Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

Hej alla majbrudar!

Är nu åter från vår smekmånad i Sorrento och självfallet tycker även jag att vi hade världens bästa bröllop!

Har idag suttit (tjuvkikade även på datorn på vårt hotell på vår smekmånad) och gått igenom 537 bilder från vår fotograf. Underbara! Dock hade vi inte tur med vädret så de flesta bilderna är tagna inomhus...och man kan se att vi hade det svårt att hålla oss från varandra . Otroligt många puss-foton blev det.

Lovar att berätta mer och visa bilder när vi valt ut de som ska ligga på fotografens hemsida.

Tänkte på det imorse...nu är alla majbrudar gifta! Eller vad det någon som skulle göra det imorgon?!

• Lapinette

Jag säger hela tiden pojkvän och svarar i telefon med det gamla namnet. Min mamma ringde igår och påpekade att jag inte längre heter M utan Z! Jag tänker låta mig ha någon månad med båda namnen så man sakta men säkert glider in i sin nya "roll".

Jättehärligt att se alla majbrudar (ni som varit duktiga och hunnit lägga ut foton och berättelser)!!

• Lapinette

Så roligt att se och höra hur underbart alla hade det! Har suttit i 2 timmar och gått igenom våra bilder men har fortfarande dryga 100 kvar och har självfallet redan valt ut aldeles för många.

• Lapinette

Telan - det går säkert över och ha det så skönt på er bröllopsweekend. Min man blev också förkyld så fort vi landat i Italien men efter att ha sovit ikapp och vilat upp oss så gick det över. Kan säga att vår resa var mycket välbehövlig. Sov massor de första dagarna!!! Och nu känns det även super att ha fått lapa sol och värme för här det ju rena rama hösten.

Ska nu in och kolla in mitt mail!

• Lapinette

msbine - vad fina ni var!! Helt otroligt att få se alla er som man har skrivits med i ett års tid! Jag hade föreställt mig dig som brunett (fråga mig inte varför).

Jag vill också visa våra kort men nu ligger det på min man att plocka bort de sista. Han är inte lika angelägen att få ut snabbt!

• Lapinette

Hi, hi...majtråden har blivit tråden för inbördes beundran.

• Lapinette

kattkatt - välkommen tillbaka! Hoppas Frankrike var underbart! Ja, vi lämnar snart Frankrike. Känns både underbart och vemodigt. Underbart att få vara tillsammans hela tiden och vemodigt för det är så himla vackert där vi bor i Cannes med utsikt över havet och pool.

Vi planerar att packa bilen och åka upp gemensamt i augusti. Lägenheten har min man muntligen redan sagt upp (3 mån).

• Lapinette

FiaMia - bra jobbat med att välja ut tackkort och få in en annons. Jag hade tänkt sätta in en annons i DN men just nu tvekar jag på att göra det.

En fråga - kommer det automatiskt något papper från Skattemyndigheten vigselbevis och papper på mitt nya namn?

Och visst FiaMia är msbine brunett?!!

• Lapinette

Bye, bye girls.
    Jag är fortfarande inne här på BT flera gånger om dagen men då bara på mina favorittrådar. Kommer att lägga min "story" på giftas berättelser när fotografen lagt upp lite bilder på oss.

• Lapinette

Hi, hi...kan inte låta bli att gå in här ändå. Är alla lyckligt gifta nu? Känner ni någon skillnad mellan ogift och gift?

• Lapinette

katt katt - ska in och kolla på er under dagen!!

Själv så känner jag inte så där jättestor skillnad på att vara ogift eller gift. Vi är som nyförälskade från och till i alla fall. Men det är otroligt att höra honom säga "min fru"!!!

• Lapinette

kattkatt - kan omöjligt köpa över 500 kort utan jag ska tänkte köpa ett fint album när jag kommer hem till Stockholm. Se hur många kort som ryms i den och sedan beställa därefter. Kommer inte ihåg hur många som normalt får plats i ett stort album, typ 80-90 stycken. Sen tänkte jag göra ett som mer inriktar sig på festen. Har ju 8 engångskameror som jag ska hämta bilderna på. Räknar med att alla 216 kort inte blir bra men kanske hälften?

• Lapinette

Vi har 12 förstoringar i priset 18x24 men i fotoalbumet vill jag ha vanliga 10x15 och de kostar 15 kr styck. Vi har dem även på CD men inte till så pass bra kvalitet att vi vill framkalla dem. Det är ju dessa efterbeställningar som fotograferna tjänar pengar på.

• Lapinette

Oj, blev det ett syskon på bröllopsnatten? GRATTIS!

Själv har jag idag min första riktiga mens på 17 år. Längtar tillbaka till mina piller...det gör ju oooont!

• Lapinette

Det kallas för p-piller!!!

• Lapinette

Visst har jag haft mens men inte riktig och jag kan säga att det är skillnad.

• Lapinette

Har inte barn men är rätt så gammal...

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!