• melles mamma

BRÖSTFÖRSTORINGSTRÅDEN!!!!!! Endast för dom som vill, ska och har gjort!

Vilken klinik har ni opererat er på?
    Hur mkt har ni lagt in?
    Vilken sort av implantat?
    Över/under muskeln?
    Pris?
    Bästa & sämsta med allt??

• Svar på tråden BRÖSTFÖRSTORINGSTRÅDEN!!!!!! Endast för dom som vill, ska och har gjort!
  • bröstkaramellen

Hej!

Är ny här men har nog läst alla inlägg i bröstförstoringstrådarna känns det som

Jag har varit på konsultation och fått rekommendationen 280cl gelehallon (McGhan) ÖVER bröstmuskeln. Detta efter en massa mätningar av hud och omkrets m.m.

Jag är så himla osäker på det här med ÖVER muskeln. Blir det lika bra?

• linkita

Hej brödtkaramellen!

Kul att du ska göra bröst:)
    Vet inte men när jag var på konsultation så trodde systern att dr kanske ville lägga den på bröstmuskeln eftersom jag hade lite häng( och då minar jag värkligen lite) Men när jag pratade med dr så nämde han inget om det utan ville lägga den under bröstmuskeln? och så gjorde vi och det blev bra. Vilken klinik har du besökt?

• bröstkaramellen

Linkita

Jag kan känna igen det där med lite häng, med betoning på mycket lite sådant. Men kirurgen nämnde inte heller något sådant alls. Däremot hade jag så mycket vävnad "upptill" att det skulle fungera att lägga inplantatet över och då gjorde han helst så. Kliniken är Art Clinic, GTBG.

• linkita

Bröstkaramellen!

Ja det gör ju minde ont i allafall om inte annat.. Tycker dock att du ska kaske fråga någon annan klinik så att du får bästa reslutat.

Lycka till

• bröstkaramellen

Linkita

Jag gör nog det - kollar med någon mer klinik. Men om alternativet är bakom + med ankarärr (som jag hört kan bli alternativiet vid LITE häng) så vete sjutton. Tar nog hellre framför då. Är rädd för att ärren blir fula på mig.

Finns det någon med erfarenhet av just inlägg framför muskeln så får ni jättegärna berätta lite om hur ni upplever det. *Tacksam*

• Maandy

Bröstkaramellen

Numer kan man ju göra lyft via vårtgården om man har lite häng, kankse ett alternativ då?
    Har själv inte gjort det, bara lagt in gelehallon och jag är supernöjd men hade inget häng alls så jag vet inte hur det blir om man har lite!

Lycka till!

• algit

Bröstkaramellen.:
    Jag hade lite häng har gjort bröstförstoring på Citadell kliniken via armhålan under muskeln.
    Han gjorde en "ny" bröstlinjen ,började det nya bröstet en halv cm under det gamla så då stäcktes hänget ut sig svårt att förklara men det blev bra.

• bröstkaramellen

Ska ringa i morgon och ställa lite fler frågor. Jag vill helst ha gelehallon men vet inte så många kliniker som lägger in det... Bor mitt emellan Göteborg och Stockholm skulle man kunna säga. Några tips?

• bröstkaramellen

Kom på en sak till

Har hört att man kan ringa och kolla om kirurger fått anmärkningar. Vart ringer man då? Kan man även kolla om kliniker fått det? Eller någon statistik på hur många operationer de gör? (Jag vet inte alls några "kända" kirurger som ligger i någon slags "Sverige-topp" ;-:)

• pickolina

Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd (HSAN)
    Box 3539
    103 69 Stockholm
    Besöksadress: Teknologgatan 8 C, Stockholm
    Expeditionstid: 9-12, 13-15
    Tel:08-786 99 00
    Fax: 08-24 62 49
    E-post: hsan@hsan.se

Svar på tråden BRÖSTFÖRSTORINGSTRÅDEN!!!!!! Endast för dom som vill, ska och har gjort!