• Miafina

Ert bästa budgettips..

Jag vet att det redan finns budgettrådar.. tyvärr så tenderar många av dem att bli "maila-mig-också-snälla-trådar"...

Inget ont i det, men jag skulle vilja ha en tråd där det klart och tydligt står vilket som är ert bästa budgettips...
    Gärna lite mer än "band min egen bukett"... Utan även om det finns bra beskrivning på hur man binder egen bukett, hur mycket det hela kostade i jämförelse med en floristbukett tex...

Nån som är villigt till det ?
    Känner att det haglar tips, men att jag inte riktigt får kläm på dem..... =)

Jag börjar bli nojig över kostnader nu, så lite lugnande idèer vore bra =)
    Gärna då handgripliga som "finns jättefina servetter i vinrött, storlek... på rusta för xx kr /50 st" eller så =)

*känner mig besvärlig*

• Svar på tråden Ert bästa budgettips..
  • Tilly78

Mitt bästa budgettips är min klänning. Det är en Forever Yours som jag köper på www.ebridalsuperstore.com för 1900kr. Den kostar 5000kr att köpa hemma.

• Fru Cinderella

Tilly78

Hur mycket går frakten på? Har du beställt än?

• bröllopsängeln

jag har slitit som ett djur vid flera bröllop till mina nära vänner-men det gör jag så gärna för jag älskar dem!!

Däremot har jag även inför ett bröllop behandlats som en slav pga alal mina färdigheter men då sa jag ifrån

Jag var inte tärna men detta förväntades:
    Följa med på klänningsprovningar,lokalletande,göra 80 st placeringskort, vara med på provuppsättning,ordna möhippan från början-slut, fotografera och videofilma hela dagen,skjutsa tärnorna,vara värdinna på festen...
    och trots att bruden visste att jag hade fullt upp hela våren med tentor och led av stress.
    Jag sa ifrån till vissa sysslor och hon blev sur men jag tycker man får tänka efter vem man frågar och man kansek inte ska lägga allt på en person.

Utan sprida ut en eller två saker på varje!!!

• charre81

Jag köpte min klänning för ca 1900 med frakt från usa..en maggie sottero kopia otroligt fin..på ebay. ska köpa smycken slöja och tiara där också. Där kan man spara pengar!! Underkläder hittade jag billigt på hm!

• charre81

Ringen passade vi på att köpa när albrekts guld hade minst 20% rabatt på sina smycken. fick ringen ca 1500 kr billigare.

• Miafina

Jag funderar på om man tjänar ngt på att lämna in guld och få gjort en ring av det.... Vill ju ha det guldet jag lämnar in isf, inte betala med det...

Ngn som vet?

• Miscpony

Har köpt "Sveriges billigaste brudklänning" från Forever Yours, en tvådelad ganska enkel historia som kostar 2600:- exkl underkjol. Överlag har FY rätt billiga klänningar och finns i de flesta "välsorterade" bröllopsbutiker. Bra alternativ om man inte kan få en uppsydd billigt. Alternativt kan man såklart leta lyxigare klänning till överkomligt pris på tradera

Struntar i nagelförlängning/gelénaglar och köper istället de nya korta naglarna modell fransk manikyr från Depend. Skitsnygga och ser naturliga ut!

Min sambo har köpt en enkel svart kostym på Dressman, ser väldigt snyggt ut med väst till. Slipsarna köpte vi på Cubus oförskämt billigt (99:-/st). Lillprinsen som ska vara näbb fick barnslips från Lindex för 79:-, hans övriga kläder hyr vi från bröllopsbutik. Blev inte särskilt dyrt heller.

Skorna fyndade jag på Din Sko för 280:-, där finns massor av snygga modeller just nu, kan vara roligt att inte ha de traditionella tygklädda brudskorna?

Någon "bling-bling"ring blir det inte för min del, en enkel slät har vi köpt men sambon har lovat att den ska utrustas med en sten varje bröllopsdag... Också ett budgettips och ett ganska romantiskt sådant

Bröllopsresan går inom Sveriges gränser och morgongåvan blir en skoj t-shirt från partyshop.se där jag själv bestämt trycket... Så tänker jag även bränna ihop en bland-cd med musik från våra fyra år ihop. Inga diamantprydda manschettknappar här inte

Det var de saker jag kommer på just nu...

• Miafina

diamantprydda manschettknappar =)

Minn gubbe skulle nog tro att jag hade blivit knäpp om jag hade kommit på att ge honom ngt sånt... vilket jag iofs inte heller skulle komma på så =)

• Miscpony

Haha, samma här... Jag satt och läste i mammas gamla bröllopsbok från 70-talet och där stod det att man skulle ge sin man något praktiskt han kunde ha nytta av, "t ex manschettknappar eller en vacker cigarettändare". Haha!

• Miafina

Hmm om min gubbe fick önska så skulle han vilja ha ett nytt dataspel.. tycker han är "användbart"..... romantik på helt ny nivå eller vad =/

Svar på tråden Ert bästa budgettips..