Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

msbine - skrev på ett tal redan i höstas som jag hade tänkt att låta toastmastern läsa upp men har nu ångrat mig och kommer inte ha något tal. Jag skriver istället en kärleksdikt i kortet som jag ger tillsammans med morgongåvan. Vet att han skulle uppskatta det så mycket mer.

Vi kommer dock att hålla ett kort tacktal på 3 språk under middagen. Har anmält talet till vår toastmaster!

• Lapinette

Nej, min förstår inte vitsen om att ge sina kärleksord offentligt. Han tycker att det är något mellan oss två och då får han en kärleksdikt istället. Problemet är bara att jag inte skrivit ihop någon, det är så mycket jag vill säga och det är bara 5 dagar kvar.

Ejlis - såg era vackra bilder i somras när jag var ny här på BT och precis hade startat den låååånga planeringen till vårt bröllop. Och nu är det bara 5 dagar kvar.

• Lapinette

kattkatt - titta på www.meteo.fr Själv är jag också orolig för dåligt väder. Det ser inte så där jättebra ut inför helgen. Vi behöver inget högtryck men snälla inget regn!!! Folk ska gå tipspromenad och min mamma ska ha lunch ute på landet dagen efter.

Min far ringde imorse och talade om att han inte kommer på vårt bröllop. Jag satt här på kontoret och grät. Men nu känns det bättre. Det är så här att min farmor gick visst bort den 11 april och när han fixade med att flytta hennes saker så blev han påkörd. Han kom inte hem (Tokyo) från landsbygden där farmor bodde förräns idag och han lider fortfarande av slaget han fick i huvudet och får inte köra bil etc. Trist men sant!

Annars är allt bara bra! Har allt fixat inför bröllopet så det kändes jättelugnt igår kväll när jag kom hem efter jobb och träning. Jobbar imorgon men sen har jag tagit ledigt.

• Lapinette

kattkatt - siten är super. Tittar på den varje dag jag är i Cannes...även om solen oftast skiner där.

Trodde inte jag skulle reagera så starkt över att pappa inte kommer men det var jobbigt att höra det per telefon. Nu känns det bättre men jättetråkigt att han inte får vara med om vår stora dag. Mina släktingar, kusiner etc kommer även att bli jättebesvikna för de såg verkligen fram emot att få träffa honom.

Min blivande har suttit och försökt komma överens med den nya säljaren i Stockholm om vart de ska ha kontoret. Den nya killen vill självfallet ha det där han bor men det tar ca 1 timme från mig dit. Men det verkar troligt att vi blir två i min tvåa någon gång i augusti! Även om vi på halvtid har bott ihop det senaste året så är det spännande att bo tillsammans här (i min stad).

• Lapinette

Telan - om min far hade kommit hade han garanterat inte hållt något tal. Jag är ganska så säker på att min bror har förberett det talet eller så låter han min mor ta det. Jag har varit på bröllop där mamman har tagit talet istället för fadern då det är hon som har varit den som vågar prata inför folk. Det behöver inte var långt (har varit på bröllop där fadern har stått och pratat i 20 min medan förrätten stått framför en...inte skoj) och vill han inte så kan han ju börja och sedan överlåta resterande till någon annan.

Idag är det min sista arbetsdag sen är det semester som gäller. Ska imorgon tvätta, baka tårta, träna och färga håret. På eftermiddagen kommer O och på kvällen är det middag med kompisarna. Svensk mat på Brännvin och sen en drink i baren på Gondolen.

På fredag är det manikyr, hämta stereo och att åka ut till Mariefred med all champagne, program etc. Tårtkalas och champagne och på kvällen att sy in löshår och sätta upp håret på spolar.

Sen är det LÖRDAG! och snälla dansa till vädergudarna soldansen (inte regndansen)!!! Det ser väldigt osäkert ut på SMHI.

• Lapinette

lillabunny - grattis på 4 års dagen. Vi har vår 4 års dag på fredag och 1 årig förlovningsdag på lördag. Han hade velat fria på vår 3 års dag men då var jag fortfarande i Stockholm varpå det blev den 20:e istället och så gifter vi oss exakt 1 år efter.

• Lapinette

Tack mia_maj2006! Det ser ut som det ska vara uppehåll på lördagen. Håller tummarna!! Det är väldigt osäkert så det lär nog bli som inför förra helgen...man ser vad det är för väder när man drar upp rullgardinen.

• Lapinette

Telan - det låter vettigt! Känns lite konstigt om du redan innan vet vad han kommer att säga. Jag har varit på ett bröllop där talet till bruden var helt underbart. Han tog upp brudens speciella egenskaper på ett varmt och roligt sätt...jag känner henne väl så jag satt och skrattade och log hela tiden. Resterande minns jag faktiskt inte...ja förutom det där otroligt låååånga talet som var olidligt långt när man var hungrig.

• Lapinette

Jag igen! Fransmännen kommer nu att grubbla på hur jag ska ta mig in i kyrkan nu när min far inte kommer. Ha,ha de känner inte till den svenska traditionen!

• Lapinette

Telan - jag kommer att stå vid poolen inför den 27:e och dansa som en galning !

Jag är lite smånervös men det känns fortfarande så overkligt. Man har ju planerat i ett år så jag förstår faktiskt inte riktigt att det bara är 3 dagar kvar. Jobbar bara (klarar inte av att jobba alls just nu) idag och sen är jag ledig.

En fråga, har ni bokat annons i DN och till vilket datum har ni gjort det? Det är det enda jag har kvar på min planeringslista att göra.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!