Inlägg från: Brud_juni2007 |Visa alla inlägg
  • Brud_juni2007

Glamour, mon amour!

å, innan jag går måste jag berätta vad som hände igår. Jag kom till min kompis fördelsedagsfest. Alla var redan där och innan jag ens hann sätta mig sa en tjej "men är det en liten kula på magen jag ser?!" Nej sa jag, det är bara fett!
    Hur i helvete kan man vara så klumpig?? Jag har inte ens en sån mage att man skulle kunna ta fel!

• Brud_juni2007

Var jag otydlig, eller skojade du bara Gemma? Jag är definitivt INTE gravid.

• Brud_juni2007

Gemma, förlåt. Jag skrev Gemma men jag menade Lapinette.
    Jag har hört om folk som fått frågan om de är gravida, men det har aldrig hänt mig förrän igår! Inte nog med att hon ställde frågan så att alla på festen hörde. Sedan sa hon att hon ju mindes att jag en gång berättat för henne om hur mycket jag längtar efter barn! Detta var också rättså pinsamt. att prata om barnlängtan är för mig så pass intimt att jag inte gärna delar det med alla på en och samma fest! A tittade bara snopet på mig och var väl inte heller så glad över introduktionen vi fick på festen.

Kom just hem från vår ljuvliga picknick i solskenet. Fick några fräknar på näsan. Jag hade gärna suttit ute några timmar till, men A är rödhårig och har vit (typ brittisk) hy. Han är en stark kandidat för hudcancer, men är tack och lov väldigt försiktig med solen. Jag bränner mig väldigt sällan. På somrarna ser vi ut som choklad och vaniljglass tillsammans!

• Brud_juni2007

Åå, det vattnas i munnen! Vilket underbar meny!

Vi har inte börjat fundera så mycket än över maten. Vi båda älskar plockmat och har haft en tanke på att göra en buffé (dock på varje bord så folk inte behöver köa - jag hatar bufféköer!!).

Idag promenerade vi förbi den tänkta festlokalen (Farsta gård) som är helt underbar så här års! Tänkte att om ett år är det snart dags... det pirrade till lite i magen.

Nu ska jag vara duktig och ge mig iväg på en liten joggingtur med A!

• Brud_juni2007

Lapinette, nu är tom björkarna gröna!
    Kom precis in från joggingturen. A sprang ifrån mig efter halva sträckan och jag blev lack eftersom jag inte orkade springa efter.

Farsta gård ligger nere vid Magelungen och har en underbar trädgård (fotona kommer att bli fantastiska). www.farstagard.se

Ja, vi bor här i Farsta. Jag är född och uppvuxen här i krokarna och trivs bra med närheten till natur. det tar inte mer än en kvart att åka t-bana till stan. Men i dag kände jag för första gången på länge att jag vill flytta till Frankrike! Allra helst till Tours där vi har goda vänner. Jag älskar den staden!!

• Brud_juni2007

Oj vad ni skriver så här på en måndag!

Kom precis hem från skolan. Oj vad mycket roligare allt blir när det är så här varmt och skönt. Jag promenerade genom stan via kungsträdgården. Vad vackert det är med körsbärsträden som blommar!

Gemma, tyvärr verkar Farsta gårds hemsida inte vara roligare än så. Men det är i alla fall röda trähus, ser riktigt lantligt ut. Vi har inte varit inne i det huset som i så fall blir aktuellt att hyra. Så om insidan är ok slår vi till och bokar.

Jag hade ett svagt minne av att du pratat om Tours!! Men jag visste inte att ni gifte er där? Jag älskar Tours!!! När vi bodde i Paris (jag bodde egentligen i Sthlm men var i Paris mestadels av tiden) åkte vi jämt till Tours på helgerna. Vi har underbara vänner där (som jag saknar varje dag, du vet det är såna människor man skulle vilja bo i kollektiv med nästan, så underbara är dom). På sommaren var vi där varenda helg och hängde framför allt på the Pale. Vi bodde hos Jodie (en av ägarna). Min absoluta favvorestaurant är Le petit patrimoine (bara ääälskar deras ostar). Åå, jag blir helt lyrisk... Och så gillar jag att de har massa sköna band som spelar över allt. Våra superkonstnärliga polare drog med oss på massor av utomhuskoserter med små lokala band som Anlachock (?), Daviken och en cool tjej som spelar dragspel och sjunger små härliga visor.
    Nu har våra vänner flyttat till Rennes och ut på landet (fortfarande nära Tours) och skaffat bebisar. Det är så roligt, men jag kan bli lite ledsen över att de där underbara somrarna nu är som bortblåsta. Nu kommer man inte kunna dra ut mitt i natten på galenskaper utan det ska ammas och bytas blöjor och allt sånt trist (trist i alla fall när man själv inte har barn). Men Tours finns ju kvar i alla fall!

Kram!

• Brud_juni2007

Hej!
    Björkpollen i näsan, ögonen, öronen och jag mår skit! Jag snart lägga mig och vila. Att läsa era inlägg muntrade dock upp litet.

Gemma, vi drömmer också om ett hus i Tours! Jag kan inte gatunamnen i stan, men jag ska fråga A vilket gata min favoritrestaurant ligger på. Rekommenderar verkligen!!

Hej då! Nu ska jag gå och tycka synd om mig själv.

• Brud_juni2007

Bonjour les amies!
    Alltså, nu är pollenhalterna så höga att även folk som vanligtvis inte reagerar får besvär nu. Jag rekommenderar att ni köper allergitabletter på apoteket, det kan hjälpa.

Jag mådde verkligen inte bra igår, trots kraftig medicinering. Utöver pollenattacken mådde jag illa hela dagen. Gick och jobbade på kvällen och mådde ännu mer illa och började skaka och frysa. När jag kom hem hade jag 38,5 i feber. Så jag skippade förmiddagslektionerna idag och låg kvar i sängen. Nu tror jag att jag mår bra, så jag ska försöka åka till högskolan efter lunch.

Ok, jag hänger på med de gemensamma nämnarna:

- vi båda är alltid i tid, hatar att komma försent. Det gillade jag när vi började dejta, att vi båda alltid kom fem minuter innan vi skulle ses.

- båda är småsyskon, jag har en storasyster, han har en storebror

- båda är barn till lärare

- båda har föräldrar som är konstnärer (halvproffs)

- båda är rätt lata när det kommer till att träna, städa och sånt (inte alltid helt bra, skulle vara bättre om den ena pushade den andra)

Vi är dock ändå mycket olika varandra. det är för det mesta alldeles utmärkt, men på något vis är våra grundvärderingar de samma, och det är den viktigaste likheten tycker jag.

Njut (atjoo) av solen idag!

• Brud_juni2007

Hej igen kära vänner!
    Behövde bara berätta! Som ni kanske minns spräckte jag mina byxor häromsistens, sedan trodde en bekant att jag var gravid och idag... Jag träffade en gammal (och mycket elak/ointelligent) arbetskamrat. Han hälsade och sedan sa han "oj, du har verkligen blivit tjock". Jaha, sa jag, tack för komplimangen. Och så gick jag därifrån.

Faktum1: arbetkamrat är en ärkeidiot
    Faktum2: ja, jag har gått upp i vikt
    Faktum3: jag är inte överviktig, men det är väl ovidkommande, man säger väl inte så till folk!?
    Faktum4: nu jävlar ska kärlekshandtagen bort!

• Brud_juni2007

Faktum5: arbetskamrat är en 50-årig man med rejäl kagge, och ful är han också! Det är i alla fall inte jag.

Svar på tråden Glamour, mon amour!