Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Oms - JO visst, bara man hittar det som passar för en själv så... Är nog det bästa.
Jo i längden är ju lågkalori inget bra alternativ, utan som du säger, för en kick i början.
Man kan ju också göra så om man vet med sig att man har lite dålig diciplin att byta ut 1 mål - inte flera..... om man klarar det så sparar man i regel en del där.
Angående det där med ämnesomsättning så var det ngn artikel i.. öhmm kom i form kanske =).... om att man får gå på lågkaloridiet väldigt länge om det skall göra ngn kännbar effekt på ämnesomsättningen. Och så länge vara generellt inte en bantningskur, så man skulle nog inte behöva vara väldigt rädd för det iaf.
Men det finns ju så mkt rön hit och dit så man vet ju knappt vad man skall tro på längre =)
Jo man har verkligen olika uppfattningar om hur man vill att ens närmaste skall agera! Jag har nu gått ner 5,5 och ingen har kommenterat det(förutom, mamma, pappa, sambo) och jag är jätte besviken. För mig så funkar snälla kommentarer om min viktminskning som en sporre. Det är för mig bevis på att metoden funkar och det bara är att fortsätta kämpa. Som tur är så är jag grymt motiverad så jag har inte fått de där tankarna om att ge upp ändå den här gången. Tänker istället att nästa gång vi träffas då skall de minsann se att jag gått ner i vikt!
Har nu bara 2 graviditetskilo kvar att gå ner och det känns toppen!!!
Sedan har jag bara den andra 15 kvar...;)
Behöver tips och råd inför helgen. Min pappa fyller 60 år och han har undanbett sig. För att slippa uppvaktning så skall mina föräldrar komma hit till oss över helgen. Vi i familjen skall hitta på olika saker som blir övveraskningar för honom. Har lurat in dem en dag tidigare i tron att de skall vara barnvakter. Men när de kommer in så skall vi lura honom till bastun och där skall två av mina syskon sitta med en låda öl! Alltså bastufest. När vi kommer upp till lgh igen så skall vi ha korv i mängder. Han älskar korv och eftersom han också kämpar med sina kilon så har han läääääängtat efter korv..... Frågan är om jag skall vara stenhård eller om jag skall skita i atkins den här helgen? Vad tycker ni?
På söndag skall vi till min brorsa och se på finalen( är positiv och tar för givet att vi hamnar i hockey finalen;)). Där skall min andra bror med familj förhoppningsvis vara och där blir det kaffe och tårta. Slutligen blir det resturang besök på kvällen. Får smått panik. Vill ju så desperat gå ner i vikt men med alla dessa frestelser kan det bli svårt. Vet att jag måste bestämma innan hur jag skall lägga upp helgen. För om jag bestämmt att jag inte får fuska så kan jag hålla det. Men pappa fyller ju bara 60 en gång och jag känner mig som en party pooper om jag bara sitter där med mitt vatten och stekta ägg...
Hur göra
Det kan bara du själv svara på... Jag tror nog att folk förstår om du säger att du inte vill bryta en bra trend... MEn å andra sidan, så är det ju du som måste välja.... Det kan ju kännas tråkigt för dig själv att sitta med stekt ägg, eller vad det nu var. Men frågan är om det itne är tråkigare att behöva "göra om" 1½ kilo eller vad det nu blir...
MEn det är ju bara du som kan bestämma hur viktigt det är för dig... =)
Det finns ju "bra" korvar som inte innehåller så mycket kolhydrater och de kan du ju också äta och vin funkar ju också hyfsat bra, du kan ju alltid bestämma att du får äta korv men inte XXx och dricka vin men inte öl eller något i den stilen. Annars kör du stenhårt enligt atkins men i vilket fall kan du ju tex bestämma dig för att inte äta tårta då har du ju i alla fall sparat några kolhydrater och kanske kilon mot om du hade ätit det. Du kan ju ha som mål att stå still denna vecka och då unna dig några saker.
Hoppas du förstod vad jag menar. Lycka till och i slutändan är det bara du som kan bestämma dig för hur du ska göra just i denna situation.
Jo, det när ju upp till mig själv så klart men det är alltid bra med råd och tips :)
Det var jätte bra det där med att man kan dricka vin för det visste jag inte. Har bara kört atkins i 3,5 vecka så jag kan bara det om induktionsfasen. Och jag skall defenitivt leta lågkolhydrat korvar!!! Hoppar nog tårtan. Fyller själv jämt om en dryg månad så jag väntar tills dess ;)
Fuskat idag.... Jag ställde mig på vågen... Det kändes som att det har gått ganska bra, och eftersom jag har en tenta idag som nog kommer gå åt skogen så behövde jag lite uppmuntran... och det fick jag =)
Vågen visade på 1,9 minus sedan i söndags =)
Och jag mätte mig igår, iom att jag inte gör det direkt regelbundet, och nog hade det försvunnit några cm i midjan och någon runt höften... mätte inte så exakt, eftersom det inte var på morgonen och med kläder, men minskat måste det ju därför gjort =)
Grattis miafina! Trägen vinner heter det ju...
Lebrah - Tack =)
Ja visst gör den det... Riktigt längtar till söndag då det blir riktig mätning, tycks vara bortåt 5 cm som försvunnit på båda ställena =)
Tentan gick åt fanders, men det var väntat och fullt begripligt, så det tar jag med ro =)
Kör hårt tjejer =)
Bra kämpat miafina! Själv känns byxorna som suttit för hårt runt magen (stretch) helt plötsligt riktigt bra:) det är kul när det märks på kläderna också och inte bara på vågen. Känns som denna vecka har gått bra så jag ser fram emot tisdag och vägningen.