• Jabe

Vad kostar ett bröllop????

Jag o min fästman har precis börjat prata om att faktiskt ta tag i det där med bröllop. Men jag studerar och kan börja spara pengar först i maj. Vill gärna ha ett höst bröllop. Hur vet man hur mycket pengar man behöver? kommer nog bjuda ca 70pers. Vi hinner kanske få ihop 60-70.000 till september. räcker det eller måste vi vänta till hösten-07? Har ni tips på hur man sparar in på bröllopet utan att det kommer att kännas som ett budgetbröllop....

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • Ofelily

Gå in på "brudpar & verktyg" här på sidan, där finns bra budgetar på vad saker kostar ungefär. ALLA detaljer! Jättebra hjälp faktiskt!

• Leylani

Det kostar så mycket som ni låter det kosta, visst.. vill man ha många gäster drar det ifrån med pengar men det finns samtidigt otroligt mycket man kan spara pengar på. Som jag läste nån gång är på BT, att gifta sig är gratis, det är prinsessdrömmarna som kostar.

• Chilianna

Det kommer nog kosta däromkring med lite ´både lyx och budget. Men det beror oxå på hur mycket prinsessdrömmar ni vill sväva ut i och det är nog lite som kommer kosta före maj (klänning t ex) så fundera på vad ni kommer behöva betala när och gör en budget och bestäm sen om ni ska vänta tills 2007.

• mn73

Det beror alldeles på vad för ett slags bröllop ni vill ha. Vi har bjudit 50 pers och har en budget på 16000 kr.

• tärnabrud

Egentligen så spelar det nog inte så stor roll exakt hur mkt pengar man lägger på bröllopet, om det ska uppfattas som lågbudget eller ej. En portion fantasi och lite hjälp från släkt och vänner med alla förberedelser kan göra att det blir jättefint till låg kostnad. Det finns ju massor av material att dekorera med på hösten t.ex bara att ta en promenad så kan man hitta massor.

• Sandgren

Ja, det finns massor av sätt att få ner priset! Jag tycker det mäst avgörande är maten, laga själva om ni vill ha det billigare! Vi ska bjuda över 100, men det är inte omöjligt att laga själva! Vi gör sånt som ska marineras o göras i förväg, o sparar massor av pengar...

• Dröm

Vi kommer att bjuda drygt 50 pers. budgeten är ca 16.000

• jonnebo

Vi kommer att bli ca 85 pers och kommer att ha en budget på ca 65-70 000. Sen tillkommer en resa på 25 000 kr ca. Då tycker jag ändå att vi dragit nerpå saker. Allt kostar, kläder, mat, dryck, lokal, fotograf, transport, frisör m.m.

Men gör upp en budget och kolla. Pengarna borde räcka tycker jag.

• Sarge

Det kan kosta hur lite som helst & hur mycket som helst !

Vårt gick på 110.000:- utan resa
    Vi var 39 pers inkl oss...

• Johanna85

Vi har 50 st gäster och det kommer kosta 75 000 kr plus resan. Men vi gör ingenting själva, antar att det är det som gör att pridet drar iväg. Men det verkar som om det inte finns ett "fats pris" för vad ett bröllop kostar... Ett bröllop med 50 gäster kan kosta 5000 kr, men det kan även kosta 500 000 kr. Det beror ju helt på vad man vill och kan spendera.

Lycka till med planerandet!

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????