• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Just det, glömde....

Testade på OB.... gud vad jobbigt...
    OKi jag vet att jag inte har ngn kondition att tala om , men jag kan iaf vara ute och gå raska promenader i en eller ett par timmar utan att bli mer än "skönt trött".... Nu var jag dyngsvett och helt slut efter 10 minuter.... trots att jag hade lågt motstånd och inte rusade på som en blådåre....
    Skrämmande....

Får försöka ta 10 minuter varje dag i makligt tempo i början och se om det blir ngn lättare i längden... skam den som ger sig...

Sambon har hoppat på nu så vi får se om han också blir trött eller om det bara är jag =)

• solstickan

Hej!

Får jag vara med? Satsar på att gå ner minst 5 kilo till mitt bröllop 28 juli...

Köpte en orbitrek som jag använt i fyra dagar hittills och redan gått ner ett kilo.
    Är den så bra?

• nataliaa

vad är orbitrek för något?

• solstickan

Ett träningsredskap man typ går stavgång på. Finns på tvins och TV-shop.

• Miafina

Solstickan... Har du bara använt den eller har du ändrat på maten och sånt också ?

Den är säkert bra... barab man kommer över den första kullen (för min del alltså)... och att man inte har för hårt motstånd om man vill förbränna utan att "bygga" lika mkt =)

Och klart du skall vara med... är ju en stor variation på hur mkt folk skall gå ner, så de flesta har väl någon som "ligger i fas" =)... Utom möjligen jag verkar det som... men det spelar ju mindre roll =)

• solstickan

Jag har faktiskt bara börjat träna med den, inte ändrat kosten alls...
    Men det ska jag göra nu, inget mer godig, kakor och glass.
    Blir svårt för jag är glassoman...

Har ett sånt otroligt sötsug på kvällarna, det är nästan omöjligt att stå emot. Nån annan med samma problem? Eller kanske tips på vad man kan göra åt det?

• Miafina

Isf är det väl ett jättebra resultat om du inte ändrat kosten utan bara tränat =)

OJ... många hör kör ju GI och tycker att det tar bort sötsuget....

Själv bestämde jag mig "helt enkelt" för att inte falla för frestelsen hur sugen jag än var. Efter 5 dagar avtog suget rätt snabbt, och numer så kan jag stå vid godishyllan, eller glassen och titta och sedan rycka på axlarna och tycka "jaja det är säkert gott eller nått" och gå därifrån.. Har inte minsta sug efter sött längre... efter 3½ vecka.

Står man ut de första dagarna - 1 vecka så brukar det stilla sig och iaf bli hanterbart.

• Drakdal

Håller med miafina, om du inte vill gå över till GI för då minskar också sötsuget rejält till att nästan inte finnas. Men det är förstårs lite mer ansträngande än att bara gå ifrån sötsaker, dock kan det vara värt det om man har svårt att motstå sötsaker även efter en vecka med bara viljan. hoppas jag inte krånglade till det...

• Miafina

Jag måste, appropå egentligen ingenting säga att: Tänk vilket vanedjur man är.

Jag vet att jag gnölar ibland, och inte alltid går ner så mkt som jag skulle änska... Men å andra sidan så inser jag ju själv att mina "krav/önskningar" ibland är rätt absurda =)... Men det är väl för att det är så mkt att ta bort och man vet att det går tyngre längre fram.

Men jag måste säga att sådan som i början på året såg helt hopplöst ut och som var stora plågor och fasa... Som att vara utan godis..... är numer en "baggis".... Jag kunnde ligga och störtgråta och vrida mig av magsmärtor om kroppen inte fick godis/ordentligt med socker en endast dag. Alltså jag klarade mig inte utan det någon enda dag.

Det är väl olika för olika människor men för mig har det varit ett om inte helt så iaf 3/4 helvete att ta mig dit jag är idag... Och jag ser med optimism på fortsättningen. Att hänga i och göra saker oavsett vad psyket säger tycks bra ibland.

Och det är ju helt ovärderligt att ha sådant stöd som man har här. Tips, uppmuntran och ibland brasklappar gör kampen lättare =)

Ville bara skriva det, eftersom jag tänkte det =)

• Mysan98

Det verkar som om den där Orbitreken är riktigt bra.... Måste nog önska mig en i födelsedagspresent tror jag. Är den så pass tyst som dom säger i reklamen eller har den massa ljud för sig? Hittade något liknande på ICA Maxi förut och den knakade och knirrade jätte mycket så den skulle man absolut inte kunna titta på tv samtidigt som - eller ens föra en normal konversation.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.