• Jabe

Vad kostar ett bröllop????

Jag o min fästman har precis börjat prata om att faktiskt ta tag i det där med bröllop. Men jag studerar och kan börja spara pengar först i maj. Vill gärna ha ett höst bröllop. Hur vet man hur mycket pengar man behöver? kommer nog bjuda ca 70pers. Vi hinner kanske få ihop 60-70.000 till september. räcker det eller måste vi vänta till hösten-07? Har ni tips på hur man sparar in på bröllopet utan att det kommer att kännas som ett budgetbröllop....

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • mjukisb

vår budget ligger på ca.35.000kr och vi kommer att vara ca. 100st

• nu gift

Vi hade 65 gäster och vårat bröllop kostade 10 000:-. Men då var inte ringen och bröllopsresan inräknad...

• ~Annelie~

jag förstår inte hur ni lyckas få det så billigt..

Visst, mina och killens kläder, min håruppsätning och liknande ligger runt 15000.. men jag vill ju ha en klänning.. har beräknat ca 4500 kr på det (vill ha en klänning som ändras till mina mått-behöver inte vara köpklänning).
    2000 kr beräknas på håruppsättning... Lokalen ligger på 7500.

Har inga kontakter alls, kanske därför det blir dyrare.

Men annars så vet jag inte vad man kan skära ner på..

• jonnebo

Vi blir ca 85 pers och har en budget på
    70 000 exkl. resa. Tycker ändå att vi inte slår på stort, pengarna bara rusar iväg.
    Visserligen har vi hyrt en lokal där mat, serveringspersonal, städning m.m. ingår. Men då blir ju drickan ganska dyr eftersom vi inte kan köpa den själva utan måste ta det från restaurangen...men annars tycker jag att vi slått på enormt mycket på det andra. Innerst inne har alla kanske en dröm på hur just ditt bröllop ska se ut...så tänkt inte på pengarna utan gör bröllopet till det som du vill ha det.

• mn73

Vi lägger inte ut så mycket pengar på kläder och lokal :)