Bonjour les amies!
Alltså, nu är pollenhalterna så höga att även folk som vanligtvis inte reagerar får besvär nu. Jag rekommenderar att ni köper allergitabletter på apoteket, det kan hjälpa.
Jag mådde verkligen inte bra igår, trots kraftig medicinering. Utöver pollenattacken mådde jag illa hela dagen. Gick och jobbade på kvällen och mådde ännu mer illa och började skaka och frysa. När jag kom hem hade jag 38,5 i feber. Så jag skippade förmiddagslektionerna idag och låg kvar i sängen. Nu tror jag att jag mår bra, så jag ska försöka åka till högskolan efter lunch.
Ok, jag hänger på med de gemensamma nämnarna:
- vi båda är alltid i tid, hatar att komma försent. Det gillade jag när vi började dejta, att vi båda alltid kom fem minuter innan vi skulle ses.
- båda är småsyskon, jag har en storasyster, han har en storebror
- båda är barn till lärare
- båda har föräldrar som är konstnärer (halvproffs)
- båda är rätt lata när det kommer till att träna, städa och sånt (inte alltid helt bra, skulle vara bättre om den ena pushade den andra)
Vi är dock ändå mycket olika varandra. det är för det mesta alldeles utmärkt, men på något vis är våra grundvärderingar de samma, och det är den viktigaste likheten tycker jag.
Njut (atjoo) av solen idag!