• Kaisa

Glamour, mon amour!

Tack for tipsen Lapinette! Vi planerar att aka i slutet pa September, alltsa efter varsta turist sasongen. Hoppas vi.

Vart i Italien aker ni? Din ex var fran Sicilien, eller hur? Sa da maste du sett en hel del av sodra Italien ocksa. En arbetskamrat gifter sig med en Italienare i juli, utanfor Neapel. De sager att det ar fantastiskt dar med. Vill dit med, men som sagt, inte den har resan! :)

• Kaisa

Lapinette: Vilken harlig resa det later som!

• Kaisa

Roslagsbrud: Det later fint! Vad skont att ha annu en sak fixad och klar. Synd att du (liksom jag) maste vanta tills Augusti! Fast jag ar jatteglad att det inte ar forrans i Augusti faktiskt med tanke pa att jag inte har nagon klanning annu. "Din" sommerska var upptagen, men jag har fatt tag pa en annan dam som skall gora andringarna och hon verkade supertrevlig. Hursomhelst, vill inte dottern arva sa finns ju alltid ebay... Har i USA hade man dessutom foreslagit att ta det tillbaka till affaren. Allt kan man lamna tillbaka har, helt sjukt! Aven typ underklader efter man anvant dem! (har aldrig provat, dar gar gransen!)

• Kaisa

Lapinette: Ha, ha tank hur det kan ga om man planerar for noga! :) Det kommer sakert vara nagon som hakar upp sig pa hur ni sitter-men det ar ju ingen big deal. Du far val saga till de franska gasterna att "sa gor man i Sverige" och till de svenska "sa gor man i Frankrike" ang borsplaceringen. Eller sag "Ah, det ar ju jag som tar hand om det mesta i planeringen/jag ar ju den dominanta/(eller vad som passar er) sa darfor har jag O till bordet i stallet for tvart om. Hoppas att ni far mysigt med alla grejer innan brollopet ocksa, inklusive drink pa Gondolen. Ett av mina favvostallen att ga pa nar jag kommer hem till Sverige pg av den superfina utsikten. Litet kul nar man inte ser Stockholm sa ofta, men darifran ser man allt pa en gang!

• Kaisa

Madame Z!
    Hoppas pa en lyckad fest och resa!

• Kaisa

Laste mitt senaste inlagg med den bristande grammatiken... Jag menar forstas JAG hoppas pa en lyckad fest och resa for ER.

• Kaisa

Roslagsbrud: Man kan lamna tillbaka (nastan) allt, utan kvitto dessutom... Min kompis jobbade extra pa Victorias Secret for nagra ar sen och VS har som policy att man kan lamna tillbaka underklader och fa tillgodokvitto. Underkladerna klipps da sonder och laggs sjalvklart inte tillbaka ut i butiken (hoppas jag verkligen). Hon berattade om en dam som kom in med flera ar gamla underklader och skulle byta. Skitackligt! Man far da bara tillbaka den summa som underkladerna minsta var varda, dvs aven om de saldes for $10 for tre ar sen men reades ut for $3 for tva ar sen sa far man bara $3. Men VS ar nog ratt extrema. Dock tror jag att det ar ganska ovanligt att folk gor sa, sa jag tror att affarerna har aterlamningsgarantin for att locka folk att impulskopa, sa pa det stora hela sa tjanar affarerna pa det, aven om de ju saklart gar back om alla skulle lamna tillbaka allt hela tiden...

• Kaisa

Jag skall gifta mig (Vi skall gifta oss :) ) den 12:e Augusti i Visby. Bodde dar nar jag var tonaring, och dar bor mamma.

Vi har allt det stora fixat till festen (plats, band, vigselforattare osv) men inga detaljer annu. Det blir till att snabbplanera nar vi kommer till Sverige i juni.

Klanningen ar en historia for sig som jag drog nagon gang i borjan av den har traden. Den ar uppsydd i Thailand nar min pappa var dar i julas och den sitter forskrackligt illa. Det var mycket svarare att beskriva hur jag ville ha den och ta matt mm an vad jag trodde. Det ar ett jattefint graddvitt ra-siden tyg som med en duktig sommerskas hjalp nog kan bli en fin klanning till slut! :)

• Kaisa

Just nu ar klanningen en halter-neck, men den ar liksom for kort i livet sa jag tror att den kommer att bli omsydd till en annan uringning. Helterneck ar ju inte sa halsbandsvanligt, sa eventuellt blir det inget halsband. Om det blir en annan uringning sa skall jag ha ett parlhalsband (klassiskt med bara parlor) som jag fick av min syster som tack for att jag fodde hennes guddotter. :) Sen far jag lana matchande orhangen av henne. Bara det bla kvar... :) Kanske bla skor till?

• Kaisa

Brud Juni: Jag kanner igen mig! Du kanske undrar varfor jag varit sa flitig pa att hanga pa BT idag... jag gor namligen de sista andringarna i min avhandling. :)

Hoppas tentan gar bra. Nar? Amne?

Jag blev jatterord nar jag fick halsbandet. Det var sa himla ovantat och jattegulligt. Roligt att fa nagot till mig sjalv pa posten och inte bara gulliga babyklader!

• Kaisa

Jag ar ocksa jattenyfiken! Vantar med spanning pa att se bilder och hora hur det gick!

• Kaisa

Valkommen tillbka Gemma!

Vad spannande det ar att hora (med prickar:) ) om sa olika brollopstraditioner!

• Kaisa

Roslagsbrud: Det later supergott! Jag hade blivit nojd! Men kanske annu nojdare med litet primorer, jag alskar sparris men det kan nog vara for sent i Augusti. Men sma farska morotter eller lokar som angkokats ar nog gott till saser och rokt fisk. Ocksa litet smalare. Eller kanske nagon god vegetarisk paj? (inte sa smalt forstas) Makrill ar en av mina favoritfiskar, sa jag skulle nog byta bort antingen den rokta siken eller en av laxarna. Och kanske skippa kraftor. Det blir latt sa kladdigt och svar atet. Passar mycket bra pa kraftskiva dock! Om ni vill ha mera kott sa passar val kallskuret och kanske en pate till er buffe tycker jag. Eller kanske en grillad kottbit. Oj, jag blev verkligen hungrig nu, fastan jag just atit frukost!

• Kaisa

Jag alskar att springa! Trodde ocksa i manga ar att det inte var for mig, men sa borjade jag nar jag var ute och reste ratt mycket. Precis som Brud_Juni sager sa ar det sa skont att man inte behover nagot mer an sin kropp och sina springskor! Och det ar ett ratt bra satt att sightsee-a pa ocksa. Min sambo springer mycket sa jag blev inspirerad att springa massa kortare lopp. For nagra ar sen sprang jag jattemycket och sprang ett halvmarathon och hade precis anmalt mig till ett marathon, men da sa mitt kna stopp. Sa nu blir det inte sa mycket langre. :(

Fast det ar ratt sa drygt att komma igang, sa Gemma om du borjar, borja langsamt och ge inte upp. Det ar dessutom ganska stor skillnad pa att springa inne pa ett lopband, en litet annan teknik aven om det ger bra flas det med.

• Kaisa

*syrener
    *nybakat brod (helst i mitt kok)
    *fruktig sauvignon blanc, garna fran NZ
    *nybryggt kaffe

• Kaisa

Men lilla Gemma ge kroppen en vecka att ratta in sig! Ta en kopp kaffe och stanna kvar vi datorn eller las en bok eller spring och sen imorgon tar du sovmorgon! Eller tvingar upp dig i ottan och sen kommer det atminstone att vara lattare att somna imorgon! Jag avskyr jetlag, och det ar helvidrigt att inte kunna somna. Dar ar det battre att vara litet groggy dagtid...

• Kaisa

Asch, jag glomde att du ju ar stora Gemma och jag lilla Kaisa, du ar ju 73:a, eller hur? :)

• Kaisa

Gemma: hoppas att du somnat!

BrudJuni: synd att man inte kan lagga upp lukter pa natet, for nu ar jag nyfiken!

Svar på tråden Glamour, mon amour!