• Jessie76

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Kör på Mia! Hur går det för dig med måtten? Och vart mäter du?

Som förra veckan för mig, då hade jag inte gått ner nåt men måtten runt magen hade minskat med några cm! Denna vecka har jag inte minskat i mått men i kg! Fenomenalt hur detta funkar Kolla det - kanske blir en pepp det oxå?

I helgen ska vill till Stockholm - nå tips om nåt bra ställe å gå på för sko - inköp till bröllopet?

• Jessie76

Hmmm... Mia, jag lider med dig - kämpa på!
    Jag har så kommit ifrån det där med kaloriräkning så jag kan inte hjälpa dig tyvärr... Ge Olas bok en chans, du kan ju iallafall läsa den - jag tror det är bättre faktist. Du är ju redan inne i Atkins och dom har ju rätt lika - förutom att det inte räknas mängder och kalorier i GI, ät tills du blir mätt. Jag kör INTE nån propaganda, men det känns som att du ibland ber om hjälp och jag vill så gärna att du klarar detta - så många (inklusive jag) - får motivation av dig och dina inlägg här.

• Jessie76

Jag formulerade mig nog tokigt, med hjälpen men du förstod ändå - tur

Här uppe är det snöstorm idag, och då kan man verkligen tappa sugen för allt

Nu vill jag ha våååår!!

Pratade med sömmerskan igår, och hon vill inte riktigt börja sy på "den riktiga" klänningen ännu för jag hade minskat 8 cm sen vi mätte sist (februari!!). Tänk att det är "bara" 5,5 kg? Konstigt...

• Jessie76

Vi är här - jag iallafall. Förlåt att jag inte skriver men jag har inte så mycket tillgång till datorn på jobbet och sen har jag aldrig tid att sitta hemma och skriva. Hinner bara läsa och då glömmer jag sen - ska bättra mig jag ber om ursäkt

Själv har jag vägdag imorrn och jag har inga förhoppningar men vi får se.

Jag känner igen det där med toa - gåendet, har jätteproblem med det själv och det är ganska avgörande faktist när man är så här "bräcklig" - förstår ni? - om man typ ej har gått ner nåt eller t.o.m gått upp lite som du Drakdal. Jättejobbigt.

Jag återkommer med mina mått och sånt imorrn på morgonen.

• Jessie76

Hej. Ner 0,5 kg. Fan vad jag tycker det är tröstlöst! Jag vet att det låter illa men det känns så lite Runt midjan ingenting.

Usch, jag är i en jättesvacka känner jag.
    Hur är det med er andra?

• Jessie76

Jag menade inte att "hoppa på" dig, jag menar bara att jag har provat det mesta i mitt liv och det har sällan gått så lätt eller iallafall känts så lätt som det gör just nu. Detta är (tror jag iaf) nästan i huvudsak att jag kan belöna mig själv ordentligt när jag känner för det. Jag vet inte om detta beror på GI metoden eller vad men så är det.

Nu tycker jag för övrigt att det är jättelätt eftersom det är så underbart väder oxå!! Humöret blir ju bättre på det sättet.

Miafina, du hade väl bra resultat på midjan - trots vågen? Och jo, jag tror det är fler som har varit/är där du är just nu än som har börjat under dig, ensam är du inte iallafall.

Millan28: Vad menar du med kaloriräkningen och grönsaker? Jag äter enligt GI och jag äter nästan uteslutande grönsaker....

Jag har då inte minskat i midjan men vikten är 0,7 minus, fast det är sen veckan före påsk och förra veckan vägde jag mig inte för jag visste att jag hade gått upp (dumt, man skulle gjort det för då har jag gått ner rätt mycket tror jag...)

Jag återkommer strax, ska bara jobba lite oxå

• Jessie76

Vänta nu, Om den här tråden är uteslutande för dom som vill gå ner 10 - 15 kg så får jag lägga av på en gång, och starta en egen. Känns som att 90% av ni som är här just nu hänger på eller?
    Dessutom om det är som du säger att du ser bra ut för dítt BMI så är du förmodligen rätt lång och "välproportionerad" (vet inte hur det stavas men ni/du fattar vad jag menar...) Jag är likadan.
    Jag har aldrig skrivit in här vad jag väger så vitt jag vet... Jag har hamnat i djupa svackor oxå, och suttit här och läst om alla dina kilon som rasat (enligt vad jag har förstått) av dig. Du är ju en gigantisk inspiration för alla andra, precis som du tycker att vi är för dig.
    Själv har jag aldrig gått ner mer än 1 kilo på en vecka (tror jag iaf). Och vad för resultat "slänger vi upp"? Jag har minskat totalt 9,5 cm i midjan sen mitten på januari enligt mina mått, låter som att vi har lika eller?
    Alla är ju olika punkt slut.

Varför jag var rädd att du skulle ta det som ett påhopp? Om jag formulerade mig dåligt ang belöningar - att du verkar fuska mycket. Men strunt i det du tog det ju som det var menat och då spelar det ju ingen roll.

• Jessie76

Nu har jag funderat och funderat - vad f-n betyder OT??

Whatever - jag vill inte heller hoppa på någon eller förarga, och nu ids vi inte tjata om detta mer eller hur?

Såå... Till ämnet - Jag läste i någon bok att kroppen (det var nåt med cellerna...) har en förmåga att komma ihåg ganska mycket och därför om man går ner i vikt för fort (om nu det är möjligt?) så går man lika fort upp det... Jag vet inte men det lät ju rätt trovärdigt med tanke på alla snabbdieter som man faller för? Detta vet väl Amelia och utnyttjar oss "tjockisar" - inte schysst alls men ett bra sätt att tjäna pengar!
    Vi har pratat om detta i början av denna tråd, och jag kände precis som du Miafina - angående snabb och effektiv viktnedgång. Tro mig - kunde jag gå ner snabbare skulle jag (iallafall fram till för någon vecka sen) men det gick inte (med GI alltså...) och nu känns det bra att gå ner så sakta.
    Sen tror jag huden vänjer sig bättre om det går sakta - eller?

Oj, nu vart det långt igen..... Och jag som inte har skrivit klart... Får jag göra flera i rad så ser det bättre ut

• Jessie76

Hihi....

Förresten Sweet - vart är du? Jag veeet att du sitter och tjuvläser Kom igen och var med oss nu

Men visst kan vi väl - förutom viktprat - prata om våra förberedelser och sånt oxå? Skulle jag tycka var kul iaf...

Jag ska ringa sömmerskan nu, åka dit på lunchen (förhoppningsvis) och prova klänning och mäta ungarna samtidigt.

Sen har vi varit till Torneå och köpt sprit (Det är så jädra långt till Tyskland ).

Det där med program - suck!!

• Jessie76

Hahaha... Tack!

OT: Jag har oxå cyklat idag - fy tusan vad jobbigt!! Eller det var nog inte OT.... Whatever

• Jessie76

Oj vad fin du ska bli! Jag får lägga in bilder av mitt när jag får något klart... Jag har ju en sömmerska som har varit på G sen typ november -05!! Och folk undrar varför man är så tidigt ute??! Hon är så j-a (ursäkta...) seg så jag blir galen! Fast å andra sidan så tycker hon att vi ska vänta eftersom jag har minskat "så mycket" så man får väl ändå bli lite glad gissar jag.

Fast jag vet inte om ni känner så men klänningen vill jag ha klart nyss! Det blir som mer verkligt då - eller hur?

Jag var i finska Torneå - på Alko, där är det rätt billigt (vi räknade att vi tjänade typ 2500 - 3000 på att köpa där gentemot Sverige).
    Skor hittade jag där oxå, det var ju perfekt - på rea dessutom!

Jag har märkt en sak - jag har ju vägningsdagar onsdagar, men eftersom jag tjuvväger mig titt som tätt så har jag upptäckt att jag väger oftast nästan samma som förra onsdagen när jag väger mig på onsdag men om jag väger mig torsdag morgon så är det "mycket" mindre... Konstigt

• Jessie76

Hmmm det där blev inge förvirrat.... Var på förra sidan å läste och svarade på Millan´s inlägg med bilderna på din klänning och det.

Så nu har jag klarat ut det =)

• Jessie76

Det där med OT - det var det jag trodde, men ju mer jag läste så lät det så himla underligt Men nu har jag ju fått info Tack allihopa

Jag väger nästan ett kilo mindre nu på morgonen än i onsdagsmorse (är det ett ord??!) men egentligen borde jag leva som jag lär - det vill säga inte väga sig förrän vägdagen!! :-P

Mia - Jag tror på det du gör, för så gör jag oxå och då måste det ju vara rätt
    Jag gör milkshakes och plättar med glass och sylt osv (inte nu varje dag för då skulle dom ju se ut värre än mig när dom blir tonåringar) och jag har lyckats hålla mig från (till och med!) att slicka av fingrarna om jag får nåt där! Tycker jag är enastående. Men har man bestämt sig så har man...
    Däremot är jag inne i ett sånt där enormt sötsug just nu, har ni några tips på sötsaker som är bra (hmm.... )?
    Är på Nystart nu så ni vet.

Ha en bra dag
  • Jessie76

Bra jobb Inda förresten!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.