• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • Miafina

Drakdal - man får hoppas.....

Inte för att jag gillar sparris ;) Men resten av det där lät väldigt gott =)
    OM man bara ser det hela rakt uppochner så låter det ju inte som "dietmat"... vilket kanske gör det hela ännu bättre... hoppas ni får en skön kväll....

Ohh far skulle ta med min balklänning upp på söndag när han kommer.. skall bli spännande att se... jag bör absolut inte gå i den eftersom jag väger minst 20 kilo mer än när jag hade den, men kan ju vara kul och se hur långt bort det ligger iaf... och att få ha klänningen hemma hos sig själv, bara det =)

Nu kommer svärfar, skall se om han vill ha nattmacka eller så.. sedan är jag dötrött och skall gå och sussa sött... Trevlig helg på er alla och lycka till med mat och motion, som alltid =)

• Miafina

*nervös*..... För vågen imorgon, men också för att gubben skall ha spelkväll här i kväll, och då skall de som vanligt äta pizza.... Jag funderar på att låsa in mig i ett annat rum så länge det finns pizza i huset.. för jag vet ärligt talat inte om jag pallar med att ignorera det..... Och man vill ju inte gärna bryta ihop inför grabbarna och grina över att de käkar pizza.. skulle kännas grymt fånigt.....

Låsa in mig och gömma nyckel låter som en rätt lämplig idè känns det som.....

• Drakdal

Jag förstår dig Exakt!! Idag gjorde en kompis efterrätt till vår middag och de åt aftereight kladdkaka och det både lktade gott och såg gudomigt gott ut! Hade lätt kunnat stoppa i mig halva kakan utan problem! Syndade två matskedar och nu mår jag skitdåligt!!!! Mår så illa! vet inte om det beror på det eller om någon ost inte var bra, men illa mår jag! Funderar på at gå och försöka spy (förlåt).

Maten var god och uppskattad och vi hade en trevlig kväll med god mat , vin och spel:D.

Pratade med min tärna ikväll (hon fyller 25 idag), hon bor i Dublin justnu så det blir lite sporadiskt, men i alla fall hade hon kanske hittat en klänning till bröllopet:) en lila med blommor(tror jag) den lät fin men hon tycer att det är svårt att köpa när jaginte är med. Jag har sagt att jag litar på henne och att hon får ha vad hon vill bara hon känner sig fin men ni vet tjejer...

ursäkta om jag gled utanför området. Jag känner mig för övrigt som 10kg tyngre just nu så jag är inte på något toppen humör... men

hoppas på att det värsta ska ha lagt sig till imorgon så att jag inte känner mig som en vandrande michelingubbe:D

• Inda

Idag var det vägardag igen!
    - 6hg. Känns skönt!! Om 900 g har jag gått ner 10 kg!

Jag kollade lite på min "statistik" och upptäckte att jag minskat 15 cm i midjan och 10 cm runt stussen sedan jag började.
    Tyvärr har jag oxå minskat 6 cm runt bysten... vilket skulle vara helt OK om brösten blev mindre och fastare...
    Men icke!

Jag tänkte kolla undisar när jag fått klänningen, törs inte innan om det blir helt konstigt...

• Miafina

Vägde mig idag..... -0,5 kilo.. katastrof för min del, men fullt begripligt.. minskat ngn cm runt midja och höfter dock, så det är ok ändå.. Nu är fader på ingång, så jag får återkomma med reaktion (som jag hoppas få)..

Förhoppningsvis är reaktionen bättre än vågen =)

• Drakdal

Vad duktiga ni är!! Allt minus är BRA! Själv skulle jag bli glad om bysten minskade lite mer:) men men det är ju inget man kan kontrollera själv.

• Miafina

*stolt*

Både far min och hans böna påpekade vad "fin jag hade blivit", och att "det var väldigt vilken skillnad"... Och eftersom min far inte är av den mångordiga sorten så tar jag det som jättepositivt =)

De hade med min gamla balklänning upp också... Jag borde absolut inte kunna ha den, och det kunde jag inte heller, men den passade över höfterna och i midjan =)
    Brösten fick absolut inte plats, och inte heller passade det i armarna och över ryggen... Men ändå.. I midjan var ju en lyx =) Hade ju klänningen senaste sommaren år 2000 så.. haha... det är ju typ 25-30 kilo bort så =)

Nej nu blev jag väldigt glad av det här... Och nu har jag beslutat mig för att jag skall "dra ner på takten", och hitta ngt som jag får äta det jag vill med, än att tvinga mig själv igenom saker...
    Blev massiv lunch idag - Tomatsoppa med frasiga spenat och kesorullar samt varm bacon och spenatsallat m. bulgur, med grova snittar & campinjonkräm till =)

Skall jag ge mig ut i veckan och leta efter ngt fint att ha på mig till kalaset på fredag, känns mkt roligare nu efter "uppskattningen".. då vet man att man inte drömmer utan det är verkligt =)

• Drakdal

Miafina, vad är din taktik nu då om du ska "dra ner på takten"? Kul med klänningen!! Det är alltid kul när man ser skillnad från tidigare!

Jag funderar starkt på att göra tvärt emot dig och köra lite hårdare igen. Men det får nog bli efter påsk...

OT- Jag börjar bli nervös inför möhippan! Vet att jag får en för det har dom sagt. Men när?? Det känns som om alla har fullplanerat ända fram till juni så hur ska de få ihop något? Och vad tänker de göra? Någon mer som känner likadant?

• Miafina

Drakdal... hmm bra fråga.. jag vet nog inte vad jag har för taktik, men jag känner väl kanske att jag gått lite hårt åt kroppen nu dessa 2 månader...

Det vore väl iofs rätt tilltalande att gå ner ytterligare 15-20 kilo på nästa 2 månader... men det känns som att det kanske inte är så bra =)
    OCh jag tror dessutom att det börjar bli svårare nu när man inte har lika mkt att ta av.... Men jag skall iaf fortsätta att vara diciplinerad, och inte slarva... Men att kanske "variera" mig lite mer än jag har gjort nu.... SÅ jag kanske skall hoppas på typ 1-2 kg i veckan istället för 2-3 framöver.. =)
    MEn det beror nog på hur jag mår... Får se vad det blir...

Jag tror inte jag får ngn möhippa så jag tror inte jag behöver oroa mig =)

• Drakdal

imorgon är det vägning igen men jag har inga större förhoppningar på någon viktnedgång... bara jag inte gått upp!

Har ju blivit en del nu på senaste även om det inte är några jätteutsvävningar. Men det bådar inte gott...

Hoppas ni andra klarar er bra och att man inte åker dit ordntligt i påsk!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.