• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

nämen roffan...nu sitter vi här i låsta possitioner
    Jag säger som Hannibal Lector i "när lammen tystnar"- "Quid pro Quo"
    Du berättar...jag berättar...
    Du stillar min nyfikenhet...jag stillar din...

• roffan

Dra inga paralleller till den där vidriga filmen tack!!!! :) Jag hatar skräckfilmer och psykothrillers. Och en massa annan film i övrigt också... Okej då, jag är mediamänniska (skrivande och talande) och marknadsförare. Man skulle kunna kalla mig övertygare och övertalare :) Expert på argumentation i min klass... Fast för tillfället är jag bara mamma! Och snart fru! Men det kanske är samma sak :)

• E-tuna

Tack roffan...nu sover jag lugnt, puh!!
    Okey...vi skippar dramatiska filmsekvenser
    Fast vad har du för titel? För man kan väl inte heta "övertalare" i proffession,va?
    Nej, roffan...mamma o fru tycker inte jag är samma sak. Tycker du?

• roffan

Ibland kan det kännas som om man är mamma till hela resten av familjen :)
    Jaha, hur var det nu med gullegullet för det "gamla strävsamma paret" (med betoningen gamla på hur länge ni har varit ihop, alltså) ?

• roffan

Titeln är ingen särskild så länge jag inte har jobb. Och så vill jag vara lite hemlig...

• E-tuna

Nej...det är inget överdrivet "gulli-gull"
    Vi är nog som folk är mest- en puss på morgonen o en på kvällen
    Ömsesidig respekt går aningen före pusseriet trots att vi- när andan faller på- är väldigt romantiska!
    Vi älskar god mat och är väldigt roade av att laga den tillsammans, det är sååå mysigt. Dukar fint och dricker lite vin, sätter på lite soft musik o tar en stilla cheek to cheek...ja, så har vi det.
    Själva då??

P.S jag vill verkligen veta vad din titel i ditt arbete är...

• E-tuna

jag såg inte ditt tidigare inlägg!!!
    klart du får vara anonym!

• roffan

Menar du att ni tar en dans där hemma då och då? DEt stärker själen och romantiken och förlänger säkert livet också. Vi gillar också att laga mat ihop, men han sätter igång och går sedan och lägger sig, sen sköter jag allt tills det är färdigt. Då stiger han upp och smakar av... :) Men det var annat innan barnen kom, kan jag säga. Och dit ska vi igen. Men det får ta sin tid. Just nu är det de som har prioritet. Bara men inte går upp så mycket i barnen så man tappar bort varandra. Ibland längtar jag dock efter lite mer romantik, men den är ju så mycket trevligare när den är spontan, eller hur!
    Man får väl ta vara på det goda man har i livet, dock. Det är inte alla som blir kallade älskling flera gånger om dagen!

• roffan

Hur går det med den exo... nej, orientaliska dansen?? :)

• E-tuna

Tro mig...tiden går sååå fort och att få vuxentid kommer tillbaka.
    Se på mig- det finns många tillfällen när jag längtar tillbaka till "familjekvällarna"- lillan sover hos en kompis o storan hos en annan...Vad hände med kvällarna vid köksbordet med sällskapsspelet?
    Vad hände med Disneyfilmen o chipsen?
    Vad hände med dom nybadade tjejerna som satt uppkrupna i soffan i sina nattlinnen när klockan var sju på kvällen???
    Vi har dock minst en helg / månad som är fullständigt spikad för familjen- bara familjen!Då har vi alla utegångsförbud!!!
    Såvida vi inte går ut i samlad trupp!

Svar på tråden E-tuna!