• Mi@

Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)

Jag måste bara få uttrycka att jag tycker att det är trist att man i flertalet trådar inte håller sig till det ts (trådstartaren) efterfrågar utan av egen iver för att diskutera/debattera gör en höna av en fjäder. En oskyldig fråga eller tanke som absolut inte verkar vara avsedd att skapa en hetsig debatt spårar ur och blir full av personpåhopp och andra elakheter. Snart handlar tråden bara om debatten i sig och ts fråga är glömd av de flesta. Kan vi inte hålla oss till tråden och peppa varandra istället för att debattera om allt (alltså debattera enbart i det avsedda debattforumet?)? Vi ska trots allt gifta oss de flesta av oss och borde väl vara lite gladare? Jag vill inte peka ut någon eller någon tråd och det är min tydliga önskan att denna tråd inte ska bli utspårad heller! Önskar bara att vi kan här skapa en glad tråd utan påhopp (startade en liknande förra sommaren då det var lite tungt här)!

Skriv ner om ni har nåt kul att berätta!

• Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)
  • Mrs Smith

Wire. Vi ska gifta oss i augusi 2007 och jag börjar få panik när man hör att en del lokaler redan är uppbokade. Och jag som trodde vi var såååå långtid i förväg

• Gnappgnapp

Andra saker att se fram emot: Vi får hoppas att våren vinner slaget över vintern och hoppas på en varm påsk med solsken och värme! Jag längtar SÅ efter lättare skor och vårkläder!

• Mrs Smith

Jag tror våren och sommaren kommer komma fort i år och om man ska tro tysken Shröder eller vad han heter så ska det bli fint i juli och augusti.
    Apropå det... blivande brudar hur mycket bryr ni er om vädret på er bröllopsdag? Tror ni på att regn betyder tur eller att det bara är en skröna? Själv skulle jag vilja beställa statistik från smhi så att man kan på ett ungefär veta statistiskt sett vad vädret blir. Men det är klart att man aldrig kan 100% veta det....

• Wire

Förresten, kul grejor för alla hoppas jag :
    Vi är på väg mot varmare tider och kvällarna är ljusare.
    Våra bröllop kommer närmare. För er som redan har det avklarat så blir det bara fler dagar som lyckligt gifta (jag vet att dent inte är en rosendröm men jag ser fram mot den lyckliga vardagen)

• Wire

Mrs Smith sorry jag var lite långsam där...

• Mi@

JA, visst är det underbart att det bara blir ljusare och ljusare? Är så skönt att det inte är mörkt så fort!

• aircondition

Men ännu en härlig vårdag! Fast snön ligger kvar en aaaaning. Idag blir det inget kattkalas, utan fila lite på ibjudningarna! Kärt jobb! Finfin tråd, förresten. Kan man inte bara slänga in eller annan positiv tanke här...? Här trivs inte sura miner...

• råsten

*skrattar*
    Min 11 månaders gobit sa mamma idag....
    har sagt pappa i typ 2 månader :)

• Mi@

Det är härligt när de börjar prata! MIn dotter babblar hela tiden nu och låter så rolig ibland. Helt plötsligt kan hon börja prata om nåt som hon tänkt på helt off topic med vad hon gör under tiden!

• Elnus

Glada nyheter! Vad glad jag blir av att läsa allt som går bra för er! Det är verklingen peppande! Själv kan jag bidra med att jag vaknade på utvilad och på gott humör för första gången på flera veckor i morse! Det är bara så härligt! Våren är på väg, jag kan andas igen och på lördag ska jag åka med min svärmor och svärfar, min syster och min M2B för att välja ut brudklänning! JAA!!! det är så kul! och nu lyser solen in genom mitt kontorsfönster oxå! Detta är en bra dag! :)

Svar på tråden Hålla oss till tråden och börja peppa varann? :-)