• Jabe

Vad kostar ett bröllop????

Jag o min fästman har precis börjat prata om att faktiskt ta tag i det där med bröllop. Men jag studerar och kan börja spara pengar först i maj. Vill gärna ha ett höst bröllop. Hur vet man hur mycket pengar man behöver? kommer nog bjuda ca 70pers. Vi hinner kanske få ihop 60-70.000 till september. räcker det eller måste vi vänta till hösten-07? Har ni tips på hur man sparar in på bröllopet utan att det kommer att kännas som ett budgetbröllop....

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • ~Annelie~

Dallandra.. vad kostade din brudbukett och vad hade du i den ?? *nyyyfis*

• Dallandra

~Annelie~
    Den kostade 750 kr och det är bla luktärtor och rosor i den, floristen fick ganska fria händer, mitt krav var krämfärgade rosor och att det även skulle vara lila i den.

• Modestie

60-70 000 låter väl rimligt. Själv har jag tänkt gifta mig nästan gratis då vi båda studerar. Men så ska vi bara ha familj-bästa-vänner middag på runt 20 personer, laga mat själva etc.

Det vi lägger pengar på är en resa efteråt. Svärfar ska betala alkoholen som ju annars är en stor utgiftspost.

• The Ring

Vi var mellan 35 och 40 personer och det kostade 55 000 kr exkl resa.

• Bohuslän06

Vi kommer att vara ca 90 pers och kommer förhoppningsvis sluta på runt 60 000. Har en billig lokal och tar med egen alkohol, så det som kostar mest är maten som vi tar genom catering. Men fråga mig igen efter bröllopet så får vi se om budgeten har hållt!

• Vill bli gift

Vi kommer att vara 55-60 gäster och det går på 90 000 utan resa.

• mrsBersson

Vi har en budget på 50000 för ca 30 pers. Känner INGEN som kan hjälpa med något, varken hår, smink, kläder, blommor eller nåt, därför blir det ganska dyrt när alla tjänster ska köpas

• ~Annelie~

mrsBersson

hua.. vet vad du menar :(
    har precis samma problem.. vi ligger nu på 40000 för 40 personer

• GithKat

Vårt kommer kosta runt 25000 kr. Då är ingen resa inräknad och vi skippar fotograf. En god vän ska få ta bilder på oss istället. Vi kommer ha ca 60 gäster.

• mrsBersson

Anneli:
    Ja, visst är det trist? Alla andra känner masa folk som kan ställa upp med allt möjligt. Man får kanske utvidga vänskapskretsen med lite branshfolk

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????