• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • roffan

Ja, det är kul bara att du vill prata med mig. Har dessutom haft ett långt och roligt telefonsamtal med svärmor och min man har bestämt sig för att han gillar manschettknapparna.

• E-tuna

Ååhhh, vad bra att han tog sitt förnuft till fånga!
    Du o svärmor pratade bröllop, kan jag tänka!
    Har "piffan o puffan" somnat nu?

• roffan

Nä, vi pratade deklarationer och uvi :) Hon hade åkt på det, hon med. Piffan och puffan ska i säng nu, det blev ett långt bad. Sen blir det yatzy och bröllopsprat, hoppas jag.

• E-tuna

Kul att ni delar bröllopsplaneringen över ett parti Yatzy- två flugor i en smäll...

• roffan

Snart läggdags! Är du kvar?

• E-tuna

Jajjemän...en stund till...börjar 7.oo imorgonbitti, men det här är igentligen min bästa tid på dygnet...

• roffan

Oj! Jag är morgonmänniska egentligen, vet inte hur det här har gått till! Har alltid levt efter morgonstund-devisen och sagt att det man inte får gjort innan 10 det blir inte gjort! Men som det ser ut nu somnar jag inte före halv två och är ändå uppe med gubben vid 6 och skickar iväg honom. Inte bra.

• E-tuna

Håller med dig...jag är alltid uppe tidigt men inte så mycket för att jag vill det eller tycker det är mysigt.
    Skulle jag inte ha gubbe o barn så skulle mitt nattsuddarliv få regera!
    Ska du ge din man någon morgongåva?
    Vad ska du då ge honom?

• roffan

Inget! Och jag kommer säkert inte att få något heller. Tur att man inte gifter sig så ofta för det här med bröllop verkar inte direkt ligga för honom... :) Ska din få något? Usch vad jag låter trist! Men det känns inte nödvändigt. Vi fyller år precis inpå båda två och de senaste åren har jag fått mobiltelefonbatteri och epilator... Och resten kommer jag inte ihåg. Första året fick jag Flora Danica-örhängen och andra året fick jag en Bismarcklänk - precis likadan som jag hade och hade burit varje dag sedan vi träffades. Han hade inte sett det... Men det var gulligt ändå. Han lämnade tillbaka halsbandet och för pengarna köpte han virke till en renovering i trädgården. :)
    Brukar du få romantiska presenter?

• E-tuna

Du låter inte alls tråkig!
    Gåvor för mig kommer inte så mycket i materiella saker. Jag uppskattar mer när han kan se till mina behov att "ladda mina batterier"...fast så är vi mot varandra båda två...vi lever någon konstig form av "dubbelliv" i och med att vi lever ett tajt familjeliv där heeela familjens behov stöttas...sedan lever han ett väldigt "häktiskt" liv med spelningar( han är trummis), dömmande( han dömmer i flera olika sporter)han utövar dom flesta sporter och så har han ju sina vänner...
    Jag lever mitt liv med Ki-box pass, magdans och mina vänner...
    Sedan pressas tid in för alla våra gemensamma vänner...
    Anledningen till att jag frågade om morgongåva var att jag läste ett inlägg som jag blev helt förälskad i...Det var en tjej som skulle ge sin kille en liten kompass i silver på kedja...ifall han skulle irra bort sig o tvivla så skulle han alltid kunna hitta tillbaka till henne!
    Var inte det det mest underbara du har hört???

Svar på tråden E-tuna!