• Kaisa

Glamour, mon amour!

Kanske ar det sa anda att man kan hitta beroringspunkter pa manga olika plan med de flesta manniskor. Men man ger valdigt fa en chans! Eller? Det ar det som ar sa skont med detta anonyma kommunikationsform, man frangar utseende, alder, vart man bor i varlden mm. Det ar ratt sallan man ar sa oppensinnig i sitt vanliga liv, troligtvis for att vi alltid har sa brattom...

• Kaisa

OK, skall halla mig till Gemmas nya tema: En mina vanner i ny tappning!

Vi har valdigt mycket gemensamt, kanske inte vid forsta granskningen eftersom vi ar fran jordens motsatta horn och av olika generationer (och olika blodgrupp :)) utan mest klassiska saker som varderingar och sant och att vi jobbar mycket, gillar att vara ute i naturen och att vi uppskattar god mat. Men aven kanske litet mer obskyra saker...

1: Min aussie ar av skotts harkomst och de flesta skottar ar val anda vikingaattlingar, eller? Sa vi ar bada sma vikingar...

2: Vi har panda ogon. Dvs, nar man tar kort pa langt hall av oss i solen sa far vi morka "ringar" runt ogonen eftersom vi bada har ganska ljupt liggande ogon.

3: Vi bor i USA, men innerst inne sa drommer vi om att flytta harifran...

4: Det var nagot mer som jag kom pa som forsvann for nu maste jag sova...

• Kaisa

Brud_Juni: Fy vad frackt!!! Onskar att du hade kunnat saga nagot om hans kagge pa en gang, men om man far en san kommentar blir man ju ofta sa paff! Skont att du ar arg och inte ledsen!

• Kaisa

Gemma: Kanske ar nyttigt med litet dator franvaro, iallafall nar du har levande sallskap av din man! Min karl undrar nog om jag vanstrar for jag har suttit vid datorn sa mycket pa senaste. Och igarkvall fragade jag honom "vad har vi gemensamt egentligen"... Han sag ut som ett fragetecken och tittade misstanksamt pa min lilla laptop.

• Kaisa

Roslagsbrud:
    Han ar aldst, 18 ar! Ser mycket ut nar man skriver det men, det kanns sallan som sa mycket. Alder ar ju bara en liten del av personligheten egentligen! Da du, aldst eller yngst?

Eftersom din klanning har bade monster (ha, ha vad roligt det blir pa mitt faniga keyboard) och flera farger sa tycker jag att ett enkelt halsband later bast. Parlor eller bara en guld lank? Kanske kan da lana ett istallet for att kopa? Det skall man ju gora enligt ramsan "nagot lanat, nagot nytt, nagot blatt osv..." Jag tror oppet kop ar nastan samma som att lana...

Spannande med nytt jobb. Jobbar du inom media/underhallning allsta?

• Kaisa

Lapinette: Jag glomde saga att er tarta later fantastiskt god! Inte alls som en Schwarzwald, utan mycket battre! Skall ni ata tartan direkt efter middagen eller senare pa kvallen?

Hoppas att din pappa dyker upp!

• Kaisa

Lapinette, det later som sagt som du har ett ratt sa agnenamt problem. Hoppas att ni kommer pa en bra losning. Men skaffar ni barn mitt i alltihop sa andras ju allt anda! :)

Apropa svenska sa har jag precis anmalt min karl till svenska for nyborjare pa Folkuniversitetet. Hoppas pa att vi en dag skall kunna fora konversation pa bade svenska och engelska!

Harligt med sommarfotter och snadaler. Jag har redan haft premiar, varmen kommer mycket tidigare har. Men jag tror att jag skall satta mig och battra pa pedikyren. Hoppas att det fina svenska vadret haller i sig!

• Kaisa

Ganska tomt utan Gemma, eller hur?

• Kaisa

Lapinette, du far se det som en bonus om din pappa kommer!

Bara 5 dagar kvar! Nar kommer O till Sthlm?

Vart i Italien skall ni aka? Vi funderar pa att aka till norra Italien. Till Florens och omradet runt ikring. Och till kusten. Monterosso-omradet lockar. Har hort att det finns jattefin vandring i bergen dar, samt god mat i omradet, vilket ar helt i var stil!

• Kaisa

Lapinette: Oj vad trakigt med din pappa! Hoppas att han kryar pa sig snart! Om det nu ar nagon trost sa har du inte hort fran honom pa grund av att han forlorat bade sin mor och balansen...inte pa att han undvikigt dig och inte ville komma. Hoppas pa att er Japan resa blir av i host sa att ni kan titta pa bilder tillsammans fran brollopet.

Monterosso ar "huvudstaden" i Cinque Terra omradet om jag har forstatt det ratt. Vilket val ligger strax norr om Speziabukten. Sa samma resmal som eran resa Lapinette, forutom Gardasjon. Sa det blir inte de Italienska alperna, iallafall inte den har gangen, men istallet den bergiga kusten att vandra i. Rom, Venedig och Sardinien later ocksa harligt, men vi har bestamt oss for att inte klamma in for mycket. Jag tror att det bara blir en vecka semester. vi har ju en liten tjej pa snart 2 are som inte foljer med, sa det beror ju pa hur lange mormor vill vara barnvakt ocksa!

Jag har varit i Italien ett par ganger, men det var langesen. Vi var i Milano nagra dagar nar jag var au-pair 1994 och vad jag kommer ihag av den resan sa drack vi vin och at Gorgonzola och sov mest hela tiden. Och nar jag tagluffade 1992 sa stannade vi i norra Italien (Genoa och Savona) ett litet tag, men vad jag kommer ihag av den resan var mest att jag var irriterad pa mitt resesallskap och tafsande italienare. Sa vi tankte ge Italien revansch den har gangen! Med mitt favorit resesallskap!

Svar på tråden Glamour, mon amour!