• Kaisa

Glamour, mon amour!

apropa att tjuvlasa sa ar det jattekul att tjuvlasa era sma funderingar. det gor jag ganska ofta pa bt utan att sjalv lagga mig i... gonatt!

• Kaisa

Ha, ha, nu sitter jag har och tjuvlaser igen och kanner mig MYCKET skyldig... Sa nu far jag val lagga mig i iallafall! Jag har inte foljt alla tradar, men Gemma jag tror att jag sett bilder fran ert brollop i en trad forut. Snygg och stilren hemsida i beige/offwhite, eller hur? Och du i axelbandslos spetsklanning? Hursomhelst, ar det den spetsen som blir klippt? Och far vara med pa ett brollop till!

Apropa era man som lar sig svenska, min blivande akta halft och jag flyttar till Sverige i juni och da tankte jag att det ar dags for honom att lara sig mer an bara "ost", "tack" och "bil". Var har era man tagit kurser?

• Kaisa

Lapinette: Skall kolla Folkuniversitetets sida och se om de har nagot som passar. M2b kommer fran Australien, men vi bor i USA.

tjuvlasaren :)

• Kaisa

Gemma:
    Shanghai later fantastiskt kul! Nar nagon sager Kina sa ar det inte direkt franska 20 tals kvarter och flard man tanker pa, men det ar ju ett jatteland sa allt maste ju finnas! Min syster har precis kommit hem fran drygt 1.5 ar i Hong Kong och har massor av roliga historier darifran, om saker jag aldrigt hade trott om HK! (fick tyvarr aldrig tid att halsa pa pg av alldeles for mycket jobb :( )

Brukar aldrig ha nyarsloften efter som de ar sa svara att infria, men har aldrig tankt pa nagot sa ypperligt som att kalasa i champagne sa mycket man kan. :) De traditionella handlar ju oftast om det motsatta... eller nagot annat trist. Kan man avlagga ett retroaktivt nyarslofte? Eller varfor inte vardagsjamnings lofte? (snalla svara ja!) Det tror jag att jag skall ge mig pa!

• Kaisa

Gemma: min syster flyttade till HK for att vara med sin karl som jobbade dar, sa hon pluggade ett ar och jobbade sen ett halvar. Hon alskade det. De ville inte flytta hem! Det ar ju en jattestad men tydligen var det valdigt vackert i omgivningar och harligt vader. Och mycket bra och billig shopping!

• Kaisa

jag ar sa nyfiken gemma, vad gor du i shanghai (forutom att mala naglarna :) ) och hur lange skall du vara dar? sprakkurs, det later ju inte riktigt som en semester resa!

• Kaisa

Jag tycker ocksa att pingvinfilmen var bra, fast sorglig.

Roslagsbrud:
    Jag har varit i NY ett par ganger men det var flera ar sen sa jag har inga direkta tips. Forutom att bara strosa runt och titta pa folk och njuta!

Ett tips om man vill bo bra och chansa litet ar att boka hotellrum i USA via www.priceline.com som funkar litet som en auktion. Man kan inte andra sig dock. Man kan tex onska 1 rum, i ett visst omrade, minst 4 stjarnor och sen for $70 eller sa. Hoppas att jag inte blir anmald for detta! Jobbar inte pa priceline!

Ar ocksa jattenyfiken pa klanningen. Ungefar hur kommer den bli?

• Kaisa

Izunia: Kanske aldras vara australiensare varsamt? :)

• Kaisa

Izunia: min aussie har aldrats varsamt pa insidan! :)

• Kaisa

Brud_Juni: Jag ar precis som du nar det galler shopping. Jag alskar att ha fina saker i garderoben, men det ar svart att hitta dem i affarerna. Jag har faktiskt insett pa "aldre dar" att jag inte gillar att shoppa. Tycker att det ar sa ineffektivt att prova och leta. Mitt liv de snaste aren har varit ratt sa snarjigt och jag kanner att jag inte har tid att kolla runt. Hittar jag en top eller ett par byxor som jag gillar sa koper jag oftast flera likadana, ibland i olika farger. Sa min garderob ar ratt enkel med grejer som passar ihop. Litet trist.

Svar på tråden Glamour, mon amour!