• Delicatoboll

Sex & The City, Charlottes dog

Vad är det för ras???

Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!

• Svar på tråden Sex & The City, Charlottes dog
  • Delicatoboll

Vill bara säga/skriva att det kanske verkar som att jag bara bryr mig om hundens utseende och att den ska vara så och så i storlek blabala. Men jag frågar detta för att det är det som jag inte riktigt har fått eller hittat någon bra info om. Självklart har jag tänkt igenom detta med att skaffa hund och hunden kommer inte alls bli ensam mkt på dagarna. Och eftersom jag reser mkt och då vill kunna ta med hunden är det viktigt för mig att det är en hyfsat liten hund som helst kan vara inne ikabinen, jag skulle vara så rädd annars. Men frågan är ju om inte den här rasen är lite för stor, men jag har verkligen fastnat för den.

• L-N

Om du har fastnat för den här rasen, men tycker att den är lite för stor så kanske du skulle kunna fundera på en King charles spaniel i stället. De ser inte exakt lika ut, men som man hör på namnet så är de väldigt nära besläktade. King charles är en aning mindre till växten. Kanske det skulle va nåt?

• Delicatoboll

Nja har tittat på dem men jag tycker att de ser väldigt elaka ut med sin platta nos.

• Delicatoboll

Men har du tips på nån annan liten hund med mkt päls???

Jag kanske förhastade mig lite när jag såg en bild på en Cavalier...har så svårt att bestämma mig.

Hur långa är de normalt???

• L-N

du menar från nosen till svansen? Jag har en cavalierbok hemma (är inte hemma just nu) Där står det säkert. Ska försöka kolla lite så ska jag ge nåt förslag sen!

• Delicatoboll

Tack så jättemycket för att du hjälper mig!!

• L-N

images.google.fi/images&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial_s&q=dv%C3%A4rgspets&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder
    Dom här är jättesöta. tycker jag. Det finns ju en hel del olika dvärgspetsar och jag har för mej att dom är ännu mindre än en cavalier. Däremot skäller dom lite mer..

• R&F (1/7 2006)

Jag har en cavalier. En ruby (brun). Bilder finns på www.robiefredrik.se under Tristan.

Underbara hundar. En hund som klarar det mesta men samtidigt trivs i soffan - bara den får vara med familjen.

Svar på tråden Sex & The City, Charlottes dog