Maj 2006 tråd fem!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Hej flickor! Startar här en ny tråd för oss maj- flickor, hoppas att alla hittar hit!!!!!!!!
Om en saga kan bli verklighet så vart den det i lördags då jag och Karres gifte oss!
Hon var en Drottning som hämtad från den vackraste "fairytale" som någonsin skrivits. Jag är stolt, glad och lycklig över att Hon nu är min Fru.
Till alla prinsar och prinsessor som har Er stora dag kvar så önskar vi Er lycka till! Passa på och njut av dagen och gör den till en dag Ni aldrig glömmer.
Hälsningar
Kungen och Drottningen, Majkel och Karres
Majkel & karres 76:
Jättegrattis!
Ni som liksom jag gifter er på lördag vad har ni gjort i helgen? Själv har jag:
- Skrivit ut alla festprogram
- Städat köket, vi ska låna ut vår lägenhet
- Haft vänner hemma som knöt band runt festprogrammen
- Gjort stora planscher med bordsplaceringen
- Flyttat alla bröllopssaker till mamma och pappa som kommer vara vår "bas" under hela helgen
- Skrivit inköplistor till min fest på torsdag
Har varit hos frissan och gjort provuppsättning :) Det och provsminkning på onsdag var det enda jag hade kvar att göra ;)
5 dagar kvar.. Är ni nervösa?
Inte nervös, bara lite stressad. Det är verkligen full fart hela tiden och man vill ju inte glömma något.
Vi gifter oss borgerligt så det enda vi behöver säga är ja...inte så svårt att komma ihåg.
Fast jag är väldigt nervös för vädret och har förvarnat m2b att jag kanske sätter på min långkalsonger under klänningen
vädret ja... Inte så mycket man kan göra åt det tyvärr.. Ser just nu ut som om det blir regnskurar på lördag med, suck...
Kan man stryka på sin brudklänning själv? Det är några veck jag vill få bort. Har ingen kemtvätt i kommunen där vi bor. Borde kanske gå om man har svag värme och stryker på avigsidan. Nån som vet??
Cattis28: Beror på vad det är för tyg du har i klänningen. Jag strök till mitt släp själv, högsta värmen, klänningen är i satin :) Dock bör man passa sig lite om det är broderier eller pärlor där man ska stryka...
Vilken underbar Dag!!! Och här står jag nu som fru...
kattkatt: Tack för att du tänkte på mig!
Började dagen kl 7.30 hos frissan... blev en hel del gäspningar måste jag erkänna! Men efter någon timma med locktång och hårnålar så började man tänka på vad det är som man fixar till sig för... fjärilar i magen kan man lugnt säga!!
Därefter bar det av till Make Up Store (10.30) och där blev jag sminkad av en jättemysig tjej. Hon gjorde ett jättebra jobb och jag köpte med mig lite sådan som man kanske ville bättra på med under dagen!
Sedan kom vår chaufför (tärnans sambo) och hämtade oss igen och då var det hem till min kära mor det bar av. Där åt vi lite lätt lunch och fixade till oss det sista och bytte om.
Vid 13.20 åkte vi till Toarps kyrka och då var jag så nervös så det kändes som om hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig...
Sedan var det dags... Vigseln! Min blivande man stod och väntade på mig framme vid altaret. Fick stöd av min lilla brudnäbb, som höll mig i handen och min tärna som gick in bakom mig när vi gick upp för altargången. Kommer aldrig att glömma när vi stod där framme och drunknade i varandras ögon när vi avgav våra löften... Så vackert! Och sedan när min mans bror sjöng Sång till friheten och spelade gitarr. Får ståpäls bara jag tänker på det...
Det hade regnat hela förmiddagen, men precis när vi gick ut från kyrkan då sprack himlen upp och solen tittade fram. Trodde först inte att det var sant!! Hade oroat mig så över vädret eftersom vi helst ville bli fotade utomhus efter vigseln. Men nu kunde man pusta ut lite plus att den värsta nervositeten släppt efter vigseln. Tog en liten sväng i veteranbilen innan det var dags för fotografen att plåta!
Tjejen som fotade oss heter Jenny och hon var helt fantastisk! Man kände sig helt avslappnad och det kändes att detta kunde hon utan och innan. Längtar tills vi får bilderna på CD, dom skulle komma i morgon redan!
Efter lite mer än en timmes fotografering bar det av till Grand Hotel där festen hölls. Checkade först in och lämnade våra väskor i sviten och sedan tog vi hissen ner till festvåningen. Där stod alla våra vänner och tog emot oss med jubel & hurra!
Först var det brudskål, snittar och mingel. Dom hade även fixat så att ett bildspel från vigseln visades på storbilds-tv:n! Skoj att få se direkt!
Sedan kl 18.00 öppnades dörrarna in till själva festlokalen och där fick vi förrätts buffé med massor av god plockmat och sedan varmrätt; oxfilé på en bädd av vitlöksrostad potatis, grilltomat och baconlindad haricot verts, mums! Sedan serverades kaffe och chokladknyten.
Både toastmastern, tärnan och bestmannen såg till att allt flöt på under hela middagen och kvällen. Det var tal blandat med sång, spex och lekar. Dom var helt suveräna!! Det är mycket tack vare dom som allt blev så lyckat, det var precis lagom utav allt!
Detta är en dag som man alltid kommer att ha med sig som den lyckligaste dagen i våra liv!
Kram på er alla Maj Brudar!
Grattis FiaMia! Vad kul att det blev så lyckat...
Bara 5 dagar kvar här. Har varit hos frisören och gjort provuppsättning idag. Dessutom har jag varit och fåttt gjort vid naglarna. Det börjar närma sig! :)