• Jabe

Vad kostar ett bröllop????

Jag o min fästman har precis börjat prata om att faktiskt ta tag i det där med bröllop. Men jag studerar och kan börja spara pengar först i maj. Vill gärna ha ett höst bröllop. Hur vet man hur mycket pengar man behöver? kommer nog bjuda ca 70pers. Vi hinner kanske få ihop 60-70.000 till september. räcker det eller måste vi vänta till hösten-07? Har ni tips på hur man sparar in på bröllopet utan att det kommer att kännas som ett budgetbröllop....

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • Ladynelle

vårt kostar någonstans runt 20 000 för ca 55 gäster. Dyrast blir fotografen och min klänning. Har buffe och musik från cd-skiva.

• Gettingmarried

40.000 kr - 70 gäster

• Chilianna

Har nu räknat efter och vårt bröllop landar kring 45 000, men då är drygt 12 000 av detta bröllopsresan!
    Vi har ca 65 gäster.
    Med hjälp från föräldrar betalar vi ca 25 000+ 12 000 i bröllopsresa. Får alltså hjälp med 8000kr.

• Snartgift

Hej!Vi bjuder ca 40 per och har en budget på ca 12000.Så det beror ju helt på vad du göra med det.Och vi kommer ändå att ha ett ganska "fint" bröllop,men vi har lyckats få allt billigt.eller nästan gratis.

• Nyfiken gul , nu fru

tänk på att det inte är PENGARNA som avgör hur det blir!!

Det är INNEHÅLLET som gästerna får med sig hem på nattkröken som minne!

Vad spelar det för roll om bröllopet kostar 120.000 om gästerna inte blir mätta, det är tråkig underhållning och det tar slut redan kl 22?

Gästerna hade nog hellre sett ett välplanerat bröllop istället.... där man går hem nöjd o belåten och glad.

• Dallandra

Vi hade 80 gäster på vårat bröllop, trerätters, serveringspersonal, trubadur, transport, fotograf, bordsdekorationer, svit, fri bar m.m och allt som allt gick det "endast" på 25 000- 30 000 kr.

Maten handlade vi själva och en kokerska lagaden den, hon kostade 100 kr/timme likaså serveringspersonalen. Så på maten kan man spara in massor!

Hör er för bland vänner och bekanta. Vi fick tag på en jätteduktig trubadur på det viset och han ställde upp gratis, likaså vår transport. Frisören var en bekant som slog av rätt rejält på priset. Vi hittade även en nyutexaminerad fotograf som tog jättefina bilder till halva priset mot andra.

Min klänning beställde jag från Kina, endast 1100 kr inkl. frakt och underkjol, jättefin!

Gott om tid är bra att ha när man vill hitta billiga och bra alternativ. Så ska ni gifta er i höst så börja genast att planera och kolla upp priser.

• AlexandraW

Dallandra

Hur får man idén att köpa en klännig ifrån Kina?
    Låter sjukt billigt!

Alex

• AlexandraW

Håller fullständigt med nyfiken gul, nu fru

Alex

• Dallandra

AlexandraW
    Jag läste om en tjej här på BT som beställt sin från Kina via ebay, fick se en bild på hennes klänning och den var jättefin så jag gjorde en chansning och beställde. Klänningen var mycket vackrare i verkligeheten än på bilden :) Mailade mina mått och de sydde den efter dem.
    Tippar på att klänningen skulle ha kostat 8000 - 10 000 kr här i Sverige.

• ~Annelie~

Ladynelle och mn73...
    Snälla berätta! Hur lyckas ni hålla er budget så låg?

Vi försöker verkligen pressa ner kostnaden, men lyckas inte mer än med ca 42000 för 40 personer...

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????