Sex & The City, Charlottes dog
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
Vad är det för ras???
Och är det nån som har en bild på den, tror att den heter Queen Elisabeth. Tycker att den är så söt!!!
images.google.fi/images&hl=sv&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial_s&q=pekingese&btnG=S%C3%B6k
R&F, din hund e jättefin! Lika fin som min :D
images.google.fi/imgres&imgrefurl=www.kennel-khyi-mo.dk/omtibber2.htm&h=594&w=517&sz=34&tbnid=ySC28LSTMEAJ:&tbnh=133&tbnw=115&hl=sv&start=3&prev=/images%3Fq%3Dtibetansk%2Bspaniel%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official_s%26sa%3DG
images.google.fi/images&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder
blir en hel del fel när jag försöker leka dataproffs :)
R&F åå jättefina hundar. Hur stor är Oliver, såg mindre ut än de andra???
Oliver väger 8 kg. Tristan väger 10. De t andra under minnessidan vägde 10 resp 11 kg.
Tristans valpar är till salu! Där är 10 st totalt med 2 olika tikar (som ni ser på hemsidan).
Vart bor du? Är du intresserad så ta kontakt med lokalavdelningen i ditt län (se under cavaliersällskapets hemsida under lokalområden) ofta så kan man ju vara med på deras promenader eller åka till en kennel o hälsa på. Vi ska ha en promenad nu sista söndan i januari i Halmstad. Då är vi 5 cavalierer + husse/matte. Då är alla välkomna även de som "bara" är intresserade av rasen.
Coton de tulear - de är ju också väldigt söta. Någon som vet hur de är till sätttet???
Gillar Cavalier King Charles Spaniel sättet men vill alltså kanske ha en ngt mindre hund.
Så svårt det är. Borde finns en junior storlek av Cavalier....
Jag har ingen egen erfarenhet av den rasen, men vad jag har läst är att det är en mycket aktiv ras. Den är glad, lekfull och sällskaplig. Och så har den lätt för att umgås med allt och alla!