• Kaisa

Glamour, mon amour!

Att traffas nar man ar pa vag kan ha en fordel ocksa... Man dejtar litet utanfor sin egen "krets". Jag tror att om jag hade varit pa hemmaplan sa hade jag kanske inte dejtat en man som ar sa mycket aldre an jag sjalv, men nu var det ju bara for ett sa kort tag, sa det gjorde ju liksom inget... Vilket jag ar oandligt glad over! For aven om alder kan vara viktigt i vissa sammanhang sa ar det ju anda bara en san liten del av en person. Vi svenskar hanger upp oss ratt sa mycket pa alder, eller hur?

Hursomhelst, det ar harligt att vara med nagon som har samma livsrytm och som man trivs med i vatt och torrt. Inte bara nar solen lyser!

• Kaisa

BrudJuni20067: Grattis till tentan!!!

Jag var pa en forelasning/underhallning en gang med Fredrik Lindstrom dar han sa precis som du skrev. Jag tror att det var om att bli vuxen men inte kanna sig riktigt som vuxen. Nagot i stil med: "tank om nan kommer pa en, att man bara ar en bluff, och sa skickar dom tillbaka en till lekis for att klistra lonn-lov..." Hoppas du klarar dig ifran lonn-loven! :)

• Kaisa

Lapinette: Jag kanner igen mig! Jag hade ocksa en rad forhallanden dar jag forsokte jattemycket och det bara var jobbigt. Det var sakert inget fe pa de karlarna, men de var inte for mig! Men med min nuvarande ar jag helt mig sjalv, lugn, nojd och belaten. Det ar nastan for enkelt ibland! Och vi har aldrig spelat nagra spel heller, utan det var raka ror fran borjan. Kanske later trist, men inte for mig!

Vi har underbar sol har och jag har precis suttit i var tradgard och njutit av fagelsang, kaffe, sol och ett manuskript...

• Kaisa

Vi kommer lata oss och ha festprogram och menyer bara pa engelska, men vi kranglar ju inte till det med tre sprak heller. :)

Gemma: glomde bort mig. Manuskript i min varld handlar om proteiner och biokemiska experiment... inte sa spannande som det later. Hade onskat att det var nagot flashigare!

Hur gick det med lagenheten? Nagra bud?

Apropa graviditet. Om ni ar sist i kompisganget och du avstar ett glas vin sa stirrar nog manga pa magen. I mitt fall sa fattade ingen pa jobbet, sa nar jag var i 5:e manaden sa fick jag tala om det alldeles sjalv. Jag hade tom borjat anvanda mamma blusar! Det tog ett tag innan de insag att jag inte skamtade... Sjalvklart sa visste mina nara vanner om det, men vi sog pa karamellen ganska lange innan vi berattade. Det var kul att ha en riktigt hemlis ihop! :)

• Kaisa

Lapinette: harlig meny-mums! Det later mycket genomtankt! Jag uppskattar verkligen gott vin och god mat! Vi har inte kommit sa langt i planeringen annu. Brollopet ar visserligen bara 3 manader i framtiden, men vi skall bestamma meny och detaljer nar vi ar pa plats in juni.

Men jag haller med Brud_Juni ocksa, jag gillar plockmat. Vi har litet losa planer pa att eventuellt skippa forratt och istallet dra ut pa fordrinken ett tag och ha en buffe med ostar, pateer, kex, oliver, gronsaker i nagon form, mm mm och sen ga direkt pa varmratten. Vad tror ni om det? Sjalva vigseln ar namligen redan kl 3 pa em och man kan ju inte ata middag klockan halv fem kanns det som. Hur har ni alla lost det med tids schemat?

• Kaisa

Roslagsbrud-jag ar ocksa jattenyfiken pa din klanning! Om du inte har en bild sa beratta igen. Om jag kommer ihag ratt sa ar den kort, nagot med gront och sa brodyr? Sydde du upp den hos en sommerska? Jag behover gora massiva andringar pa min klanning och skulle bli jatteglad for tips om bra sommerska i Sthlm.

Vi skickade ut inbjudningarna for jattelange sen och sen horde vi inget fran nagon och undrade just om vi glomt porto... Men nu borjar svaren droppa in! Jatteroligt! En hel del overraskningar, en del kommer harifran som vi inte raknat med och en del kan inte komma saklart.

Jag har aktat mig for att gora upp en budget. Vill inte se de stora siffrorna... :) Vi vet ju ungefar vad det kommer att kosta, och det har vi rad med.

• Kaisa

Roslagsbrud: klanningen ar jattefin. Jag vill garna ha namn pa din sommerska iallafall. Det ar ratt mycket andringar och jag kommer ha ont om tid nar jag val ar hemma i Sverige. Sa det skulle kannas skont att fa nagon rekommenderad, aven om det blir dyrt. Om det blir fel sa far jag gifta mig i morgonrock... :)

• Kaisa

Roslagsbrud: Tack for tipset pa sommerska.

Lapinette: Supersnygg klanning! Om jag inte far tag pa Roslagsbruds sommerska sa kanske jag kan fa lagga ett bud pa den!? :)

• Kaisa

Beroringspunkter var det ja.

Min franska anknytning ar val att jag alskar mat och vin, att jag pratar hyfsad franska efter ett ar i Geneve och nar jag tagluffade nar jag var 18 sa skulle vi se "hela Europa", men vi "fastnade" 3 veckor i Cannes...

Min asiatiska, hmmm, det blir nog att jag alskar sushi, at min karl tranar karate och att min syster just kommit hem fran boende i Hong Kong.

Hoppas ocksa pa att alla ogon ar lakta, bade Lapinettes och Brud_Junis efter pollen attacken.

Svar på tråden Glamour, mon amour!