• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Haha... tänk att man kan vara en inspiration va... =)

Jag som själv känner mig så grymt oinspirerad nu... Jag får hitta ngt som sätter fart under fötterna på mig igen.....

Jag tror att lite av problemet ligger i att förrut blev jag så himla arg för att jag inte gick ner, och därför gick det bra att gå ner sedan.. fick mkt energi av ilskan... Men nu har mitt humör blivit mkt jämnare och jag är tom snäll ibland tycker gubben... Så får inte samma energi längre ur mina känslostormar....

Imorgon skall jag ut och "tränga mig på folks privata sfärer"... Också ett sätt att studera socialpsykologi på, men ändå... Kan väl vara en kul grej att se hur folk reagerar om man kommer närmare än 1 meter, men känns samtidigt som rätt annorlunda grej att "måste göra" för att få betyg...

Nästan så man hellre leker ta fatt och små grodorna på skolgården som lärarna... ingen som tar illa upp iaf =)

Nåväl, idag var en dålig dag och humöret är kört i botten.... Men eftersom jag är trött så tror jag att det är lika bra att gå och lägga sig iaf... och hoppas man vaknar på rätt sida imorgon......

Häng i!

• Brud-2008

Ja ska ner 15-20 kg får ja haka på?

• Inda

Minafina: Jag hade en arbetskompis som inte hade nåra såna spärrar...
    Det var liiite jobbigt när han kom emot en i korridoren (för att prata) och inte stannade förrän en halvmeter framför en. Dessutom var han lång (och snygg...)

• Miafina

Inda - Ja ngn måtta får det vara.. Jag kan väl tycka att folk är lite tramsiga när de ställer sig med typ 1½ meter mellan sig och den framför i en kö eller så.. Eller att folk flyttar ut från inre till yttre sätet när det kommer på folk på bussen.

Men när folk kommer ½ meter upp i ansiktet på en är lite störigt....
    Men men vad gör man inte för vetenskapen ;)

Haha, jag hade samma problem... När jag jobbade som simtränare, en av simmarna var dels 10 år äldre än jag och 2 meter lång. Jag var 16 år och han var skitsnygg. Inget intresse men man rodnade ju ändå när han som var så stor (både ålder och längd) kom iklädd minimala simbrallor, och ställde sig jättenära framför och tittade ner på en.... Och man bara stod där med näsan i hans bröstkorgshöjd och ... tja.. rodnade....=)

• anderssonskan midsommaren 2004

vikt väktare här började 19/1-06 på 84,4 nu är jag ner på 79 kilo allt känns skit bra nu när man äter rätt & på rätta tider. masor av god mat fast i rätt mängder.
    har provar gi, cambridg, vikt skolan mm inget funka i längden men detta etsar sig in man lär sig äta rätt med minder fett & kalorier kan i stort sätt snart allt utantill i points värden åtminståne sånt som vi brukar äta: som pommes med kött & grönsaker, köttfärsås med pasta, kyckling med ris & sås mm
    helt underbart att klättra ner på vågen läs gärna vår viktväktar tråd om ni vill.
    lycka till alla

• lilla-Angelina

Jag testade gi metoden 2veckor men tyckte inte det fungerade för mig..Jag minskade varken i midjemått eller kg....då körde jag rivstart...

Någon som kör annan metod?Någon som haft PT?

Jag kör nu med en personlig tränare 3 ggr i veckan. Vi har mätt mig och han har gett mig kostschema.Tränar kondition och styrketräning med han.

• Drakdal

Välkommen brud2008, Klart att du får vara med. har du någon strategi än? Själv kör jag enligt en lite hårdare GI, typ inga kolhydrater från mjöl, potatis, socker osv.

• Brud-2008

Drakdal:
    Tack
    Just nu äter jag mest grönsakssoppa för att rensa kroppen, sen skall jag äta soppa alternativt grönsaker till förrätt och sen middagen, det gör att jag äter mindre kolhydrater vilket är bättre. Försöker även byta ut kolhydraterna mot fullkorn och andra bättre kolhydrater.

• Drakdal

Brud-2008 det låter som en bra strategi, det kommer säkert att fungera bra.

• Brud-2008

Drakdal:
    det gör det nog, har hittils gått ner 6 kg i år. så jag ska nog klara mitt mål inför bröllopet iallafall..

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.