Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Enligt den GI-rivstart jag har ätit är nötter helt OK! däremot inte morötter. Men det verkar vara olika som sagt...
coscos är inte bra däremot går bulgur bra, eller bättre än det mesta annat som, ris, coscos, vanlig pasta och potatis.
bulgur`Vad är det?
Jaha, antagligen lite olika åsisikter, konstigt..jag har hört ajabaja till nötter men JA till morötter..menmen..bara man går ner i vikt så..:P
Kan nån skriva ner de olika faserna och bog "nono" s osv. va man helst ska äta till mig. Vore jätte snällt, känns som attjag fått lite fel info om nått..är de bara 2 faser eller vad? jag hajjar inte!!!
Så, efter förra veckan stora besvikelse så har jag bestämt mig för att ge mig själv vecko och halvveckas vägningar.... en gång i veckan känns för långt, om det sticker iväg åt fel håll vill jag hejda det så fort jag kan.... Så då verkar halvvecka lagom som "mellanlandning"..... Inte så att dem spelar väldigt stor roll, utan bara för att se att det går neråt och inte uppåt....
gått bra än så länge, hoppas på ytterligare 1,6 kg tills på söndag.... Så nu hoppas jag verkligen inte att det vänder igen.... gäller att hålla ut.... 1,6 kilo och jag är i fas med mitt "förhoppningsschema" igen.... =) Så med det i tanken får jag anstränga mig dubbelt om det behövs......
Be good girls !!!
Enligt den jag går efter är det tre faser: Rivstart, nystart och balans (visst heter dom så?). Kolla in Expressens hemsida och klicka på GI så lär du dig. Man kan lära sig mycket utan att gå med i klubben oxå.
Men visst går väl råa morötter bra Drakdal? Det är väl tillagade som är no no?
Jo d e ju klart, man kunde ju bara dricka vatten oxå om huvudsaken är att man går ner? Viktigast är ju att man håller sig "nere" - lär sig en livsstil som passar?
Kör på Mia! Hur går det för dig med måtten? Och vart mäter du?
Som förra veckan för mig, då hade jag inte gått ner nåt men måtten runt magen hade minskat med några cm! Denna vecka har jag inte minskat i mått men i kg! Fenomenalt hur detta funkar Kolla det - kanske blir en pepp det oxå?
I helgen ska vill till Stockholm - nå tips om nåt bra ställe å gå på för sko - inköp till bröllopet?
Jessie... det går långsamt med måtten känns det som.. så dem kollar jag bara varannan vecka... så på söndag får jag se.. men det tycks inte som det har försvunnit mer än möjligen litegrann på dem...
Jag mäter bara midja och höfter/mage...... Det ändra känns som att det blir överkurs.. man ser ju att brösten minskar, och om låren går i brallorna så minskar dem också....
Och det är svårt att mäta det andra bra själv.. och jag ställer mig inte framför ngn - inte heller min sambo - som en provdocka och låter honom mäta så =)
Härligt att det går bra för dig... du kör varannan damernas du ;)... eller varannan mellan kilon och cm.... vänligt =)
En riktigt härlig motionsdag idag. Cykling till och från jobbet 2 x 7,5km och det var premiär för lunchlöpningen på jobbet idag, 5 km löpning blev det. Härligt med plusgrader även om det var lite grått idag!!
Jag hade dessutom en kanongod pastasallad med fetaost och kikärter till lunch
åhh vad uppmuntrande PMS är för humöret och sötsuget...... *suck*