Maj 2006 tråd fem!!!!
Har ingen ring kvar nu :( Har lämnat iväg dem på uppputsning och gravering :) Men tmt är det, man har ju liksom vant sig vid att ha något på fingret...
Har ingen ring kvar nu :( Har lämnat iväg dem på uppputsning och gravering :) Men tmt är det, man har ju liksom vant sig vid att ha något på fingret...
Ska inte göra ett smack som rör bröllopet denna helgen, vi har beslutat att vi skka ha en bröllopsfri helg :)
Ska dock på min systerdotters dop på lördag och sen på inflyttningsfest och sen e de ju valborgsmässoafton och då åker vi till danmark :)
Blev hippad igår Strax efter åtta kom alla tjejkompisarna in stormandes i lägeheten med frukost :) Bar sedan iväg til en studio där jag fick spela in ett par låtar (min m2b ska tydligen få sjunga in samma låtar på sin svensexa och sen klipper de ihop det till duetter), sen hem till en väninna där vi fick mat och sen bar det iväg till danmark och Bakken :) Där åkte vi karuseller och hade fem kamp, var ritkigt roligt :)
Hade förväntat mig att det inte skulle bli någon hippa förrän till helgen, men tji fick jag... Skönt dock att de hade tänkt på att ta mig ledigt från jobb idag, så man fick lite sovmorogn.
Ska iväg till sömmerskan nu och sy in min klänning
Grattis tiller andra som med blev hippade i helgen :)
Lapinette: Håller tummarna i tävlingen :)
Cattis28: Har börjat lägga ett block och en penna vid sängbordet för att kunna skriva upp allt som man kommer att tänka på när man ska sova. Kan inte somna om om jag inte skriver upp det, för tänk om jag glömmer bort det medan jag sover
annaglitter: Kolla framför allt om det är någon vigsel till i kyrkan efter er, om det kommer ännu ett bröllopsfölje efter er, så kan det ju vara lite jobbigt att stå kvar på kyrktrappan....
Vi satt igår och skrev ner en "liten" lista på vad som var kvar att göra, det blev faktiskt en hel del, här kommer den;
*Hämta ringarna
*Boka frissa till m2b
*Handla godis
*Handla underkläder+skärp till m2b
*Bestämma mer exakt med trubaduren vad som ska spelas, tider osv.
*Bestämma blommorna exakt och betala dem.
*Öva i kyrkan (bokat till söndag)
*Bestämma exakta platser för fotograferingen
*Prata igenom och fastställa festen med restaurangen (menyer, tider osv, bokat till tisdag)
*Hämta min klänning
*Provsminkning (bokad, ej utförd)
*Provuppsättning (bokat, ej utfört)
*Bygga naglar (tid bokad, ej utfört)
*Bestämma vem som ska lämna alla saker som ska till festlokalen samt vem som ska hämta upp sakerna som blir över dagen efter.
*Fixa någon som kan filma vigseln.
det blev en del... Suck... Som min m2b sa: "tar det aldrig slut?" man börjar snart undra...
kattkatt: Usch vad tråkigt :( Hoppas att hon kryar på sig snart!
den person som ska vara kantor ringde oss i förrgår för att diskutera vad som ska spelas på vigseln och det blev tyvärr inget trevligt samtal. Jag har försökt få tag i personen i fråga sedan i februari för att kunna lämna noter då vi ska ha tre solosånger, men de i kyrkan har hela tiden sagt till mig att det är inga problem, de e välkända låtar vi ska ha, de personerna jag fick prata med där sa att det var inga problem att lära sig dem. Fick en HELT annan version av kantorn som ska spela på vårt bröllop... Hon kände inte ens till vår in- och utgångsmusik trots att det är välkända stycken som brukar spelas på bröllop samt de stod med i listan över förslag till musik som vi fick från kyrkan. Och solosångerna hade hon aldrig hört talas om och visste inte om hon hann lära sig dem på tre veckor, så det fick vi se hur det gick med det :( Bllir så sur på sånt. Först gnäller de över att vi brudar är för tidigt ute och säger till en att det inte är några problem, sen säger de att det är för kort tid!!! Jaja, det finns ju inget att göra åt det nu, vi hinner ju inte hitta någon annan som kan spela på tre veckor... Suck...
Telan: Hippan kommer säkert, när du minst ananr det :)
Det man blir mest sur äver är att man själv faktiskt har varit ute i god tid, men blivit intalad att "det är inga problem, det löser sig". Hade man klantat sig själv får man skylla sig själv liksom, men när det är andra som ställer tilld et så blir man sur.
Telan: Låter skoj med två hippor :)