• Jabe

Vad kostar ett bröllop????

Jag o min fästman har precis börjat prata om att faktiskt ta tag i det där med bröllop. Men jag studerar och kan börja spara pengar först i maj. Vill gärna ha ett höst bröllop. Hur vet man hur mycket pengar man behöver? kommer nog bjuda ca 70pers. Vi hinner kanske få ihop 60-70.000 till september. räcker det eller måste vi vänta till hösten-07? Har ni tips på hur man sparar in på bröllopet utan att det kommer att kännas som ett budgetbröllop....

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • ~Annelie~

mrsBersson>>

Mmm.. :) Har ett och ett halvt år på mig.. Vet att man kan utbyta tjänster här på BT.. att man hjälper varandra.. men det blir ju jobbigt om man hjälper till och sen inte får hjälp tillbaka...
    Fast det e väl så klart en chansning...

Jag har hur som helst precis fått preliminärboka festlokalen vi vill ha :)
    Weee... Kyrka och lokal bokad.. Är så glad!

• Jabe

~Annelie~

Var ska ni gifta er?

• Jabe

I nyköping...
    Men nu har vi prata om att kanske vänta och ha ett vinterbröllop i stället..
    Vill inte behöva snåla med pengarna heller...

• ~Annelie~

I Nacka.. Nacka kyrka här i sthlm :)

• BornToBeBride

Med en resa på 33000(inkl. fickpengar) så lägger vi ut totalt 65 000kr och har en coctailbuffé hemma för 40 personer.

• ~Annelie~

mrsBersson ..
    var gifter nu er?

• ~Annelie~

ops.. skulle ju stå Ni :)

• mrsBersson

Anneli:
    Vi gifter oss i Färlövs kyrka om allt går planenligt Det blir i maj 2007 men vi har ej bestämt datum ännu. Ni då?

• lillabunny

ca 25000:-, då kommer vi endast att ha 10 gäster. Summan inkluderar mat och logi för samtliga plus kläder och annat runtomkring. Ringen är också inräknad i summan.

• dubbelbröllop05

Jag kan säga att vi var lite dåliga på att göra budget och hålla den...även om BT's verktyg är jättebra!