• Lapinette

Glamour, mon amour!

Roslagsbrud - du får se till att inte vara så söt?! Ja, män har en tendens att överagera när de är sjuka fast där måste jag faktiskt försvara min blivande. Han kan vara jättesjuk utan någon större klagan.

Blir det Paris så kan vi absolut inte behålla vår lägenhet i Cannes. Den är på tok för dyr...liksom allt annat i området. Får han jobbet och vi överväger Paris så blir det att åka upp en helg och hyra bil. Åka runt och titta om vi kan tänka oss att bo där. Han bodde där under sin studietid så Paris är inte främmande...dock inte heller det vi helst av allt vill.

• Lapinette

Ja du Gemma, njut av solen i Shanghai för i Stockholm är det disigt och grått. Känns lite som London fast isigare.

Hade något sagt till mig för ca 5 år sedan att du får möjlighet att flytta till Paris så hade jag jublat. Jag älskar Paris! Men nu när man har bott på Rivieran och även besökt Paris vintertid så kan jag säga att Rivieran känns mycket trevligare. Klimatet, närheten till bergen och havet gör det oslagsbart. Men visst, förmodligen större förutsättningar till jobb i Paris än på Rivieran. Närheten till vänner och släkt blir ju densamma - ett flyg bort oavsett om jag hamnar i Paris eller Nice.

Hmmm...har nu börjat kolla in restauranger. Går ut så sällan i Stockholm numera och när jag gör det är det ofta med väninnor som inte har några pengar (eller inte mycket av dem). Ska kolla runt lite och fundera ut något trevligt. Antar att det blir dags för middag i slutet av april eller i veckorna innan vårt bröllop (20 maj). Då borde ju våren ha hittat hit!!

Vad härligt att du har hittat bra träning i Shanghai. Jag lider med mitt 50-klipp-kort i Cannes som aldrig tar slut för att jag inte går tillräckligt ofta. Nu när jag är hemma känns det som lyx att gå på SATS igen. Igår spinning för en amerikan med skön musik, imorgon aerobic för Frederic, fredag troligen pump eller core och på lördag funk med en kompis.

Förutom en massa träning så har jag bokat in en drös luncher och annat trevligt. Hinner nog avverka nästan hela kompisgänget under mina 2 veckor hemma. Har kännt mig så asocial de sista månaderna. Knappt varit i Stockholm och de dagar jag varit hemma har varit fulla med arbete och bröllopsfix. Denna gång prioriterar jag vänner och träning!

• Lapinette

Roslagsbrud - varför inte strös för vinden? för så klart ska du ha en vacker svart klänning. Nej, usch vad hemska vi är. Hoppas din blivande är frisk som en nötkärna vid nästa test-tagning.

Så du rekommenderar manikyr. Jag tror jag ska boka in en några dagar innan bröllopet. Har också långa naglar så jag håller tummarna att ingen går av precis till bröllopet...fast å andra sidan det är ju då de brukar gå av, när man ska på fest, fira nyår eller liknande. Tja, det får gå utan kanske 1 nagel då.

Såg att Lidö vunnit pris - Grattis! Jag var inne och visade sidan för min blivande i förra veckan. Vill ju gärna åka ut i skärgården några dagar i juli när vi ska vara en vecka i Stockholm. Han (gubben min) suckade och inser nu att snart blir det dags för semesterplaner istället för bröllopsplaner. För bröllopet är ju nästan fix och färdig.

Vår restaurang har precis haft testpanelen på DI hos sig och ligger högt upp på deras hotell-lista. Jätteskoj det med.
    di.se/Nyheter/%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleId%3d2006%5c03%5c17%5c180187

Ikväll ska jag göra en provuppsättning. Ska bli jättespännande och se om det känns bra. Det blir att springa hem efter jobbet och rulla håret på papiljotter.

• Lapinette

Gemma - vad skönt att det har löst sig!!! Själv har jag blivit av med plånboken once i Stockholm på en trång nattbuss. Kändes otroligt frustrerande att veta att någon i min närhet troligen hade min plånbok. Sen har italienska zigenare samt skumma fransmän försökt att ta plånboken från mig men där har jag kommit på dem och slagits vilt för att få den tillbaka ....och lyckats!

Roslagsbrud - jag blev jättenöjd med håret! Först tyckte jag att hon riktigt följde den frisyren som jag hade gett anvisningar på. Kände att nja, det är blir nog inte som jag har tänkt mig. Men när jag väl tittade i profil och nacke så insåg jag att hon bara hade anpassat frisyren så den skulle passa mitt huvud och profil (liten och platt...asiatprofil). Det blev så himla bra!

Provade även klänningen igår och även där kändes lyckad. Nu har mamma fått till kjolen som jag vill ha den genom att dra några spännen och foder som gör att den blir smalare framtill men samtidigt har vidd baktill i släpet. Så nöjd! Sen din spets (Gemma) har hon suttit och handsytt på själva livet. Hon har klippt ut rosor och blad för att få det mönster jag behöver till mina flikar som går ned fram och baktill och det syns inte alls. Det blir MASSOR med spets över som du får tillbaka nästa gång vi träffas.

• Lapinette

Gemma - visst nu är det Stockholm i hela 15 dagar utan man! Så länge har vi inte varit ifrån varandra på jättelänge. Än så länge njuter jag av svensk TV och att få vara själv men jag vet att när helgen kommer saknar jag hans sällskap. Han har fortfarande mor och moster på besök i Cannes och i nästa vecka åker han till Israel och stannar i 6 dagar (jobb).

Idag skiner solen så jag var bara tvungen att gå ut en sväng på lunchen. Ska skicka lite söta kort till pappa i Tokyo och blivande mannen i Cannes.

• Lapinette

Vet att man vänjer sig. Har alltid svårare att säga adjö när vi har varit tillsammans en längre period. Då står jag där på flygplatsen med fånigt ansiktuttryck och tårar i ögonen. Spelar då ingen roll att jag vet att vi ses snart igen.

Men som sagt nu njuter jag av att vara hemma själv om kvällarna. Igår blev det hård träning för Frederico. Träffade gamla träningskompisar jag inte sett på ett par månader.Skoj! Sen är jag uppbokad på luncher, middagar, shoppintur, en natt på stan etc. etc. Här i Stockholm behöver jag aldrig känna mig ensam.

• Lapinette

Blir jag utarbetad så är det inte på jobbet i alla fall. Just nu har jag det jättelugnt! Fast så här lugnt lär det bara vara denna vecka sen drar det igång igen när jag får nya resultat att sälja.

Gemma, idag ska du njuta extra mycket av solen för i Stockholm är det SNÖSTORM!!! Såg ingenting under min promenad från Östermalmstorg till jobbet. Det är riktigt, uschligt hemskt!

• Lapinette

Och jag har precis pratat med min far i Tokyo via Skype. Han blir bara mer och mer egendomlig (som person). Idag pratade han mest om eart.google.com som han är så facinerad av. Tror han pratade om det och tittade på slottet i 15 minuter!!! Mon dieu, sen när jag kom till den mycket viktiga frågan - har du bokat biljett till den 20 maj? Så hade han visst inte gjort det än och det var väl ingen panik. Shit, alla har bokat biljetter till vårt bröllop utom min far och han har den längsta resan att göra. Ja, vi får väl se om han kommer...

Njut av er kväll! Min blir nog så exotisk som pump med en fd kollega på Hötorget. Sen får vi se om hon kan tänka sig lite mat på Grodan Sergel eller om jag ska bege mig hem till min otroligt tomma kyl.

• Lapinette

roslagsbrud - skrattade högt när jag läste din sista kommentar - TACK!

Jag är det enda barnet på pappas sida (vad jag vet!) och kommer han hit så klarar han sig själv. Han har ju bott i Stockholm i 30 år så det behövs varken guidning eller fix med bostad. Dock så litar jag inte fullt ut på att han ska komma trots att han har sagt det. Han är typiskt japan, snäll och artig. Det går inte att prata allvar med honom utan då skrattar han bara lite nervöst i andra ändan. Hopplös! Min mamma har skaffat barn med två helt hopplösa män (min far och så min brors far som är dansk). Det ska i alla fall inte jag upprepa!

Jag är så van att få ha tid för mig själv och njuter av det hur mycket jag än älskar min blivande man. Han är nog betydligt mer tvåsam än vad jag är. Allt ska göras tillsammans. Han kan ju inte ens gå och träna själv utan måste ha sällskap...och jag älskar att inte vara beroende av någon. Bestämma själv och få göra precis som jag vill. Vet att detta kommer att bli ett stort problem (förändring) den dagen vi får barn.

Här blir det nog inte någon lugn helg. Imorgon träning igen med en annan väninna och sen shopping och lunch med henne på stan. På kvällen troligen ut med samma väninna plus kompisar till henne på någon ny klubb på Söder. Varför jag skriver "blir nog inte" är för att jag har blivit så bekväm av mig... om någon tvekar om utgång imorgon så blir jag absolut inte den som pushar för det. Lat i kvadrat!

Ni får ha en så himla skön helg! Jag är ju i Stockholm och då ledig från internet på helgerna (ingen uppkoppling hemma). KRAM

• Lapinette

Welcome back Brud_juni2007! Min man gillar varken öl eller fotboll nämnvärt så scenariot hade sett annorlunda ut även hos familjen Zatti. Han älskar att "slöa". Kan vara hemma själv en hel helg och inte lyckas göra någonting. Något som jag absolut inte lyckas med. Men slöa för honom innebär att sitta i soffan med laptop i knät eller att läsa om sin bästa vän Kurt Wallander ute på terassen.

Själv njuter jag av att ligga i min stora hörnsoffa med en massa kuddar och en pläd. Helst ska jag se en skön film, kanske en riktig snyftare så jag får gråta i mängder och så har jag antingen en kopp te eller ett glas vin bredvid mig.

Eller som igår efter ett maniskt funkpass så åt jag en halv pizza (för att känna mig lite duktig ), en caprese samt ett glas rödvin framför Floorfiller. Inte helt fel!

Nej, tjejer idag är det måndag, skitväder och vi har en heeeel vecka framför oss. Själv har jag haft en heldag på stan i lördags med en väninna. Kom hem med en tunika, en jättesöt sommarblus och så nya super hypade träningsskor. Känner mig nöjd! På kvällen satt jag på Ljunggrens och sippade på stans bästa drinkar. Hann med 3 stycken på 1 timma! Men de är som godis....har man tagit en kan man inte sluta. Sen gick vi på någon klubb på Hornsgatan som spelade house. Trångt, svettigt och mitt i vimlet träffar jag en supertrevlig kille och vi upptäcker att vi har något gemensamt. Vi ska gifta oss om några månader. Så gissa om att vi stod för oss själva i ett hörn och pratade, pratade och pratade...bröllop! Superhärligt! Följdes åt till t-banan och kramade varandra lycka till i framtiden!

Svar på tråden Glamour, mon amour!