Inlägg från: Brud_juni2007 |Visa alla inlägg
  • Brud_juni2007

Glamour, mon amour!

Här kommer sjuksköterskan med info. Män kan bli pappor så länge dom får upp snoppen och har schysst sperma. Men det finns tydligen studier som visar på att pappans ålder också kan spela in när det gäller vissa kromosomfel.

• Brud_juni2007

Roslagsbrud: fina ringar! Vi delar verkligen samma smak! Jag gillar också rena och enkla former. Dom håller stilen även när du är en gammal tant
    Min förlovningsring är en enstensring i vitguld, den har rena linjer och känns klassisk och elegant. Vet inte än vilken typ av vigselring jag ska ha. Är ju lite sugen på en som liknar din alliansring! Annars kanske bara en slät... Nåja, har ju över ett år kvar att tänka på saken.

• Brud_juni2007

Hjääälp vad du skrämmer mig Gemma! En månad kvar till mitt bröllop och inget är gjort!!! Tills jag kom på att jag ju gifter mig i juni 2007 (därav mitt nick)

• Brud_juni2007

åh, nu sitter man här igen och det är söndag kväll. Helgerna bara rusar förbi och det känns tungt att börja ännu en vecka... Jag är så #&%¤%=#?=% skoltrött! Det är första gången i mitt liv jag känner så. Detta är mitt sjätte högskoleår, så jag antar att det är naturligt. Jag längtar efter att jobba. Jag kommer verkligen att jobba häcken av mig själv och alla andra. Och få en riktig lön! Ååååhhh...

Ursäkta att jag börjar er vecka med ett stort klagomail, men så här vänner emellan är väl det ok?

Idag hände något mycket tragiskt. Jag hade tvättstuga och alla mina byxor jag använder var i tvätten. så jag drog på mig ett par byxor jag köpte för några år sen. Jag inbillade mig att jag skulle komma i dem igen... och det gjorde jag! Kunde till och med knäppa knapparna. Men de kändes lite tajta så jag satte mig på huk för att töja ut dem. Och rrriiitchh så sprack de! Ändra från rumpan ner till knäna. Jag började nästan grina. A höll på att skratta ihjäl sig. Jag bet ihop och satte på mig ett par mjukisbrallor och stack ut på en 5 km joggingtur.

• Brud_juni2007

Hej tjejer!
    Glad valborg på er allihop!
    Jag ska bara vara hemma och äta god mat och spela strategispel med min baby. Vi har varit ute och flängt (och druckit alldeles för mycket) flera kvällar på raken, så det blir härligt att göra ingenting!
    Har precis varit och köpt ett par söta skor (inge sköna men ursnygga)! Och alldeles på egen hand!! Jag som alltid behöver en coach vid skoinköp...
    Snart hoppar jag på cykeln och åker till Hortus för att köpa balkongblommor.
    Ahh... våren är äntligen här!
    Kram på er! Ha det så kul ikväll!

• Brud_juni2007

Ett litet inlägg innan jag kryper ner i sängen. har varit otroligt seg hela dagen efter gårkvällens bravader (vi var bjudna på en skön latinofest med massa god sydamerikans mat och för mycket vin).

Lapinette, hur är det med nerverna så här nära den stora dagen? Om ett år när mitt bröllop börjar vara nära kommer jag nog att vara rättså speedad och galen. Jag hoppas bara att man kan slappna av och njuta av festen utan att hänga upp sig på alla smådetaljer som kan gå fel.

Gemma, skorna är små svarta mocka-aktiga. Lite spetsiga tår, väldigt öppna och låga, med låg klack. Det löper ett litet sidenband runt kanten med en liten rosett. Dom är sååå söta!
    Till balkongen blev det petunier, penséer, margueriter och pelargonier och så några roliga växter från nya zeeland som jag aldrig sett förut. Balkongen är nu härligt somrig!

• Brud_juni2007

ha ha lapinette, vi tryckte på "skicka" knappen samtidigt!

• Brud_juni2007

Lapinette, är jättenyfiken på hur ni löser språkfrågan med tanke på vigsel, bordsplaceringar, tal/toasmaster, osv. Vet fransmännen om vad en toastmaster är?

Vi har ju inte kommit så långt i planeringsfasen än, men vi funderar på att ha hela vigselakten på svenska men låta några av våra franska vänner läsa någon text i kyrkan.

Vi vill kunna blanda våra vänner så man får väl ta hänsyn till vilka som pratar bra engelska och så vidare.

Det där med toastmaster är ju knepigt. Vi har en vän som pratar både svenska och franska. Han kanske får göra korta resuméer på talen...

Nä, nu måste jag lägga mig!

• Brud_juni2007

Låter bra tänkt! Jag ser verkligen fram emot att få höra om alla detaljerna efter bröllopet (och kanske få se några bilder också?)
    Godnatt lapinette!

• Brud_juni2007

ja, kan hålla med om att Gemma har en viktig roll här inne! Så tyst och tomt nu...
    Jag har "tentapluggat" hela dagen, vilket innebär sortera gamla foton, gå på promenad och titta på Oprah. Låter väl förnuftigt dagen före en tenta jag inte har läst till??
    Nåja, jag har aldrig missat en tenta. Någon gång får väl bli den första. Förmodligen klarar jag den ändå. Är bra på att babbla.

Svar på tråden Glamour, mon amour!