• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • M.G

Drakdal - morötter har ett ganska högt index men du får äta ganska mycket för att få i dig samma mängd kolhydrater gämfört med tex. jordnötter som har ett lågt index. De får man vara sparsamma med. Råa har ett lägre index än kokta.

• M.G

Jolien - Det är ett bra fett i nötter och mandel. När man äter det goda fettet 'puttar' man ut det dåliga. Kroppen förbränner det goda fettet bättre. Ät mandlar eller nötter tillsammans med måltider där det inte finns något protein tex. om du äter en frukt.

• M.G

Är det någon som vet om smörfett är bra ur hälsosynpunkt?
    Marabous 70%-iga chokladkaka innehåller kakaosmör och kakaomassa vilket är bra, men jag vet inte hur det är med smörfett?
    Förut har det stått att den innehålligt 2 lager, ett med ljus choklad och ett med 70%-ig, men nu hittar jag inte den texten. Har dom gjort om den tro?

• Miafina

Och jag fortsätter skriva "för mig själv" här.... bra avskrivning =)

NU är det nästan så att jag längtar tills söndag när jag skall väga mig.... Är lite orolig för att lingonen skall förstöra min glädje... Men än så länge känns det bra... jag tror inte jag har gått upp igen ännu iaf.. denna vecka..... Jag är så nyfis, men jag har slagit mig i backen på att jag skall väga mig söndagar - och mellan på onsdagar om jag känner mig osäker - och inte mer....

Magen ser ut som jag vore gravid i typ 6-7 månaden minst, så jag lär knappast ha minskat i cm iaf... omte inte det försvinner innan söndag..... Men det får man ta.....

Denna veckas mål var att landa på eller ännu hellre bryta 100 gränsen... Oj vad glad jag skulle bli om det lyckades.... *pirrar i kroppen av bara tanken*

Be strong ladies =)

• Drakdal

Om ett par timmar kommer min mamma och det ska bli kul att se vad hon säger!!

• Miafina

Lycka till Drakdal.. vet hon hur mkt du har gått ner ?

• Drakdal

Nu har jag träffat mamma och hon visste att jag hade gått ner men inte hur mycket och hon tyckte att jag hade gått ner massor så det är kul!

Sen åkte vi och träffa min morbrors fru som ska sy min klänning hon sa att halva jag hade försvunnit :D. Jag prövade även en prototyp av klänningen och den kommer att bli super.

Till sist ett tips, det har kommit ett nytt vin på systembolaget med lite kolhydrater det heter one6 och finns i både vitt och rött och har 1,3 kolhydrater/100g :D gott var det också, i alla fall det röda. det kostar 99kr och här var man tvugen att beställa det i förväg, men det var det värt. Det ihop med en bit cambozola var riktigt gott.

• Miafina

Toppen Drakdal... måste vara härligt med sådana reaktioner =)

mmm vin =)

Vin dag "pajjade helt" igår.... Jag började må riktigt skunk... Så jag åt mer än vad jag har gjort resten av veckan.... Jag höll mig ändå till Atkins och inom de mängderna som de föreslår att man skall äta..... Men min kropp slog bakut såklart... Så av det lade jag på mig 1,5 kilo på 1 enda dag.... (ja jag väggde mig för att se hur stor skada det hela gjorde....
    Så istället för att vara ½ kilo eller så från söndagsmålet, som jag var tidigare, så är jag nu 2 kg ifrån....
    Det är så himla frustrerande..... Jag åt ett par skivor ost, 3 nötter och 1 köttfärsbiff.... Och trots det så kommer jag itne upp i de kalorier som Atkins föreslår... Jag blir så less på det.

Fördelen är väl att jag fortfarande är så mätt att jag knappast behöver äta ngn frukost... och kanske inte heller lunch idag... så man får väl se....

Det är ju "bara" att trampa på, men man kan ju bli less för mindre.....

Kör på jäntor =)

• Uller

Känns bra.
    Min svärmor frågade igår om jag hade gått ner i vikt och det har jag ju 9 kg. Men det känns bra att någon annan märker det själv tycker jag att det bara känns lite på kläderna och min sambo han säger att han inte märker sådant då han ser mig varje dag.

• Uller

Ska åka till mina föärldrar nästa vecka de har inte sett mig sedan jag gått ner mina kg. Hoppas de märker något

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.