Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Svessan
jag tycker att grönt the hjälper. Det har vetenskapligt visat att om man byter ut kaffet mot grönt the så går man dessutom ner i vikt. O för mig personligen hjälper det mot sötsug. Ha dock inte i nåt sötningsmedel. Jag nöjer mig med mjölk. Idag har jag druckit 5 koppar the och det finns ett jättegott the med citronsmak. Nu kommer jag ju inte på vad det heter bara för det men det finns i thehyllan på ica. Grön kartong med en stor citron på framsidan. Är ett av dom större märkena.
Så, nu är det vägningsrapport.
Kändes lite surt att stanna och tom. gå upp till mitten av veckan... Men totalt har jag gått ner iaf.
5 feb - 117kg
12 feb - 112,6kg
19 feb - 110,8kg
Så denna vecka -1,8 med besvär, och totalt -6,2 kg på 2 veckor.. känns rätt ok iaf =)
Har börjat dricka grönt te mer.. (innan era rekommendationer) men skall göra det ännu mer nu =)
temärket jag inte kom ihåg igår, det är "Twinings" Green tea and lemon. Superdupergott!
Smink-freak - Värt att lägga på minnet =)
Sweet Saint - Nu har min karl börjat få upp ögonen för orbitreken (utan min inblandning).. så vi funderar allvarligt på att investera i en...
Vill höra lite mer vad du har att säga om den först.. nu när du haft den lite längre.... Funkar det bra, bekvämt osv??? =)
Finns ett te som heter yogi classic på hälsokost och endel välsorterade matvaruaffärer vid hälsokost. Det är JÄTTE gott och smakar sött fast det inte är det. Det är varken grönt eller svart men har samma egenskaper som grönt och hjäler till vid viktnedgång. finns i flera smaker med jag föredrar classic som smakar lite kanelaktigt. Det är lite dyrare än vanliga teer men det är det värt! En påse räcker till tre liter te utan problem och det går att värma på det utan att det ändrar smak. Värt att testa!
Har precis varit och fikat med en kompis. Beställde grönt te och en macka. Sneglade dock vääääldigt länge på kakorna men klarade mig.
Ska inhandla ett sådant där citron te imorgon tror jag.
Minafina:
Vad roligt att höra att det går åt rätt håll för dig! Jag har gått ner 6,1 kg på 6 veckor och det är jag helt nöjd med så jag tycker du är jätteduktig som har tappat lika mycket på 2 v!!!
Jag börjar bli lite nervös för hur länge jag ska dra på att beställa min klänning... Jag vill ju bli så smal jag kan innan jag mäter och skickar måtten men samtidigt är det ju lite leveranstid oxå... (ska beställa från Kina)
Apropå detta med grönt te så är det ju bra med sura saker... Jag brukar pressa en citron i vatten och dricka det till måltider etc. Det är GI-sänkande liksom starka kryddor...
Jag Syndade och åt en tredjedels pizza igår. Men eftersom jag varit sjuk några dagar tyckte jag att jag kunde unna mig något gott. Åt dck inte en hel vilket jag utan problem hade kunnat göra för en månad sedan.
Har inte vägt mig på några dagar men det känns på kläder att saker händer.
Inda - Tack.. jo jag är glad jag med =)... Kommer ju bli svårare och svårare att tappa mkt, så man får ta tillvara när det går =)
Uller - en tredjedel är ju inte så farligt mkt ändå.. oki, kanske inte nyttigt.. men precis, vem har inte kunnat trycka i sig en hel på stående fot =)
HOppas det går bra för dig när du blir kry igen =)