• Lapinette

Glamour, mon amour!

roslagsbrud - ser fram emot ett liv som princessa i nästa liv!

När är det du ska ned till Cannes? Har för mig i maj då vi gifter oss.

• Lapinette

roslagsbrud - ja då är du här nere när vi gifter oss. Min blivande åker upp till Stockholm den 18 maj, bröllop den 20 och sen åkter vi på en veckas semester den 22 maj.

Vad skönt att ha bestämt musiken i kyrkan! Jag ska till vår solist om två veckor och lyssna på lite olika förslag. Dock vill jag helst ha sånger på engelska så alla hänger med.

• Lapinette

Härligt att du har det bra där borta! Själv sitter jag här och hoppas på en dag utan illamående. Det vill inte riktigt ge med sig.

Vi har en mycket fin Laurent Perrier liggandes i Stockholm. En julklapp från min mans bror. Den ska vi ta vid ett speciellt tillfälle och inte använda som vardagschampagne. Moët var min favorit förut men det var innan jag satte min fot på champagne provningar. En annan som är mycket god är Gosset Grande Reserve.

Fick igår kväll veta att paret vi hälsade på i Österrike ska gifta sig. Han firade till henne helgen efter vi var där. Igår ringde han och fökunnade nyheten. Blev så glad för de är så söta tillsammans! Det verkar bli bröllopsboom (igen).

• Lapinette

Har varken sett pingvin eller flyttfåglar mer än min blivande make som har härmat pingviner (fast det påminde mer om säl) hela helgen. Min mamma och man undrar nog vad jag har träffat för udda kille.

Jag måste instämma med Izunia - har inte varit i NY. Har alltid velat men ej kommit dit än. Har faktiskt inte varit i USA över huvudtaget. Vi skulle ha åkt på konferens till Hawaii i fjol och då stannat i SF men den blev inställd två veckor innan så vi stack istället till Guadeloupe.

Och nej, jag tror åtminstone inte att jag är gravid. Har visserligen varit lite slarvig med pillrena men tror dock att detta är något litet virus/bacilusk som inte riktigt vill släppa min mage. Säkert ett straff för mitt okynnesätande den sista månaden.

Härligt med Österrike (Izunia)! Är det en weekend eller stannar du längre. Hoppas du får bättre väder än vad vi hade.

• Lapinette

Gemma - följer din intressanta reseskildring. Så du har fransmän som klämmer på dig trots att din man är med? Trodde de hade respekt...åtminstone har jag aldrig varit i den situationen. Däremot kommer de framkrypandes när man är ensam på stan eller gymmet. På vårt gym här i Cannes hade jag en pojke som kom och pratade varje gång jag stretchade (något jag har slutat med ). Pojke är rätt ord för han var nog inte ens torr bakom öronen.

Blir du kvar där borta? Jag menar förutom sommaren i Sverige. Tror du att du åker tillbaka och bosätter dig? Förstår att man blir van vid stryk- och städhjälp.

Gällande trender så är det ofta som jag har svårt för dem. Det kommer så "konstiga" saker eller färger. Jag plockar ut de delar jag själv tycker om men som sagt är inte alls lika fantasifull som Gemma och roslagsbrud utan en som föredrar klassiskt. Rena linjer, kavajer, eleganta klänningar men kan gärna smacka på med starka och överraskande färger. För färg har jag (kanske inte just nu efter min magsjuka)!

Och här i Cannes skiner solen för nu har ju mamma och hennes sambo åkt hem. De hade verkligen otur med vädret.

• Lapinette

Själv har jag tillfrisknat så pass att jag varit nere på gymet i Cannes för lite pump. När man är där känner man sig nästan som den enda som vill träna och svettas. En dam hade en otrolig uppsättning och klarrosa läppar och en annan supersmärt dam stod i modellpose när hon körde rygg och bak. Kan inte låta bli att smygtitta på dem och le för mig själv. Känner mig verkligen som robusta Ingrid fra Sverige när jag ser dem.

Nu har vi svärmor på besök. Detta innebär franska för mig. Jag babblar på, hittar inte ord, blir frustrerad och jäääättte trött. Och nu efter sjukdom kan jag säga att tålamodet och viljan inte är lika hög som vanligt. Åhhh, ska bli skönt att få bara vara själv i Stockholm i dryga 2 veckor. Så länge har jag inte varit hemma på 3 månader. Åker tillbaka på måndag.

Måste bara skriva att vi har fått ett oväntat JA till vår bröllop. En gammal dansarkompis till mig som är gift med en italienska och bor i Philadelphia. Skrev ett mail till honom igår (visste inte om mailadressen stämde) för att höra om de kommer och han sa why not, I will come! Så himla roligt för han är Sveriges bästa latindansare (näst efter min bror ). Det kommer att bli drag på vår fest - I promise!

roslagsbrud - Benettonkappan låter ju jättehärlig. Själv har jag en knallröd vårjacka som faktiskt är från H&M. Den och så rödvita skor brukar jag gå omkring med när solen skiner och det är våååår.

Det är den största fördelen med att pendla. Här har det varit "vår" hela vintern. Nu har snart mimosan blommat över och äppelträden tagit över efter mandelträden. Det doftar gott och är grönt.

De har lovat sol och 15-16 grader i skuggan i helgen. Ska hämta mannens vigselring som är klar, promenera i naturen och äta frukost på terrassen.

• Lapinette

Den där marockanska baren lät som något helt i min smak. Älskar när det är så där mysigt med kuddar och goda drinkar mmmmm... Vi har en favoritrestaurang i Mougin som har lite beduin känsla över sig. Det är som att sitta i tält med lakan hängande i taken och röda skira gardiner runt om. Sen är det samma varma färger på kuddar och mörka trästolar. Sen ska vi inte prata om den helt underbara maten de serverar och på helgern brukar de ha några som uppträder. Sist vi var där så var det ett par som sjön soul.

Efter en helg hos min blivandes familj är jag så trött att det faktiskt hänt att jag har somnat sittandes mitt under en fika med champagne och Schwarzwaldtårta. De har en förkärlek för Schwarzwald och champagne i hans familj. Jag måste ju koncentrera mig när det är franska runt omkring mig och sen försöka hitta ord som finns där någonstans i mitt huvud och snurrar runt. Pust!

Har sparat in massor med pengar på mitt klädkonto sen jag halvt flyttade hit (Cannes). Sitter bara i myskläder och jobbar och inga tyngre vinterkläder behövs. Däremot köpte jag 3 nya klänningar förra sommaren! Klänningar är så praktiskt och skönt! Föredrar att lägga pengar på roliga sommarkläder.

• Lapinette

Gemma, dricker du Moët just nu eller vad vill du säga?

• Lapinette

roslagsbrud - även här rödvin ikväll och självfallet från Bordeaux. Svärmor har även bakat en tarte au pommes som var urgod. Usch, min mage är inte riktigt redo för så här mycket mat än.

Använder klänning så mycket det går. Har alltid äslakt klänningar. Kan det bli mera bekvämt? Man drar den bara över huvudet och sen är man färdigklädd. Så praktiskt! Förutom mina 3 jag köpte i somras så hann jag även med en höstklänning i grönt. Rosett under bysten och så massor med chiffong. Love it!

Jag visade precis svärmor mitt senaste skosköp (flera måååånader gammalt). Ett par jättehöga höst- vårskor som går i brunsvart, spetsig tå och rem runt vristen. Så läckra! Nu är det dags att börja använda dem. Såg ett par chockrosa skor nere i Cannes idag som jag troligen kommer att köpa till min rosa, orange-svarta klänning som jag tänker ha på ett av bröllopen i sommar. Min man kom dock inte ihåg de rosa inslagen i klänningen. Tror att de kommer att bli perfekt och en mer "praktisk" klack än mina svarta (som är skyhöga).

Dansa är roligt och kan varmt rekommenderas oavsett vilken dansstil det är.

Kommer snart - när våren och sommaren kommer - att öppna plånboken för kläder och inspiration. Vill ha de svarta, mörka och trista kläderna bort från affärerna först.

• Lapinette

Är tillbaka i ett otroligt grått Stockholm. Gemma, du missar INGET!!!! Det är brun och läskig snö här och grått, grått, grått. De påstår att våren ska komma men hela denna vecka utlovas regn och gråa moln.

I Cannes ska det däremot bli uppåt 20 grader och vara hyfsat väder nu när jag ska tillbringa hela 2 veckor i Stockholm. Känner mer och mer att jag måste göra något åt min livssituation. Det tar på krafterna att bo på två ställen.

Min blivande ska på sin andra intervju i Paris på torsdag. Började lite smått diskutera vad det kan innebära. Flytt norröver. Ingen av oss vill lämna Cannes men han vill så gärna byta jobb. Vi får se, han har ju redan tidigare tackat nej till jobberbjudanden i Paris.

Gemma, du verkar vara en riktig pärla i köket vilket ger mig total ÅNGEST! Vad ska jag kunna bjuda dig på som tack för hjälpen med klänning. Funderar på ett restaurangbesök...eller kanske något mittemellan.

Svar på tråden Glamour, mon amour!