Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Maj 2006 tråd fem!!!!

Telan - visst är det! Blev bara så förvånad då vår kontaktperson på restaurangen aldrig hör av sig till mig men dock ringer upp min blivande bums (tror han är bög... ).

Sprang igår in 5 min innan stängningsdax till Panduro för att köpa mer sidenband, tejp, limstift och annat nödvändigt. Självfallet glömde jag bort att köpa lite hårdare papper till våra "vykort" (frågor typ vad gör brudparet om 5 år, råd till brudparet, roligt minne med brud/brudgum). Vi gör det i form av vykort istället för att skriva direkt i en bok och sen när jag gör fotoalbumet så klistrar jag in de som är trevligast tillsammans med en bild på de som skrivit.

Annars...så verkar ju vädret bli bättre i helgen än vad de sa tidigare i veckan. Skönt för er som gifter sig...själv går jag och oroar mig för lågtryck.

• Lapinette

Chessie - lycka till och tack för tipset med hemsidan. Ska genast gå in och kolla för den 20 maj.

Jag har faktiskt stannat upp i planerandet några gånger och funderat på att jag ska gifta mig! Jag tycker det ska bli jättehärligt! Har även fråga min blivande man om han har fått kalla fötter eller funderingar men icke.

Telan - det är bara att knycka...hur mycket idéer har man inte knyckt här på BT??!! Jag tänkte köpa lite olika snygga färger på papper, lite tjockare, något som passar i ett fotoalbum. Brevlådan har jag slagit in i presentpapper men kommer i helgen att klippa ut bilder från bröllopstidningarna jag har hemma (en hel hög) och klistra på lådan. Det blir helt enkelt en WeddingBox!

mia_maj2006 - har svårt att tro att du har massor att göra som har planerat och fixat så länge. Glöm inte att njuta av fixandet så går det som en dans.

Åter igen - HA EN UNDERBAR DAG ALLA 13:E MAJ BRUDAR!

• Lapinette

Telan - ja, killar verkar ha en förmåga att skjuta upp på saker. Vi skulle ha dragéer till våra gäster vilket är fransk tradition men då min blivande aldrig beställde några så blir det heller inga.

Har nu kollat in vädret de närmaste 10 dagarna. Kom även på att www.yahoo.com har tio dagars prognoser. Det verkar mycket ostadigt så de visar i princip varannan dag sol, varannan dag regn och typ 16 grader. Inte så bra!

• Lapinette

Telan - jag håller tummarna för sol!!! Min stackars mor ska ha 25 personer ute på landet på lunch på söndagen och vi har inget stor hus.

• Lapinette

kattkatt - vad roligt med en hippa med svärmor!! Det hör nog inte till vanligheterna. När är det du åker ned till Frankrike?

På min blivandes jobb är det kaotiskt idag. Bossen i USA verkar vilja flytta deras kontor från Nice till Stockholm!!! Låter toppen men m2b är sååå trött på företaget så antingen kommer han med jobbet eller som arbetslös. Vi får se vad som händer men han är allt bra irriterad på att de händer nu när all tid och tankeverksamhet borde gå till bröllopet. Tur för honom att jag sitter i Stockholm och gör ALLT!

• Lapinette

Hej Majkel!
    Säger som msbine - kul med en kille här inne. Du är den första!

• Lapinette

kattkatt - roligt att du frågar om vi kan tänka oss att bo i Sverige. Min blivande mans chef ringde honom i torsdags och sa att han vill flytta kontoret till Stockholm! Helt sjukt, då det ligger utanför Nice just nu och de har anställt en kille i Stockholm men det verkar som han kommer hit i slutet av sommaren. Vågar dock inte tro på det än men efter ett samtal med chefen idag verkar det som om chefen går med på alla hans villkor. Som sagt...känns omtumlande och vi vågar inte fira förrän avtal och allt är klart och påskrivet.

Härligt Chessie! Hoppas du kommer in med lite bilder... om en vecka är jag Madame Z!!! Sitter nu på jobbet och printar ut Vigselprogram och till fest. Sen är ALLT, verkligen ALLT klart!!!!

• Lapinette

Tjejer, är det någon mer än jag som inte kan sova längre? Har varit lugn som en filbunke men nu är det nog slut med det. Vaknade 05:00 imorse (sover normalt till 07:00...i helgen vaknade jag också innan väckarklockan. Jättejobbigt!

Förutom tankar om bröllopet som snurrar runt så är det nämligen så att min blivande troligen flyttar till Stockholm ganska så snart...så då förstår ni att det snurrar i huvudet!

Och förresten, ser ut som fint väder t o m onsdag...sen skitväder! Jag hoppas vädergubbarna har fel IGEN!

• Lapinette

IIiiii...och här är det bara 5 dagar kvar!

• Lapinette

Har inte heller varit nervös och i helgen gjorde jag det sista. Stod igår och packade kassar med saker som vi ska köra ut till Mariefred på fredag så allt är verkligen klart!

Men nu är det för mycket som händer på en gång för min lilla hjärna.

Har nu kollat in säkert 5 olika väderprognoser för helgen. Det ser inte bra ut!

Svar på tråden Maj 2006 tråd fem!!!!