Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
nu kom jag rätt...
nu kom jag rätt...
Började jobba igår igen efter mammaledighet.
Nu är det sambons tur att vara hemma med barnen.
Får se hur det går att sköta sig med nyttig mat när jag jobbar. Arbetar på en akutmott vilket innebär inga fasta mattider man får ta chansen när den kommer vilket innebär att det är lätt att bli godissugen.
Men man rör sig ju på ett annat sätt då det är ett evigt spring i korridorerna mellan alla patienter.
KUL Drakdal.... Att det syntes, och att folk verkligen kommenterade... trist när folk inte vågar det..
JO fast jag skulle behöva 10-13 sådana veckor för att bli klar... men du har ju mindre att ta av så det är ju rätt "självklart" att jag bör kunna gå ner fortare än så länge.... =)
Denna veckan får vi se hur det går... Det finns tre mål iaf.. så får vi se vilka som jag kan lyckas med... men passera 100 *jippie*... Nå till -20 *hurra*.. Och vara mkt slankare och sötare än när far såg mig sist *hoppas* =)
Det var dem tre målen... Jag borde iaf klara det sista, eftersom det redan försvunnit en hel del ;).....
JO lingonveckan är alltid så kul... Jag tycks fortfarande samla vatten, så jag känner mig som en omkringskvalpande val fortfarande =/
Kör hårt och var duktiga... Och Uller... det går bra ändå får vi hoppas, trots jobbet.
Nu ska jag börja med Gi och tycker att ni es å duktiga som gör det...hoppas jag e lika duktig =)
Ska "visa" vad jag har käkat hitills i dag och höra med er om det e helt befänkt =)
Frukost: 2dl lätt yoghurt naturell med kellogs plus (fibrer) 2 aprikoser lite linfrön och lite solrosfrän
Mellanmål/lunch : En sallad med avokado,paprika,majs,gurka, tonfisk, kallröktlax, salladsblad,Quinoa lite keso, 4 oliver och lite majonäs..
Asså detta blev ju en jätte stor sallad som jag tog en halv tallrik av...
E det så galet??
Vägning idag och det står stilla.... eller + 2 hg om man ska vara petig... såååååååå tråkigt!!!!
Nu måste jag ta i med hårdhandskarna. Ska försöka cykla varje dag jag jobbar, äta matlåda eftersom uteluncherna alltid är svåra att kaloriberäkna och inte äta nåt mer godis alls före bröllopet!!! Det är bara 11 veckor kvar nu och 5kg till ska bort...
loppi, det låter sunt men i rivstart som jag äter får man inte äta majs frukt, eller kellogs plus så jag är inte så insatt i fas två och tre. men det lät som både nyttigt och gott.
Idag komenterade ytterligare två vänner att jag gått ner i vikt så nu är humöret på topp :D. Hoppas jag lyckas med minst 5kg till innan bröllopet nio veckor kvar.
vill bara göra ett tips inlägg för er GIare.. rostade, saltade solrosfrön och soyabönor..... mumms!!!!! perfekt i rivstarten!!!!
Jag är så sugen på något nu! :( har lite nötter hemma men jag vill ha SÖTT... har en 99% choklad som smakar skit så den lär inte heller hjälpa :(. Får väl ta en kopp te och gå och lägga mig istället för att gå runt och vara sugen.
Drakdal - sånt är skit... att känna så alltså...
Själv går jag runt och hallucinerar runt en massa olika mat..... Mat jag som aldrig i livet har tänkt på tidigare att jag skulle vilja ha.... Men jag skall hålla mig till det jag har bestämt denna vecka om inte ens ge efter för de vita bönorna i tomatsås som jag förtillfället går och suktar efter... Måste bevisa för mig själv att jag klarar av att vara diciplinerad....
För det handlar ju för min del inte bara om att gå ner i vikt, utan kunna hålla saker jag bestämt mig för, och ha självbehärskning och diciplin........
Nu drar det igång med morgonföreläsningar igen så nu blir det till att kliva upp vid halv sex på mornarna igen... Bra att man kommer igång med dagen, men nu när man haft eftermiddagsföreläsningar så har man ju anpassat sig lite, och sovit till iaf halv sju-sju...... Men det får gå det också...
Sova lät som en bra idè alltså... så god natt, och Millan - håll ut... det kommer troligen (jag är djupt impad över att du orkar vara så aktiv - säger lata jag)
Har precis räknat ut mitt BMI hade 27,7 och om man har mer än 24,9 räknas man som överviktigt. Inte så långt ifrån om man räknar på att jag har legat på 32,9! Om 8kg är jag inom gränsen och det hoppas jag på till augusti eller allra helst till 6 juni då jag blir fru.
För er som vill kolla erat BMI kan ni gå in på www.obesitas.med.gu.se/fetma/default.asp
Jag blir alltid så peppad av dig miafina! Vet inte varför men när jag läser dina inlägg ler jag inombords och känner mig starkare! Nu ska jag också gå och sova för vi ska träffas tidigt imorgon och skriva på en c-uppsats.