Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

Och just det! Telan - jag har fått min beskärda del av Sveriges vår. Har varit hemma i 15 dagar och sett sol, snö, regn och allt annat som vädret har erbjudit. Landade här igår och stannar tyvärr bara i en vecka men ska njuta dessa lediga påskdagar. GLAD PÅSK på er!

• Lapinette

FiaMia - vi inväntar rapport!

• Lapinette

Vårbrud76 - tar med mig en påse men sparar den nog till i maj så vi allihop får strålande sol på våra bröllop!

• Lapinette

msbine - vad skönt att allt är klart! Vi är tyvärr inte klara men har åtminstone bestämt en hel del inför vigseln (sånger). Ska träffa prästen på fredag så efter det samtalet så kan vi printa Vigselprogrammet. Hoppas då att vi även kan träffa dem på vår restaurang och äntligen komma överens om rödvin ... så vi kan printa menyn samt beskrivningen av våra gäster. Sen tar vi tårtan samma dag, ringer konditoriet i Mariefred och ber att få provsmaka lite. Jag hoppas m a o att fredagen/lördagen ska lösa flera av våra sista problem.

Njut av denna sista dag på påskledigheten. Imorgon jobb igen!

• Lapinette

Chessie - krya på dig! Här är det min blivande som är förkyld men det händer så ofta att vi knappt reagerar över det. Hoppas bara att han inte blir det på bröllopet. Han blir nästan alltid förkyld när han kommer till kalla Sverige.

Sorry, vi har ju restaurang och behöver inte tänka på mängden. Däremot undrar jag vad man ska ha förutom bubbelvatten? Vi har 3 barn på bröllopet från 3 till 16 år gamla och sedan en gravid och en som ammar. Resterande dricker nog vin.

Ring och prata med prästen. Jag har pratat med vår och fick massor med svar om sånger, ok för vår fotograf etc. Ser fram emot att träffa henne på fredag och lägga upp vigslen på olika språk (franska, engelska och svenska).

• Lapinette

De har säkert en massa alkoholfritt - tänkte mest att vi skulle komma med förslag till dem.

• Lapinette

Visst det är inte långt kvar tjejer. Hur är det för er som gifter er i början på maj???!!

Vi hade en del bröllopsdiskussioner igår då jag känner mig lite stressad medan min blivande verkar vara lugn som en filbunke. Ibland blir jag lite sur för det känns som det bara är jag som fixar och trixar inför bröllopet. Måste sparka lite på honom för att något ska hända.

• Lapinette

Hi, hi...det manliga könet verkar inte alls ha samma framförhållning som det kvinnliga. Något som måste ligga i generna. Min gör det han ska men vissa saker måste jag verkligen sparka på honom för jag vill inte att han ska göra det i sista sekund (jag blir stressad).

• Lapinette

Oj, jag har haft rätt många mardrömmar, en så där 4-5 stycken och det började redan för ett halvår sedan. Nu har det faktiskt varit ganska lugnt. Tror den värsta stressen försvann i janauri då det viktigaste blev bestämt.

• Lapinette

msbine - jag hoppas det är ok nu. Men jag förstår absolut att man kan ryka ihop avseende bröllopet. Jag har "stressat" min blivande massor i helgen. Mest för att jag tycker att han ska skynda sig lite mer med vissa saker. Egentligen helt onödigt men jag känner mig stressad....och då stressar jag på honom.

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!