Sex & The City, Charlottes dog
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
Ja absolut är det ju bättre att de är friska än perfekta i en domares ögon. Jag har inga tankar på att ställa ut framtida hund då jag tycker att det är löjligt.
Ta inte illa upp om nån här inne ställer ut sin hund ibland.
Fast ta helhetsintrycket med en nypa salt på vissa punkter, hundar är individer..
L-N
Rinnande ögon är ju ofrånkomligt på ett djur med så stora ögon, de är ju så utsatta.
Men det är så olika från domare till domare hur de bedömer djuren.
Men är generallt en tik mindre än en hane???
Delicatoboll
Ja, generellt är det så men det finns förstås undantag.
Jag tar inte illa upp om du tycker att utställningar är löjliga. Jag tyckte nog samma sak innan jag förstod syftet med dem.
Syftet är väl att bedömma om en hund är rastypisk eller ej. Detta är viktigt i avel om man vill bevara rasen som den är.
Jag vet inte hur mycket du vet om hur det är att leva med hund, men jag tycker att förutom att ta reda på rasens storlek och temperament måste man ta reda på vad rasen kräver. Då menar jag hur mycket daglig motion och aktivering rasen kräver. Det är också viktigt att kunna ordna så att hunden inte är ensam hemma för många timmar i sträck. Att ha någon som kan passa hunden vid behov är inte heller så dumt.
Själv har jag en borderterrier - en underbar men krävande hund!
Den här veckan sköter jag mammas och pappas hund medan de är bortresta. Det är en shetlands sheepdog. Supersöt och rolig!
hem.passagen.se/kennelpomking/kennel.htm
Så ser de ut. Som collies, fast mycket mindre (och finare i mina ögon :) )
Äh, ser att man inte kommer in på sidan. Suck, vilken duktig datoranvändare man e :D
www.sssk.org/
Kanske den här funkar...