• Jabe

Vad kostar ett bröllop????

Jag o min fästman har precis börjat prata om att faktiskt ta tag i det där med bröllop. Men jag studerar och kan börja spara pengar först i maj. Vill gärna ha ett höst bröllop. Hur vet man hur mycket pengar man behöver? kommer nog bjuda ca 70pers. Vi hinner kanske få ihop 60-70.000 till september. räcker det eller måste vi vänta till hösten-07? Har ni tips på hur man sparar in på bröllopet utan att det kommer att kännas som ett budgetbröllop....

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • Ofelily

Gå in på "brudpar & verktyg" här på sidan, där finns bra budgetar på vad saker kostar ungefär. ALLA detaljer! Jättebra hjälp faktiskt!

• Leylani

Det kostar så mycket som ni låter det kosta, visst.. vill man ha många gäster drar det ifrån med pengar men det finns samtidigt otroligt mycket man kan spara pengar på. Som jag läste nån gång är på BT, att gifta sig är gratis, det är prinsessdrömmarna som kostar.

• Chilianna

Det kommer nog kosta däromkring med lite ´både lyx och budget. Men det beror oxå på hur mycket prinsessdrömmar ni vill sväva ut i och det är nog lite som kommer kosta före maj (klänning t ex) så fundera på vad ni kommer behöva betala när och gör en budget och bestäm sen om ni ska vänta tills 2007.

• mn73

Det beror alldeles på vad för ett slags bröllop ni vill ha. Vi har bjudit 50 pers och har en budget på 16000 kr.

• tärnabrud

Egentligen så spelar det nog inte så stor roll exakt hur mkt pengar man lägger på bröllopet, om det ska uppfattas som lågbudget eller ej. En portion fantasi och lite hjälp från släkt och vänner med alla förberedelser kan göra att det blir jättefint till låg kostnad. Det finns ju massor av material att dekorera med på hösten t.ex bara att ta en promenad så kan man hitta massor.

• Sandgren