om onyttigheter som åkt ner tänkte jag på sådana saker som vanligtvis brukar leda till större sötsug, men var förvånad att suget inte kom, vilket jag tror betyder att jag har en bra balans i kosten. (Kan lite tyst berätta att det åkte ner lite popcorn (inte så farligt), pannkaka med sylt och grädde (lite värre), och en bit blåbärskaka; gäller bara att se till att hålla nere mängden).
Ha en bra dag SB-are!
Godmorgon tjejer!!!
Här är allt bra. Vågen står stilla - tyvärr. Men jag tror att det beror på att jag har fuskat lite väl mycket. Igår exempelvis hade vi konferans och jag beställde in en lammytterfilé och potatiskaka. MUMS, jag njöt av varje tugga och till efterätt kunde jag motstå en blåbärskaka. Ibland måste man ju unna sig.
Jag tror egentligen inte att det är så stor skada skedd. Jag har i övriga veckan varit jätteduktig med både träning och kost. Och jag har även planer på att köra fas1-mat i helgen eftersom jag inte har någonting speciellt inplanerat.
Krya på dig Tarz.
Kram Kerstin
thevovvegang,
Hej! Du verkar ha exakt samma mått osm jag är.. Och angående att du skrev att du hade gått ner från 60 till 54 förra gången, det är nänmligen det jag vill göra med! Så undrar jag bara om det syntes att det var fett som du hade gått ner?! Att du kände tt fettet försvann och inte "musklerna"?!
Tacksam för svar, vet inte riktigt vilken diet jag ska ägna mig åt egentligen. Har böcker om både SB och Atkins.. så vi får se.. =)
Kram!
Delighted:
Tänker du dig en långsiktigt sund och hållbar livsstilsförändring är nog SB ett bättre val.
Opus